FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat zijn red mist momentje eerder dit seizoen nu toch serieus in zijn achterhoofd moet zitten. Hoeveel punten heeft hij daar toen verloren? Ik weet het niet meer. In ieder geval is het serieus game on stilaan. Nog 6 races te gaan en 1 sprintrace dacht ik. Het is echter onrealistisch om 55 punten in te lopen, Piastri en Norris gaan niet beide elke race achter Verstappen finishen, en dan nog. Maar dat Verstappen bloed heeft geroken is duidelijk!

T1 racing incident, maar dat je daar zoiets gaat proberen op de openingslap is toch echt om problemen vragen. En dan nog op een moment in het championship in een sprint race waar het belangrijker is om punten te scoren dan een punt meer of minder te halen.

Ook jammer voor Hulkenberg, maar toch wel weer mooi dat Sainz opnieuw een top 3 plekje haalt.

En Stroll die toch nog maar even de baan op duikt met 3 wielen :unsure:

Ik denk dat zijn red mist momentje eerder dit seizoen nu toch serieus in zijn achterhoofd moet zitten. Hoeveel punten heeft hij daar toen verloren? Ik weet het niet meer. In ieder geval is het serieus game on stilaan. Nog 6 races te gaan en 1 sprintrace dacht ik. Het is echter onrealistisch om 55 punten in te lopen, Piastri en Norris gaan niet beide elke race achter Verstappen finishen, en dan nog. Maar dat Verstappen bloed heeft geroken is duidelijk!
Max verliest in die race sowieso een pak punten door die harde band bij de SC. Die red mist die daar het gevolg van was, kost hem gewoon een paar extra punten.
Die paar punten kunnen uiteraard van cruciaal belang zijn .
Maar dat kunt ge evengoed zeggen van de verloren punten door de DNF in Oostenrijk door Antonelli. Of in die ene sprintrace waar hij geen punten pakt door die unsafe release tegen Antonelli.

Maar zo kan iedereen beginnen. Norris heeft bijvoorbeeld ook kostbare punten verloren in Zandvoort.

Laatst bewerkt:
Piastri aant choken 😬 Zit er ook gewoon al heel het weekend niet bij
Piastri is sinds de zomerstop toch al door het ijs aan het zakken? Vorig seizoen deed die dat trouwens ook.

Maar Norris niet veel beter. En McLaren met hun vreemde piloten management is misschien nog het ergste van alles.

Maar ik geef Norris toch het meeste kans.

Ik denk vooral dat bij piastri in het achterhoofd zit dat hij nutteloos een paar punten heeft weggesmeten door zijn teammaat plezier te moeten doen ( ook al toont die vandaag veel meer als hem) tel de punten van die swaps erbij en Max had geen enkele kans meer

Is McLaren nu trager geworden of de rest gewoon sneller?

Voor Piastri was het weer gene vetten. Ik schatte die in het begin van het seizoen toch iets hoger in dan Norris.

Leek er toch op dat Norris een betere race pace had dan Verstappen. Alleen Leclerc was een goeie wingman voor Max 😆

Volgend weekend Mexico en Piastri heeft daar blijkbaar ook nog nooit goed voor de dag gekomen. aiaiaiai
Piastri is al altijd slecht geweest in de laatste races van het seizoen.
Hier de resultaten van de laatste 5 races van 2024. Dat was toen dus met de snelste wagen van de grid:
8-8-7-3-10

Verstappen is blijkbaar 64 punten teruggekomen in 4 races sinds de zomerstop. 40 punten in 5 races is dan zeker haalbaar.
Verstappen heeft sinds de zomerstop meer punten gehaald dan Norris en Piastri samen. Russell heeft zelfs meer punten gepakt dan beide McLaren heren. DNF helpt natuurlijk maar die van Piastri is door eigen toedoen.

Mja ik geef Norris meer kans dan Piastri voor de titel. Amper 14 punten achter.

Blijkbaar rijdt Norris ook met een andere voorvleugel dan Piastri die nu toch meer vertrouwen geeft dan in het begin van het seizoen.

Alleen zie ik Verstappen en Norris nog wel clashen 😬

Wordt alleszins nog een spannend seizoenseinde. + het feit dat Mercedes en Ferrari op een goede dag ook nog meedoen.

Dit.
Ik zie dat niet meer verbeteren ook.
Dit weekend gewoon slecht. Daar bovenop een prachtige actie in de sprint.

Vorige week de ganse race liggen grinsen om niks. Toont ook aan dat hij met zijne kop bij Norris zit ipv op zijn eigen race.

Azerbeidzjan was helemaal te belachelijk voor woorden.

Volgens mij zal het van Norris moeten komen als McLaren een WDC wilt. Maar dan gaan ze hun wel mogen herpakken. En Norris is nu emotioneel ook niet echt sterk.

Zou de FIA niks verboden hebben op die wagen? Het verschil is wel heel groot met de races voor de zomerstop

McLaren al eerder gestopt met upgrades dacht ik? In een seizoen waar het veld wel heel dicht op elkaar zit maakt dat wel snel verschil denk ik. Plus een Verstappen die toch telkens weer het maximale uit die wagen haalt en quasi foutloos rijdt.

Pace van Norris leek wel ok in deze race, ik denk dat hij gewoon ook heel terughoudend bij inhalen Leclerc om schade te vermijden - na alle recente incidenten. In het scenario dat hij bij de start voorbij Verstappen had geraakt zag ik hem de lead wel houden.

als ik "altijd" lees, lijkt dat altijd of die al 10 seizoenen mee draait. maar het is nog maar zijn 3de seizoen he. dus die heeft nog maar 2x "de laatste races van het seizoen" gedaan.
en vorig jaar was hij duidelijk de wingman van Norris, ipv het gelijke status dat ze nu hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan