FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij de foto's achteraf was hij wel gewoon aanwezig.
Maar idd nogal raar dat hij naar de media moet terwijl de rest al aan 't vieren is. Die planning kon wel beter aangepakt worden.
't Kan ook nog altijd zijn dat hij gewoon geen zin had.

Hij moet zich wel beginnen herpakken. Al vind ik zijn eerste radioreacties na het incidentje met Norris zeer begrijpbaar. Vanuit zijn perspectief wordt hij redelijk stevig aangereden, en hij ziet natuurlijk niet dat dat het gevolg is van het contact met Verstappen.
Piastri volgt gewoon het protocol aangezien die anders is voor rijders die niet op het podium staan.

McLaren had gewoon even moeten wachten met die viering... Zeker na de polemiek die ze zelf hebben geschept. Ik vind alles al lang aanvoelen alsof ze de kaart van Norris willen trekken ipv absolute gelijkheid. Ik vond deze bump nu wel niet de moeite waard.

dat is gewoon niet gebaseerd op feiten.
er zijn de voorbije seizoenen 2 gevallen geweest waar door een slechte pitstop één van beide een positie verliest aan de andere.

1 was Hongarije vorig jaar, waar Piastri zijn plaats kwijt was aan Norris. Mclaren heeft daar teamorders gebruikt om de plaats terug te geven. (Norris maakte daar een heel drama rond, remember)
2de was Monza dit jaar, waar de rollen omgekeerd waren (en er minder drama was van Piastri)

dan heb je het incident in Silverstone, waar Piastri vraagt om zijn positie terug te krijgen van Norris na zijn (terechte) penalty. ik vind het normaal dat het team daar niet in mee gaat.
en nu het incident in Singapore, wat ook gewoon een start-incident was, en ook geen reden is om posities te wisselen.

er wordt op de socials zelfs geclaimd dat Piastri zijn slechte stop in Singapore alweer een bewijs was van benadeling, terwijl tot dan de 5 snelste Mclaren-stops dit seizoen allemaal voor Piastri waren, en 5 van de 6 slechtste voor Norris.

zeggen dat Piastri bewust benadeeld wordt door dat soort dingen, is in het beste geval selectief naar de feiten kijken, en dan nog.

zelfs Piastri zelf zei na de race dat dat niet het geval is:

Ik vind dat altijd schitterend dat sommige mensen zeggen dat de pitcrew van Piastri beter als dan die van Norris. :rofl:

Anyways, Leclerc is blijkbaar serieus aan het lobbyen voor een zitje in 2027. Ik kan die mens geen ongelijk geven.

Vasseur moet nog meer schoon schip maken bij Ferrari, te veel mediocre volk dat daar in beslissende posities zit. Als het nog te lang duurt gaat de Ferrari top Vasseur wsl buitensmijten, weer iemand anders daar zetten en intussen blijft dat mediocre volk daar gewoon zitten. Straatje zonder einde. En Leclerc zal dan al lang weg zijn

https://corp.formula1.com/f1-grid-g...new-pre-race-opening-show-makes-austin-debut/
tumblr_nzvihpDLxi1tq4of6o1_500.gifv

Blijkbaar hebben ze bij McLaren interne discussies gehad en zijn er “repercussies” voor Norris tot het einde van het seizoen. Norris die een halve mea culpa doet in een interview in Austin, en Piastri die ook zegt “ja er zijn gevolgen voor hem, maar welke kan ik niet zeggen”. Hoe ze die team dynamiek daar managen gaat me toch te boven.

Max haalt er wel weer het beste uit.
Ben alleen bang dat de bandenslijtage in de sprint en race in het voordeel van McLaren zal zijn.

toch ook weer straf dat ze het zo verpesten voor Tsunoda door hem te laat de pits te laten uit rijden. de 5 die er uit liggen in SQ1 zaten alle 5 in dat groepje dat net te laat waren.

je hebt dan een piloot van wie je resultaten wilt (en moet) zien, en dan ga je het op die manier verpesten...

toch ook weer straf dat ze het zo verpesten voor Tsunoda door hem te laat de pits te laten uit rijden. de 5 die er uit liggen in SQ1 zaten alle 5 in dat groepje dat net te laat waren.

je hebt dan een piloot van wie je resultaten wilt (en moet) zien, en dan ga je het op die manier verpesten...
tja, die zijn eerste ronde is ook altijd een drama. Als ik dan zie dat hij niks forceert om die 5 toch voorbij te gaan dan verdiend hij niet beter. Tuurlijk de omstandigheden waren niet ideaal, maar we kunnen hem niet elke week blijven verdedigen.
Anders en beter aub, ik vind het een groot risico om Hadjar er bv in te zetten.

tja, die zijn eerste ronde is ook altijd een drama.
reden te meer om het voor de 2de juist te hebben.
Als ik dan zie dat hij niks forceert om die 5 toch voorbij te gaan dan verdiend hij niet beter.

hij wordt daar van de baan gereden in een poging om Lawson te passeren. "niks forceren" is fout.
Tuurlijk de omstandigheden waren niet ideaal, maar we kunnen hem niet elke week blijven verdedigen.
klopt zeker, maar het mag vanuit het team ook wel eens mee zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan