FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zou grappig zijn als we beginnen vaststellen dat Perez eigenlijk hun beste 2de rijder was :laugh: En eigenlijk heeft die nog goeie resultaten gereden :p (ok toen was de wagen ook wel beter)

die heeft alleen maar resultaten gereden toen de auto (met Max) een halve seconde sneller was als de rest
Zodra ook Max maar 2 tienden sneller was als de rest stond Perez een seconde achter hem.
Eigenlijk stond Lawson er zo ver niet van af. (7 tienden was gewoon top 10 2 jaar geleden).

Volgens mij is hij mentaal helemaal kapot, zijn lichaamstaal was vrij triestig.
Sociale media was ook destructief naar Lawson toe, die kon nooit goed doen zelfs al zou hij top 5 rijden.
Max is nu eigenlijk al een seizoen aan het roepen dat die auto niet werkt, en dat hij er maar het beste van maakt.

Het vertrek van Marshall heeft echt wel een leegte achtergelaten.
Het volgend slachtoffer zal Waché zijn, en dan vermoed ik Horner.

Max die gaat daar zo toch nooit blijven?

Allez, ik hoop voor Yuki dat hij sneller gaat zijn als Lawson volgend weekend, of tis ook einde carriere.
Yuki heeft eigenlijk weinig te verliezen, het is niet dat hij volgend jaar nog veel kans maakte op een zitje, enkel als Stroll geen zin meer heeft zou die via Honda nog bij Aston Martin terecht kunnen, of bij Cadillac, maar die gaan waarschijnlijk wel voor een ervarener piloot.

Dit is allemaal de schuld van Horner en Marko, ze hadden Lawson gewoon een jaartje moeten laten rijpen bij RB.

Ze hebben nu ook voor wat Honda in de MotoGP had, daar was Marquez de enige die met die Honda prijzen kon pakken, totdat die het ook niet meer kon en die motor werd een achterhoedemotor, omdat niemand daar nog snel mee kan gaan.

Dat was die zotte wet race met die gigantische crash zeker?
Klopt, kon tellen als een eerste live race ter plaatse in Spa. Door die startcrash was de race een uur later gedaan, reden de bussen niet meer naar de parkings. Ongelooflijk wat een rotorganisatie daar (toen) :biglaugh:
Hakkinen werd al in de eerste bocht geëlimineerd, en Schumacher reed achterop Coulthard in de regen en kwam op 3 wielen nog de pits in.
Een heel bijzondere race in feite.

Klopt, kon tellen als een eerste live race ter plaatse in Spa. Door die startcrash was de race een uur later gedaan, reden de bussen niet meer naar de parkings. Ongelooflijk wat een rotorganisatie daar (toen) :biglaugh:
Hakkinen werd al in de eerste bocht geëlimineerd, en Schumacher reed achterop Coulthard in de regen en kwam op 3 wielen nog de pits in.
Een heel bijzondere race in feite.
De race waar EJ in zijn podcast met DC altijd lachte met het feit dat Coulthard zijn helm niet durfde afnemen toen Schumacher schuimbekkend op hem af kwam gestormd....
En DC er dan wel telkens aan toevoegde dat EJ die race maar kon winnen door het feit dat Coulthard de tegenstanders voor hem uitschakelde :biglaugh:

deze redbull toont eigenlijk wel aan wat een meesterlijke coureur verstappen eigenlijk is.. zet daar iemand in met minder talent en ge pakt basicly geen punten meer..

Zowieso gaat max niet blijven bij redbukl op de manier dat de zaken nu lopen, zou die naar mercedes gaan?

Verstappen is zelf niet akkoord met de wissel Lawson / Tsunoda en daar kan ik wel inkomen. Hij had al aangegeven vorig jaar dat stabiliteit in het team belangrijk was voor hem. De voorbije 2 jaren verloor Red Bull maar liefst 8 senior members in hun team
Rob Marshall naar McLaren
Adrian Newey naar Aston Martin
Jonathan Wheatley naar Audi
Will Courtenay naar McLaren
Vin Dhanani naar Alpine
Steve Winstalney naar Williams
Michael Broadhurst naar Alpine
Lee Stevenson naar Sauber

Ook Perez moest het team verlaten vorig jaar... zo'n zaken hebben altijd impact op een organisatie, en dan is er ook nog die rechtszaak rond Horner die opnieuw oplaait.

Tsunoda en de eerste sessie 1 tiende van Verstappen. En zijn feedback was ook beter, maar nog niet echt gepusht

Wow, zware crash van Doohan. DRS laten open staan in eerste turn. Aan de manier waarop hij uitstapte te zien zou het me niet verbazen dat ze hem vervangen voor dit weekend.

Blijkbaar moet op Suzuka de DRS manueel gesloten worden. Er is nog wat onduidelijkheid hierover maar zou blijkbaar wel kloppen.

Dat is volgens mij vooral omdat je voor bocht 1 niet moet remmen, remzone begint normaal net na die apex.

Inderdaad, je zou die manueel moeten sluiten omdat ze daar nog niet remmen. Wat wil zeggen dat die eraf is gegaan tegen +300km/h. Blijft zot hoe sterk die bolides zijn, dan zijn ze maar wat te groot en te zwaar.

Doohan kon er dit wel niet bijhebben, met Colapinto in de nek. Die laatste heeft nochtans ook ervaring met zware crashes.

Dus eigenlijk eerder een fout van Doohan zelf. Langs de andere kant vind ik het dan wel absurd van de FIA uit om daar een DRS zone voor de bocht te leggen uit veiligheidsstandpunt. Een rijder die daar zelf die flap moet dichtdoen is toch vragen om zo'n klappers? Nou ja de rest van het circuit leent zich natuurlijk ook niet tot DRS. In 130R zou het nog stuk slechter zijn als hetzelfde gebeurt.

Dus eigenlijk eerder een fout van Doohan zelf. Langs de andere kant vind ik het dan wel absurd van de FIA uit om daar een DRS zone voor de bocht te leggen uit veiligheidsstandpunt. Een rijder die daar zelf die flap moet dichtdoen is toch vragen om zo'n klappers? Nou ja de rest van het circuit leent zich natuurlijk ook niet tot DRS. In 130R zou het nog stuk slechter zijn als hetzelfde gebeurt.
Elke DRS zone ligt voor een bocht, het verschil is dat je in bijna elk ander geval op de rem gaat staan (of op zijn minst van de gas gaat) voordat je begint met indraaien. Speciaal geval die eerste bocht in Suzuka, dat wel, maar je kan moeilijk heel de DRS zone weg halen.

Het is trouwens ook niet zo dat de DRS automatisch dicht gaat na een bepaalde punt, dat is pas wanneer je van de gas gaat/gaat remmen. Ik heb elders mensen die denkfout nog zien maken.

blijkbaar had hij in de simulator getest of je T1 met DRS open kan nemen, en lukte het daar.
lijkt mij dat uw simulator niet helemaal correct is dan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan