FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vond Norris ook zijn race wel heel sterk tot aan de crash, die gewoon lomp was. Ik was nog aan het denken dat Norris nog altijd even veel kandidaat WK is dan Piastri, puur omdat Norris zijn race pace bijna altijd beter. En in de kwalificaties zitten ze dicht op elkaar.

De penalty is overigens volledig terecht: hij had daar zomaar Piastri van de baan kunnen knallen of een lekke band bezorgen. Heeft dat geen gevolgen voor de volgende GP, aangezien Norris een DNF had en de penalty dus niet heeft kunnen uitzitten?

Wat heeft Norris hier eigenlijk iemand fout gedaan?

Wat een uit de duim gezogen verhalen allemaal.
Ik ken die rijders niet eens. Was tot gisteren ca. 20 jaar geleden dat ik nog een volledige race had gezien.

Als ge ziet wat voor stoot die Norris uithaalt, hoeft er niks uit de duim te worden gezogen.
Reality beats fiction.

Ik ken die rijders niet eens. Was tot gisteren ca. 20 jaar geleden dat ik nog een volledige race had gezien.

Als ge ziet wat voor stoot die Norris uithaalt, hoeft er niks uit de duim te worden gezogen.
Reality beats fiction.
Dat plaatst meteen je vorige bericht ook in perspectief...

De penalty is overigens volledig terecht: hij had daar zomaar Piastri van de baan kunnen knallen of een lekke band bezorgen. Heeft dat geen gevolgen voor de volgende GP, aangezien Norris een DNF had en de penalty dus niet heeft kunnen uitzitten?
om hier efkes op te antwoorden: Norris heeft meer dan het minimum aantal ronden gereden om geklassificeerd te worden. Die 5s zijn dus toegevoegd aan zijn racetijd. wat al twijfelachtig is op zich.
hij heeft ook geen penalty-points gekregen, wat normaal wel de bedoeling is als ge een aanrijding veroorzaakt.

Ik zie ook niet echt in waarom je een penalty moet krijgen om uw eigen race om zeep te draaien met een domme move.

Een penalty mag niet afhangen van de gevolgen voor het "slachtoffer". Anders zou je zelfs kunnen discussiëren over de penalty voor Verstappen in Barcelona en dat lijkt me ook niet de bedoeling (daar had niemand schade).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan