FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
zelfs met 3 disqualificaties, 1 DNF, een 10s penalty voor Doohan en een extra stop voor Tsunoda, scoort Lawson nog geen punt.
Er komt bij Red Bull deze week al een noodvergadering om te zien hoe ze Lawson sneller kunnen maken
Die spoedvergadering gaat ook over de wagen gaan, niet enkel Lawson.

Horner of Marko moet gaan gewoon, dit kan echt niet meer.
Doe maar Marko, zo'n seniele vent die keer op keer van die idiote uitspraken doet en die al jaren lang er met zn klak naar smijt wa rijders betreft, mag stante pede vertrekken, en op de meest degoutante manier ook. Hij verdient dat...

Volgens meerdere bronnen, waaronder Erik Van Haren, zal Yuki Lawson in Japan vervangen.
Ik hoop het, dan kan er juist hetzelfde gebeuren met Yuki en dan zijn we die ook kwijt. (zal al moeilijk genoeg zijn om na een goed Racing Bulls seizoen een deftig stoeltje te vinden).
Ik denk dat mensen onderschatten hoe groot de invloed van Honda was op de rijderskeuze.

Wat ik zie, is dat Lawson duidelijk niet de mindere was van Yuki en dat Yuki zelfs niet veel sneller is als Hadjar.
Groter probleem is volgens mij de 'haat' dat Lawson krijgt op sociale media. Die neemt zo een grote proporties aan.
Iedereen is van mening dat die arrogant is en verdiend om al buitengesmeten te worden. (Geen idee of het voornamelijk uit Zuid Amerika komt)
Zelfs de Britse pers is deze keer wel unaniem bezig van dat het belachelijk is dat we iemand afschrijven na 2 race's.
en dat we eindelijk is moeten beseffen dat Max het onmogelijke doet met zo een auto.

Mocht ik Lawson zijn, ik zou echt vragen om terug gezet te worden naar Racing Bulls.
Dat is wss de enige manier om zijn carrière te redden.
De enige manier dat een 2 de rijder goede punten pakt, is simpel, de auto gewoon fiksen.
Maar op dat moment boeit het niemand meer, want dan is Max weer een halve seconde sneller dan de rest en spreken we van een saai seizoen.

Ik hoop het, dan kan er juist hetzelfde gebeuren met Yuki en dan zijn we die ook kwijt. (zal al moeilijk genoeg zijn om na een goed Racing Bulls seizoen een deftig stoeltje te vinden).
Ik denk dat mensen onderschatten hoe groot de invloed van Honda was op de rijderskeuze.

Wat ik zie, is dat Lawson duidelijk niet de mindere was van Yuki en dat Yuki zelfs niet veel sneller is als Hadjar.
Groter probleem is volgens mij de 'haat' dat Lawson krijgt op sociale media. Die neemt zo een grote proporties aan.
Iedereen is van mening dat die arrogant is en verdiend om al buitengesmeten te worden. (Geen idee of het voornamelijk uit Zuid Amerika komt)
Zelfs de Britse pers is deze keer wel unaniem bezig van dat het belachelijk is dat we iemand afschrijven na 2 race's.
en dat we eindelijk is moeten beseffen dat Max het onmogelijke doet met zo een auto.

Mocht ik Lawson zijn, ik zou echt vragen om terug gezet te worden naar Racing Bulls.
Dat is wss de enige manier om zijn carrière te redden.
De enige manier dat een 2 de rijder goede punten pakt, is simpel, de auto gewoon fiksen.
Maar op dat moment boeit het niemand meer, want dan is Max weer een halve seconde sneller dan de rest en spreken we van een saai seizoen.
Blijkbaar 10 miljoen euro :unsure:

Blijkbaar 10 miljoen euro :unsure:
Ik denk meer toegang tot al de brevetten van de motor (die ze hebben overgedragen bij stopzetting Honda project).
Ondertussen doen ze verder, maar Redbull heeft al de technologie al gewoon overgenomen voor het nieuw project.
Geen idee wat dit waard is maar ik denk dat je er gerust een 0 mag achter zetten.
Er is trouwens een groot verlies aan key personeel geweest van Honda naar RB op dat moment. (Logisch, Honda ging stoppen)
Honda wou die mensen hierna terug overnemen maar RB laat deze mensen niet makkelijk gaan. (Begrijpelijk sinds Ford vooral een partner is en niet echt de motor zal bouwen)

Is ooit is verteld geweest in een podcast van wijlen Jordan en Peter Windsor heeft dit 2 jaar geleden ook gezegd.

Ik vraag mij trouwens af waar de nieuwe motorreglementen naartoe gaan.
Als ze effectief terug meer naar verbranding willen gaan, dan zal 2026 en 2027 een heel duur jaar worden waar al de teams toch misschien niet voluit gaan in de ontwikkeling.

Yuki naar Red Bull zou ik absurd vinden. En dan hoop ik dat Lawson in de RB top tien rijdt en Yuki met de Red Bull even hard zit de sukkelen als Lawson.
Langs de andere kant: we weten nog niet hoe Red Bull die wissel gaat inkleden. Is dat een definitieve wissel? Of enkel voor Japan (Honda)? Of de races in april met daarna een nieuwe evaluatie? Waar we weten dat het dan ook uit publicitair oogpunt is toch wel goed kan zijn om Yuki in Japan in de red bull te zetten, naast Lawson even "rust" en herbronnen te gunnen.

Over die V10: ik geloof er niet veel van. Ben Salayem heeft dat zo eens opgeworpen en het blijft in de pers rondgaan. Niet vergeten dat er dit jaar verkiezingen zijn. Kwestie van absurde beloftes daarbij kan deze wel tellen. Zou toch absurd zijn aan alles waar teams/manufacturers al jaren aan zitten ontwikkelen om dan plots te zeggen: stop er maar mee. Audi is ingestapt omwille van die 2026 reglementen, Honda is er om gebleven. Mij maak je niet wijs dat ze dit zomaar gaan doen. Toch niet in een korte termijn. Een nieuwe formule in 2035 ofzo dat zou wat anders zijn.

Ik hoop ergens dat die change er komt, net omwille dat het absurd is en (vooral) tot nog meer absurde situaties kan leiden.

1. Als Yuki wel presteert is het een zeer interessante wissel en weten we dat het toch mogelijk is voor een andere rijder om zich snel aan te passen aan die wagen
  2. Als Yuki niet presteert en Lawson wel bij Racing Bulls, verschuift de discussie nog veel meer van rijder naar wagen / red bull team en wordt het echt wel een circus en een nog grotere topic dan vandaag (dat er iets mis is met die wagen).

Ik vraag mij af of ze bij Red Bull management doorhebben dat bij die wissel de druk op henzelf toch zeer groot wordt (en niet een straf is voor Lawson). Het zou voor henzelf slimmer zijn om dat risico niet te nemen en Lawson meer tijd te geven. Als kijker daarentegen is het net interessant :p

De rijderskwestie bij Red Bull is toch een van de vreemdste fenomenen die ik in F1 al gezien heb. Het is gewoon een slachthuis geworden voor 2de rijders. Albon, Gasly, Perez en nu Lawson worden volledig de vernieling in gereden terwijl dit geen prutsers zijn, en dan heb je situaties zoals dit jaar waar je effectief zou denken dat de RB de betere wagen is. Als het nu inderdaad klopt dat Yuki de overstap mag maken, is die waarschijnlijk al hypernerveus op voorhand.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat Verstappen de enige is op de grid die kan omgaan met zo een gevoelige setup (of laat staan: dit zelfs verkiest), dus vroeg of laat zou er toch eens iemand uit de bus moeten vallen die gewoon een degelijk resultaat kan neerzetten.

486087362_1157595756381778_9025944378185806956_n.jpg

Allé we hebben ne waardige vervanger van onze Stoffel. Ene die het nog (veel) minder lang volhoudt. :frown:

Maar even serieus nu. Hoe kan je iemand na 2 wedstrijden al aan de kant zetten?
Het kan goed zijn dat hij de foute rijder is op de foute plaats, maar wiens schuld is het dan? Niet die van de rijder hé.

die man haalt wel een goed punt aan. het interview na de quali in China was een beetje defaitist van Lawson, die zijn vertrouwen zit daar op een dieptepunt. je kan hopen dat het in Japan beter is, omdat hij Suzuka kent, maar het gebrek aan vertrouwen ligt vooral aan de wagen: bvb na zijn eerste stop, was hij na 4 ronden al aan het zeggen dat zijn voorkant niet meer wou insturen, op de hàrde band. en na de race zei hij dat hij zijn banden maar 1 ronde kon laten werken (ook te zien aan zijn rondetijden).

dus je kan hem bij Red Bull laten, maar als het niet lukt, gaat het mentale blijven zakken.
als ze hem nu in de RB steken, en hij haalt effectief weer top 10 plaatsen, dan kan hij weer dat vertrouwen opbouwen (onafhankelijk van hoe Yuki het doet bij Red Bull).

Dus op dat gebied is een snelle wissel misschien inderdaad een korte pijn, maar op de lange termijn kan het zijn voordeel hebben. net zoals bij Gasly en Albon die hun motivatie en snelheid hebben teruggevonden na hun vertrek bij Red Bull. Albon doet het in deze 2 GP weekends beter dan Sainz bvb, die iedereen toch als de ideale kandidaat voor Red Bull zag, en de meeste mensen dachten dat hij meteen Albon zou achter laten.

Dat Yuki nerveus zou zijn om die stap te maken, daar geloof ik niet in. Die jongen is heel zeker van zichzelf, die is daar helemaal klaar voor. vergeet niet dat die zijn managementteam heeft ontslagen omdat Red Bull voor Lawson gekozen had, omdat hij vond dat dat zitje sowieso voor hem was.

persoonlijk vind ik de vroege wissel eerder een blamage voor Horner en Marko dan voor Lawson. je zet een jonge kerel die nog niet veel bewezen heeft, meteen in het stoeltje met de meeste druk van de hele grid. de kans was héél groot dat het slecht zou aflopen, imo.

en nog een goeie analyze van The Race ook:

Laatst bewerkt:
Dat ze Lawson na 2 races wisselen vind ik vrij normaal. Dit komt toch niet goed.

Maar dat die in de 1ste plaats in die auto is geraakt daar snap ik niks van. Kunnen ze die mannen niet uren/dagen/weken in een simulator zetten die reageert zoals de RedBull en dan kiezen wie het beste met zo een auto overweg kan?
Lijkt nu zowat op "we zullen eens effe proberen hé met deze piloot". Op goed geluk...

Jordan, één van mijn favoriete teams aller tijden, samen met het Ron Dennis tijdperk McLaren en TWR Arrows.
Verantwoordelijk voor een aantal prachtige wagens en kleurstellingen!
En mijn eerste F1 race live was Spa 1998, de eerste overwinning en meteen de dubbel voor Eddie Jordan's team!

3_wm-jordan-191-ford-14.jpg

amwrytr8ibo21.jpg
Dat was die zotte wet race met die gigantische crash zeker?
Lewis heeft dit weekend letterlijk de full Ferrari experience gekregen :rofl:
Die eerste win (al is het sprint) pakken ze hem toch niet meer af.
Amai tis al gebeurd oO

486755874_943852927959600_4549675278632131453_n.jpg
Ongelooflijk. Dat Lawson geen absolute topper is wisten we wel, maar het is vooral tenenkrullend dat ze die dan in de eerste plaats in die wagen hebben gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan