FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tsunoda zou volgens geruchten reserverijder worden bij RBR.
Red Bull onderhandelt momenteel met Honda over het leveren van motoren om te kunnen blijven testen met oudere modellen dus waarschijnlijk zullen ze Yuki daar wel ergens als pasmunt gebruiken voor een betere deal.

En Grosjean voor een gegarandeerde rode vlag of safety car
Soms mis ik figuren als Grosjean en Maldonado toch echt wel hoor voor wat extra leven in de brouwerij 😂 De titelstrijd is nu razend spannend, en toch zit ik met een knagend gevoel dat ik naar een vrij saai seizoen heb zitten kijken. Er is buiten de titelstrijd dan ook geen hol gebeurd.

Ze moeten iets doen e. Wat wil je dan dat ze doen? :)
Juniors op zijn minst twee jaar laten zitten in een VCARB zodat ze tijd hebben, :p.

En steek ondertussen een keer een "makkelijke" mens in een Red Bull. Type Hulkenberg, Bottas,... Iemand die content is met een tweede rijdersrol en met minder stress rondrijdt. Nu is dat telkens een minder ervaren piloot die eigenlijk moet rijden om te overleven in de F1 èn die dat nog moet doen in één van de meest nerveuze wagens op de grid :p.

Het is wel een rol die verdwenen is, de "chille tweede rijder". Zo'n Bottas, Barrichello, Coulthard,

Piloten zoals Tsunoda, Lawson,... die hebben eigenlijk geen opties voor andere teams en Hadjar kan ook snel in die situatie sukkelen. Hadjar was de verrassing van dit jaar maar dat maakt hem niet mentaal klaar voor Red Bull.
De vorige bende had nog exit-opties (Gasly, Albon,...) maar de huidige lichting niet. Niemand anders zit te wachten op Tsunoda of Lawson op dit moment. 1 slechte seizoen en Hadjar heeft het ook zweten. Dat terwijl er een Fornaroli rondloopt zonder contract(*) die na elkaar F3 en F2 kampioen is. *Enfin, naar verluidt wel ergens een testrijder-contract getekend.

En achteraf gezien, Perez deed het eigenlijk niet zo slecht en was eigenlijk het waarschuwingssignaal dat het fout ging met de ontwikkeling met de Red Bull-wagen. Maar als iedereen hem negeert en Verstappen eigenlijk ook een tijd genegeerd werd omdat die er nog mee kon winnen...
Als ze al niet willen luisteren naar Perez, dan gaat heel dat team al niet luisteren naar Tsunoda, Hadjar of Lawson :p.

Officeel nu: Hadjar in RedBull, Lindblad in Racing Bull

Soms mis ik figuren als Grosjean en Maldonado toch echt wel hoor voor wat extra leven in de brouwerij 😂 De titelstrijd is nu razend spannend, en toch zit ik met een knagend gevoel dat ik naar een vrij saai seizoen heb zitten kijken. Er is buiten de titelstrijd dan ook geen hol gebeurd.

Gemiddelde rijder is waarschijnlijk nooit zo professioneel geweest in de F1. Enkel Stroll springt er nog een beetje uit want die heeft nog wel occassioneel een rare incident. Stroll heeft soms ook oogkleppen op zoals Grosjean.

Indycar heeft wel nog van die types maar daar was het eigenlijk ook maar heel mager seizoen dit jaar.

Er was wel genoeg randanimatie met "Horner/file 76", Ferrari being Ferrari, Toto die flirt met Verstappen, Alpine die op en naast de track zich belachelijk maakt, opvallende prestaties van de meeste rookies, Hulkenbergs eerste podium, Williams/Sainz/Albon dynamiek, McLaren blunders, Verstappen die nog eens rode mist zag voor zijn ogen in Spanje, McLaren die teveel last heeft van stress, de eindspurt van Verstappen,...

Er waren veel saaiere seizoenen in het Schumacher tijdperk.

Tsunoda had ook zonder zijn overstap naar Red Bull eruit gelegen. Honda levert geen motoren meer, er is voor Red Bull na al die jaren van middelmatige prestaties geen reden om hem te houden. Tsunoda was een middenmotor met potentieel dat er nooit eens uit is gekomen. In tegenstelling tot een Kobayashi bijvoorbeeld. Het is mooi dat hij een kans heeft gekregen op het hoogste niveau, maar hij is geslacht door Verstappen. Nadien kan je eigenlijk zeggen dat men bij RB beter Perez had behouden dit seizoen, die was in staat geweest om toch af en toe wat punten weg te plukken van 1 van de McLaren rijders. Ik ben wel bang dat dit te vroeg komt voor Hadjar, meteen na een eerste seizoen naar Red Bull. Hij had het in de 2de seizoenshelft toch een aantal keren lastig met Lawson, en je zag hoe die van het kastje naar de muur gereden werd door Verstappen. Benieuwd naar Lindblad, gehypete naam, maar in F2 dit jaar niet zo'n indruk gemaakt.

Volgens mij ook geen makkelijk karakter om mee samen te werken. Weinig discipline enzo. Ze hebben daar serieus wat inspanningen voor gedaan en aan de kar mogen trekken om die tot dit niveau te krijgen.

Dan zou ik ook liever een rijder in mijn team hebben die zelf meer inzet vertoont.

Hadjar zou toch jammer zijn mocht die falen bij RedBull en ook opzij worden geschoven. Lijkt me toch een groter talent dan Tsunoda, Gasly, Lawson of Albon, heeft echt goede dingen getoond én heeft karakter, dergelijke figuren kleuren toch de grid imo.

Als de 2026 auto ook volledig is afgestemd op het rijgedrag en de wensen van Max, gaan ze nu toch hopelijk echt eens eerst getest en gekeken hebben of die auto en setup ook de 2de rijder ligt. Ik weet wel dat ze dat in de simulator niet exact kunnen nabootsen, maar ze hebben toch ervaring en data genoeg met hun 2de rijders bij RB om te zien of het een match gaat zijn me dunkt. Het kan toch echt niet zijn dat Max de enige is die met dergelijke auto overweg kan? Tenzij er natuurlijk echt andere dingen spelen (alle updates en aandacht enkel naar de eerste auto) of Max gewoon echt buitenaards is met een middenveldauto, maar dat kan ik maar moeilijk geloven.

En volgend jaar is er een volledig nieuwe wagen die een heel andere rijstijl gaat vergen. Sterker nog, ik ben er zeker van het volgend jaar een engine formula gaat worden, het zal hit or miss zijn voor Red Bull. Ofwel zitten Verstappen én Hadjar helemaal vooraan of beiden helemaal niet
Het is toch zelden een engine Formula? Het is Formula-wie-heeft-het-aero-achterpoortje-ontdekt. Het is bijna telkens hetzelfde, de eerste 7-10 races loopt men achter het team dat iets unieks heeft ontdekt.

Hadjar zou toch jammer zijn mocht die falen bij RedBull en ook opzij worden geschoven. Lijkt me toch een groter talent dan Tsunoda, Gasly, Lawson of Albon, heeft echt goede dingen getoond én heeft karakter, dergelijke figuren kleuren toch de grid imo.

Als de 2026 auto ook volledig is afgestemd op het rijgedrag en de wensen van Max, gaan ze nu toch hopelijk echt eens eerst getest en gekeken hebben of die auto en setup ook de 2de rijder ligt. Ik weet wel dat ze dat in de simulator niet exact kunnen nabootsen, maar ze hebben toch ervaring en data genoeg met hun 2de rijders bij RB om te zien of het een match gaat zijn me dunkt. Het kan toch echt niet zijn dat Max de enige is die met dergelijke auto overweg kan? Tenzij er natuurlijk echt andere dingen spelen (alle updates en aandacht enkel naar de eerste auto) of Max gewoon echt buitenaards is met een middenveldauto, maar dat kan ik maar moeilijk geloven.

't Is ook wel een bewuste keuze. Je wil de beste wagen kunnen geven aan de beste rijder. Met Max word je wereldkampioen. Als ze die wagen zodanig moeten aanpassen om de 2de rijder te kunnen laten meedraaien, maar daarmee de titelkansen weggooien dan begrijp ik om dat niet te doen. Ze moeten dan een 2de rijder vinden die best goed overweg kan daarmee, die hoeft zelfs niet te kunnen winnen eigenlijk.

Jammer genoeg zijn er al een hele resem piloten gepasseerd die te verschillend zijn van Max. Misschien heeft het ook te maken met dat de wagens van het dochterteam van Red Bull gewoon te 'basic' ingesteld zijn. Je hoort het commentatoren vaak zeggen dat de Racing Bulls waarschijnlijk veel makkelijker bestuurbaar zijn (sneller deftige resultaten). Goeie leerschool voor rookies, maar waarschijnlijk is de stap naar het hoofdteam gewoon te groot. Elke piloot die van Alpha Tauri/Racing Bulls naar RBR is gegaan, heeft consistent problemen. Misschien kunnen ze dat beter opvangen door die wagens meer edge te geven.

De enige die niet van het dochterteam kwam was Perez. En in hindsight was die idd nog de beste. Maar ik denk wel dat we het grotendeels eens kunnen zijn dat die situatie onhoudbaar was geworden. Perez z'n motivatie gaat sowieso ook meegespeeld hebben in die slechte resultaten.

Fornarolli heeft bij McLaren getekend als test/development driver.
Dus McLaren heeft een goed talentje voor 2027 als Piastri of Norris moeilijk doet :p.

Verschoor blijkbaar ook bij McLaren maar die zal wel achter Fornarolli steken in de "rangorde".

1764757386968.png

Een hele race lang de gedachte 'als ik een vangrail aantik is het gedaan'. Dat gaat toch ook een paar uur duren voor uw anus terug ontspant daarna.

Maar tegelijk, gewoon op plaats 3 mikken is de meest relaxte optie en zeer waarschijnlijk om te behalen op deze grid. Je zou al de pech moeten hebben dat Ferrari of Mercedes een wonderweekend heeft, al is dat bij Mercedes zeker niet uit te sluiten. Als je pitwall dan een domme zet doet...

Deze race kan heel saai zijn, maar tegelijk kan in elke fase alles door elkaar worden gegooid. Gezien het gevoel voor drama van F1/Liberty de laatste jaren ben ik wel een klein beetje bang voor een gestuurde farce... Ik heb geen zin om dit te zien eindigen zoals de eerste titel van Max, met een beetje wrange nasmaak. Dat verdienen de drivers ook niet.

Verschoor blijkbaar ook bij McLaren maar die zal wel achter Fornarolli steken in de "rangorde".
Dat snap ik dus echt niet. 5 jaar heeft die kerel mee gereden in F2, en hij maakt elk jaar wel een beetje progressie, maar dat zou er nog aan moeten mankeren... Wordt MISSCHIEN kampioen in zijn 5de jaar. Palmer werd na 4 seizoenen kampioen, en kon in F1 niet mee. Ik snap niet waarom McLaren daar hun geld, tijd en energie in steekt. Is gedoemd om WEC of FE te rijden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan