FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tsunoda eindigt het seizoen met 33 punten... Dat is zodanig dramatisch geworden dat er eigenlijk zelfs nog amper over gepraat wordt. Heb het gevoel dat er meer te doen was rond Albon, Gasly en Perez, terwijl die het allemaal beter deden dan Tsunoda. Het lijkt alsof het nu gewoon wordt aangenomen als 'normaal'.

Beide Ferrari's waren wel heel consistent blijkbaar.
Beiden een DSQ en 2 uitvalbeurten, toevallig beiden in dezelfde races, namelijk in Zandvoort en Interlagos

ps. slechts 1 op 5 hier op het forum heeft correct gegokt op Norris WK. Bijna had de meerderheid het correct door op Verstappen te gokken. Vreemd genoeg was er weinig vertrouwen in Piastri, hoewel die ook dichtbij was uiteindelijk. Met een consistenter seizoen volgend jaar zou ie mss wel voor Norris moeten geraken. Nu hopen voor hen dat McLaren de bal niet mis slaat volgend jaar, of het zal mss voor beiden nog een paar jaar kunnen duren voor ze terug in een WK-strijd terecht komen

Bwa, die begint seffes aan zijn 10de seizoen op een niveau dat anderen max 1 of 2 seizoenen volhouden. Zal toch ook ergens aan zijn genen liggen.
Dat zal dan eerder aan de dollar genen van zijn vader liggen. Dat hem aan een stuur kan draaien zal ik niet ontkennen. Maar uiteindelijk kan de zwaarste paydriver dat tot een bepaald niveau wel om daar te geraken. Maar na zijn 2 jaar Williams heeft zijn papa een team voor hem overgenomen. Dat maakt het een pak makkelijker dan diegene die 1 of 2 seizoenen moeten vechten voor hun plek. Die jongen loopt er nog meer ongeïnteresseerd bij dan Hamilton, dat wil ook al wat zeggen.

Beiden een DSQ en 2 uitvalbeurten, toevallig beiden in dezelfde races, namelijk in Zandvoort en Interlagos

ps. slechts 1 op 5 hier op het forum heeft correct gegokt op Norris WK. Bijna had de meerderheid het correct door op Verstappen te gokken. Vreemd genoeg was er weinig vertrouwen in Piastri, hoewel die ook dichtbij was uiteindelijk. Met een consistenter seizoen volgend jaar zou ie mss wel voor Norris moeten geraken. Nu hopen voor hen dat McLaren de bal niet mis slaat volgend jaar, of het zal mss voor beiden nog een paar jaar kunnen duren voor ze terug in een WK-strijd terecht komen

Zover ik me herinner waren Piastri en Norris in quali redelijk aan elkaar gewaagd maar reed Norris gemiddeld genomen wel de sterkere races. Ik had Piastri in het begin van dit seizoen ook niet zo sterk ingeschat.

Mij lijkt het dat Norris toch nog het meest impact voelt van gemoedstoestand van het moment. Zie ook de vermijdbare foutjes op het moment dat het hoegenaamd zijn seizoen moest worden en Piastri die er dan bovenuit stak. Dan naar het einde toe plots toch weer kalm en sterk racen, om dan vandaag toch weer met zenuwen te starten (leek mij alleszins).

Piastri natuurlijk ook wel die vormdip net op een moment dat hij er sterk voor stond (en toch ook wel een aantal weken enige arrogantie toonde nadat hij altijd zo kalm was).

Hoewel ik zowel Piastri als Norris nog titels gun zou het op zich wel fijn zijn dat Brown weer even met de voeten op de grond wordt gezet :).

Vr volgend jaar is het koffiedik kijken wie er zal heersen. Is meest geanticipeerd seizoensstart in jaren die eraan komt.

Dat zal dan eerder aan de dollar genen van zijn vader liggen.

wel ja, dat was het punt.

ik vond ze alledrie wel de titel verdienen, eigenlijk.
Piastri nog het "minste", omdat die echt aan de druk bezweken is op het einde van het seizoen. maar mid-season leek die toch wel untouchable, en toen bleef hij overal nog kalm bij.
Norris was gewoon het meest consistent, en heeft zijn zwaktes aangepakt over een heel seizoenom toch de titel te pakken.
Max zijn comeback had een verhaal voor de geschiedenisboeken geweest had hij het afgemaakt, maar het kwam een beetje te laat. een GP of sprint erbij, en het was hem gelukt. [ispoiler[wat zelfs indrukwekkend geweest zou zijn, ondanks de blunders van Mclaren die geholpen hebben[/ispoiler]

uiteindelijk was het vooral controleren voor Lando, deze GP he. iedereen dacht dat Yuki spelbreker zou kunnen zijn door zijn stop uit te stellen, om zo in de weg te kunnen rijden, maar Lando had dat ook wel verwacht. Volgens de regels van de wet moest dat wel een penalty zijn, maar als je met zoveel overspeed inhaalt, is het niet door een paar cm over de lijn te gaan dat je er voorbij bent, imo.

Midfield was toch ook een klassiek seizoen. Paar GP's dat Ferrari daar de beste was, ineens was Williams daar, Racing Bulls over het algemeen ook sterk, vooral in qualifying, Mercedes die een paar races gewonnen heeft zelfs, Aston Martin die ondanks de weinige ontwikkeling ook een goed einde kende.

Hulkenpodium ook een geweldig moment. en de rijzende ster Hadjar, waar velen nog mee lachten na de eerste GP.

ik snap niet dat mensen dit geen goed seizoen vonden, tbh. ja 't was lang, ja, er was veel vulling. maar er waren toch echt topmomenten genoeg om dit een mooi seizoen te maken.

Eindelijk is het seizoen afgelopen. Veel te veel races, zeker met die sprintweekends er nog bij. Ik ben al even F1 moe. Ik was me na de race toch ook aan het bedenken dat de hele show die errond gemaakt wordt toch mijlenver af staat van de sport waar ik in de jaren 90 op verliefd werd, maar bon, dat is de ziekte van de tijd, platte commerce.
De viering van de titel vond ik awkward, leek op een viering waar niemand echt wou zijn, hahaha. Alles rond Norris leek ook wat kinderachtig.

Ondanks de inhaalrace van Verstappen vond ik dit seizoen niet hoogstaand. Ik heb nog steeds het (onpopulaire) ongemakkelijke gevoel dat McLaren met beide titels aan de haal is gegaan met een niet zo legale vondst in de eerste seizoenshelft. Maar we zijn geen slechte verliezer, dat hoort bij F1. Kwestie van niet gepakt te worden. En kudos, Zak Brown is een enorme eikel, maar hij heeft McLaren kost wat kost toch terug aan titels gebracht.

De finishposities van de race waren voor mij ook de rangschikking van het seizoen, Verstappen was veruit de beste all-around en hield het spannend tot het einde, Piastri had een onvoorstelbaar goed seizoensbegin en kwam in de laatste races nog terug opzetten. Norris had voor mij het minste seizoen van de 3. Ik herinner me amper geweldige prestaties en het was allemaal een beetje weinig om het jaar als kampioen af te sluiten. Maar punten zijn punten, hij reed deze race zeer verstandig en is verdiend kampioen. Net zoals Vettel en Button dat ook werden zonder de beste te zijn in een seizoen.

Ik was trouwens verbaasd om in de eindstand Lewis Hamilton te zien op P6, naar mijn gevoel heeft die het hele seizoen juist niets laten zien, dus dat die nog bij de eerste 6 eindigt is straf, toch meer regelmaat dan het gevoel zou zeggen.
Ferrari is veruit de grootste verliezer van 2025. Met veel geld en mediastormen Hamilton aangetrokken, maar het team haalde geen enkele overwinning, een sprintrace buiten beschouwing gelaten. Dat terwijl ze in 2024 nog bijna constructeurs kampioen werden met Leclerc & Sainz.
Ik durfde het al niet te zeggen...
Ik vond alles eerlijk gezegd cringe en awkward.
Combinatie van Norris zijn redelijk kinderachtig interview zonder enige winnaarsmentaliteit, zijn moeder die er gek uitziet en haar ook zo gedraagt, pa half negeren, Zak zijn domme radiocall, die cooldownroom, ook totaal amper iemand die viert. Die 20 min na de race waren zo awkward. Er is precies toch ook geen echte viering geweest?
Op het einde staat die daar op dat podium met zijn beker in de lucht en laten ze dat beeld van de mensenmassa zien, letterlijk niemand die juicht.
Ik had er medelijden mee.

Die sprintraces moeten er ook gewoon uit. Het is zo belachelijk en het is nog belachelijker dat sommige races wel een sprintrace hebben en anderen niet. Als je dan op dat circuit een goeie wagen hebt, heb je geluk/voordeel. Moest de laatste sprint in Abu Dhabi zijn,dan was Max (waarschijnlijk) kampioen. Makes no sense. Schaf gewoon die zever af. Dat brengt toch amper iets bij, behalve dat half uurtje fake racen.

Maar ondanks dat we de laatste race met 3 titelkandidaten ingingen, vond ik dit echt wel een zwak seizoen om snel te vergeten.
Het enige goeie aan dit seizoen: Norris heeft stappen gezet, Piastri heeft stappen gezet en Max heeft een zeer dure levensles gekregen. Dit is veel pijnlijker dan een DSQ krijgen. En er zijn rookies met potentieel, zoals Bearman.

Laatst bewerkt:
Dit was een saai seizoen met veel saaie races maar zoiets is nu eenmaal subjectief.
Hopelijk volgend jaar beter met de veranderingen maar helaas weer een extra straatrace erbij.

Ik durfde het al niet te zeggen...
Ik vond alles eerlijk gezegd cringe en awkward.
Combinatie van Norris zijn redelijk kinderachtig interview zonder enige winnaarsmentaliteit, zijn moeder die er gek uitziet en haar ook zo gedraagt, pa half negeren, Zak zijn domme radiocall, die cooldownroom, ook totaal amper iemand die viert. Die 20 min na de race waren zo awkward. Er is precies toch ook geen echte viering geweest?

zo, en dan ben ik negatief over Verstappen :lol:

zo, en dan ben ik negatief over Verstappen :laugh:
Ik zeg maar hoe ik en nog 3 andere mensen dat ervaren hebben. (Waarvan 2 McLaren fans sinds de jaren 90)

Het enige wat richting Lando is, is dat zijn interview geen winnaarsmentaliteit uitstraalde. De rest heeft Norris geen enkel invloed op (behalve zijn pa half negeren).

Nice try :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik was ook een enorme McLaren fan in de jaren 90 (Hakkinen & Raikkonen waren mijn absolute favorieten), maar McLaren heeft anno 2025 niets meer met de iteratie van dat team in die tijd te maken. McLaren verloor mijn krediet door de manier waarop ze Honda, Vandoorne en eigenlijk ook Alonso 2 keer behandeld hebben. Zak Brown heeft het team terug op de kaart gezet, financieel gezond gemaakt en zonder Newey een zeer dominante wagen verkregen. Dan kan je enkel zeggen "uitstekend gedaan", maar geef mij maar het heerlijk steriele McLaren van Ron Dennis uit de jaren 80 en 90 :oi22:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan