FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Op de opmerking van Russell wat de kindjes hier wel niet van vinden.

Wat moet ge nu op zo een belachelijke (ragebait) opmerking antwoorden?
Ik heb geen idee over welke opmerking van Russel je het hebt

Het enige wat ge hem kunt blamen is het feit dat ie zich niet excuseert/er precies niet mee inzit wat er gebeurd was.
Dat is inderdaad het hele punt hé.
Dat ge eens effe tilt slaat oké. Maar om een half uur na de race zo interviews te geven...

Nu ik alles nog eens rustig heb terug gezien... bwoah. Leclerc stuurt toch wel degelijk naar links op het rechte stuk hoor, die wou niet in de marbles gaan rijden, maar er zat wel een wagen naast natuurlijk. Zeer discutabel.
Russell was ook veel te optimistisch, die dacht ik ga er ook nog even mee langs, maar miste totaal zijn bocht.
Het incident daarna... ik kan er met mijn hoofd niet bij, waarom doet die dat? Dat had gewoon P5 geweest ipv P10.
Het gat is nu 49 punten, Piastri kan al 2 races thuis blijven en dan moet Verstappen 2 keer winnen. Gaat niet gebeuren. Voor de titel is het over.

Ik heb geen idee over welke opmerking van Russel je het hebt

Dat is inderdaad het hele punt hé.
Dat ge eens effe tilt slaat oké. Maar om een half uur na de race zo interviews te geven...
ik dacht dat Max dat antwoordde toen ie Russell zijn opmerking over de kindjes thuis als vraag kreeg.
Maar ik heb juist het interview van Sky Sports nog eens bekeken en blijkbaar zie ik spoken of ben ik 2 dingen door elkaar aan het halen.

Kritiek mag men zeker hebben ma wat je hier leest tov hem is van 90% gewoon zielig, hij wordt letterlijk vandaag 3 x genaaid maar alle zonden worden enkel over hem gekapt, lekker makkelijk.
Dit is echt calimero gezever.

Als Verstappen dit met Piastri had gedaan is er reden én precedent om hem een DQ te geven in het klassement, niet enkel de race.

Als hij Russell van de baan had gereden had hij effectief een DQ aan zijn broek denk ik.

Het is niet gemakkelijk om te klagen over iemand wanner die clean rijdt.

Dat gezegd zijnde, dat interview met Max van Play Sports was echt debiel. Ongelooflijk wat voor domme sturende vragen ze die stellen.

Nu ik alles nog eens rustig heb terug gezien... bwoah. Leclerc stuurt toch wel degelijk naar links op het rechte stuk hoor, die wou niet in de marbles gaan rijden, maar er zat wel een wagen naast natuurlijk. Zeer discutabel.
Russell was ook veel te optimistisch, die dacht ik ga er ook nog even mee langs, maar miste totaal zijn bocht.
Het incident daarna... ik kan er met mijn hoofd niet bij, waarom doet die dat? Dat had gewoon P5 geweest ipv P10.
Het gat is nu 49 punten, Piastri kan al 2 races thuis blijven en dan moet Verstappen 2 keer winnen. Gaat niet gebeuren. Voor de titel is het over.
x2

Nu ook de GP gezien. Het spektakel zat hem helemaal in het slot.

Max wordt toch 2x serieus door zijn team genaaid. Als ze geen deftige banden meer hebben, dat ze hem buiten laten en op de baan positie proberen houden. Hij moet dan wel tegen McLaren's op nieuwe banden vechten maar dan had hij wel nog een kans op een 3e podiumplek gehad denk ik. Nu moest hij als 3e op hards tegen softs beginnen vechten.

Met Charles heb ik de indruk dat Leclerc iets meer naar links stuurt, dan Verstappen naar rechts. Maar dat de bedoeling wel was van de ene om de andere in de marbles te rijden en de andere er juist wil uitblijven. Een racing incident is logische uitkomst.

Dan die 1e tik met Russell en de vraag van RB om de positie af te geven. Ik vond dat toch wel raar om dat te vragen. Goed, achteraf gezien zat Russell ernaast en mocht hij aanspraak maken op de positie en konden ze het dus vragen, maar ik had als RB zijnde toch het risico genomen om daar ook gewoon door te gaan. Maar uiteindelijk blokkeert Russell die remmen en is race control daar ook van oordeel dat het een race incident is. En toch een vrij optimistische move van Russell ook, ik had de indruk dat hij van vrij ver komt.
Maar dan gaat Verstappen zijn licht uit en wat erna gebeurt is toch compleet niet te verantwoorden. Zeker niet voor een 4-voudig WK. Dat alles ervoor daar naartoe leid akkoord, maar uiteindelijk is het wel nog altijd Verstappen die aan dat stuur draait en op Russell inrijdt.

Maar op zich vond ik een reactie hier eerder wel grappig dat Verstappen dit definitief tot niet-GOAT maakt.
Wie is dan wel de GOAT? Senna deed het, Prost deed het, Schumacher deed het, Hamilton deed het.
Wat heeft Hamilton ooit gedaan?

Prost zou ik nu ook niet in het rijtje Senna Schumacher Verstappen plaatsen kwa dubieuze acties.

Maar vooral van Hamilton zou ik geen enkel weten dat hij moedwillig, zonder twijfel, iemand anders van de baan gereden zou hebben?

Ik vind Hamilton op dat vlak eigenlijk een voorbeeld.

een geluk, want de intentie daarvan gelijk stellen met de intentie van Max vandaag is toch compleet van de pot gerukt.

Hamilton probeerde daar een pass. dat was een quasi onmogelijke pass, maar hij had nog altijd gewoon de bedoeling te passeren.
Verstappen faket vandaag Russell door te laten, om dan zijn wagen tegen die van Russell te gooien. als je daar iets anders mee wilt bereiken dan de andere wagen te rammen, dan mag je mij dat gerust eens uitleggen.

Ergens volg ik hem wel in het drama debacle en velen schreeuwen hier moord en brand over de move. Langs de andere kant herinner ik mij dat Vettel ook opzettelijk inreed op Hamilton in Baku als ik het goed heb ? Wat waren toen weer de gevolgen op vlak van straf?

Dat van die plaats terug te geven aan Russel is discutabel. Met die regel wie wanneer ervoor ligt is het niet geheel duidelijk en kan je het makkelijk uitlokken lijkt me? In deze move zou ik het opnieuw moeten terugzien.

* Edit: In 2017 dus dit:
Vettel kreeg toen een 10s stop & go. Verstappen komt er dus nog heel goed vanaf

Tja de Verstappen haters zullen hier van smullen. Die laatste move was niet slim maar begrijpelijk de emotie van het moment nogmaals niet goed te keuren.

Maar hopelijk geen ban binnenkort want wat zonder hem ? een saaie 1,2 Mc Laren show nee dankje nu valt er nog wat te beleven.

Wat heeft Hamilton ooit gedaan?

Prost zou ik nu ook niet in het rijtje Senna Schumacher Verstappen plaatsen kwa dubieuze acties.

Maar vooral van Hamilton zou ik geen enkel weten dat hij moedwillig, zonder twijfel, iemand anders van de baan gereden zou hebben?

Ik vind Hamilton op dat vlak eigenlijk een voorbeeld.

Blijkbaar het jaar dat Nico Rosberg kampioen geworden is vergeten. Waren toch ook geen frisse acties van Hamilton.

Blijkbaar het jaar dat Nico Rosberg kampioen geworden is vergeten. Waren toch ook geen frisse acties van Hamilton.
Toch niks van het niveau wat Max gisteren deed? Of Schumacher meermaals? Of Senna, ...

Denk ik? Of iets concreter waar Hamilton moedwillig Rosberg er af kegelt?

Toch niks van het niveau wat Max gisteren deed? Of Schumacher meermaals? Of Senna, ...

Denk ik? Of iets concreter waar Hamilton moedwillig Rosberg er af kegelt?

Eraf rijden niet, maar ophouden in de pits of ophouden tijdens de race zijn toch ook niet netjes.

Ik ben wel benieuwd als de verhoudingen zo blijven wat de Mclaren rijders gaan doen. Nu gaat het er nog gemoedelijk aan toe, maar als de stand zo is op 5 races van het einde gaan die toch ook harder tegen elkaar racen. We gaan langst die kant dus mss nog wel DNF's zien.

Tja de Verstappen haters zullen hier van smullen. Die laatste move was niet slim maar begrijpelijk de emotie van het moment nogmaals niet goed te keuren.

Maar hopelijk geen ban binnenkort want wat zonder hem ? een saaie 1,2 Mc Laren show nee dankje nu valt er nog wat te beleven.

Haters en fanboys, is dat waar dit topic in vervalt wanneer een piloot een onaanvaardbare actie maakt?

Ongelofelijk wat voor een geneut en whataboutism hier naar boven komt bij dit incident.
Het is een actie die niet goed te keuren valt, punt aan de lijn. Dat er over gediscussieerd wordt, absoluut. Maar het niveau jongens en meisjes... Precies een lokale autocross in Nevele of Hansbeke.

Ik lees hier onder andere ook dat Tsunoda oa een kloefkapper is. Ongelofelijk eigenlijk. Die gasten zijn stuk voor stuk bloedsnel. Quasi niemand hier zou ook maar 100 meter ver geraken in zo'n bolide. De helft krijgt het zelf niet aan de praat. Toon eens wat meer respect voor het totaalplaatje van een coureur en discussieer inhoudelijker. Lees u in over de psychologie erachter, de situatie waarin een team zich bevindt, ... Of ga gewoon wat verder op de Playstation spelen. Dat kan ook natuurlijk.

Tsunoda krijgt het ook niet voor elkaar met RB. En hij zelf weet geen antwoord erop.
Net lijk Lawson en al de andere die 2de rijder waren bij RB.

Eraf rijden niet, maar ophouden in de pits of ophouden tijdens de race zijn toch ook niet netjes.

Dit is iets totaal anders dan iemand eraf rammen,van Lewis kan ik me dat ook niet voor de geest halen van andere groten wel.

Het is al vaak iets geweest met Max (oplijsten gaat heel lang duren) ,altijd op de limiet van het toelaatbare (voor mij vaker erover dan niet,maar bon dat is persoonlijk)
Ik denk dat de FIA de regel gaat moeten aanpassen van om eerst met vooras aan de apex te zitten heeft recht op de bocht.
Die is vooral door Max al heel vaak gebruikt/misbruikt.

Ik wou na Imola toen Leclerc daar mogelijk penalty kon krijgen bij het verdedigen tov Albon vragen wanneer is het uw lijn beschermen en wanneer is het iemand van track afduwen?
Ik weet het echt niet meer.Is blijkbaar grijze zone geworden,dunne limiet.
Interpretatie van stewards of is dat ergens zwart op wit vastgelegd ?

Dat Max wel eens over de rand gaat, dat weten we ondertussen al natuurlijk.

Denk dat de meesten het er wel over eens zijn dat hij de snelste en meest getalenteerde piloot op de grid is en wellicht één van de of mss wel de snelste en meest getalenteerde ooit. En dat kantje zorgt daar vermoedelijk mede voor. Ware hij braver, hij was mss een fractie minder snel of zou hij ook minder geniale acties in een split second kunnen beslissen.

Het was dom en verdient absoluut een straf, maar om hem daar nu zo hard voor te verketteren?

Alle echte grootheden hadden dergelijk kantje, de ene al wat meer dan de andere. Maar in de top 10 van de rijders met het meeste wereldtitels zitten er toch maar weinig goody two shoes tussen. Het feit dat veel van die grootheden dergelijke fratsen uithaalden, toont vermoedelijk toch ook dat het ergens begrijpelijk is om in die positie, onder die druk én aan de echte top, af en toe over de schreef te gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan