FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Red Bull gets $7m fine and 10% reduction in car development time for budget cap breach. Breach was £1,864,000 ($2.2m) or 1.6%, but FIA acknowledged if a tax credit had been correctly applied would have been £432,652 ($0.5m), or 0.37%
The reduction is 10% of the percentage used to calculate the team’s development time for next year, with the constructors’ champions set to receives just 70% of the current limit — that stands at 40 runs per week — as part of a sliding scale to give those at the bottom of the championship additional development time. So the penalty means Red Bull is due to have that number cut to 63% over the next 10 months.
Ik vind dit eigenlijk best een redelijke straf.

Maar er wordt dus erkend dat ze een (of 2?) titel gehaald hebben door meer geld uit te geven dan toegelaten, en toch mogen ze die titel behouden? Best wel een milde straf dan in dat opzicht.

ja, ik blijf toch bij mijn standpunt, tbh.
goed dat ze er die verminderde development time bij doen, maar allezja, 't is toch heel mild

Edit: toch nog even aan toevoegen dat 37% dev time verliezen toch héél veel is, zeker omdat ze als winnaar van 3 titels op 2 seizoenen al niet veel over zouden hebben.

Laatst bewerkt:
Misschien een stomme vraag maar komt er door die limitering op de windtunnel geen budget vrij voor andere dingen? Ik kan mij inbeelden dat zo’n windtunnel vrij prijzig is.

Ik kan er wel mee leven. Ze hebben een straf gehad, nog wat windtunnel tijd minder. Veel meer dan dat moest het nu ook weer niet zijn. De FIA heeft zijn standpunt kunnen maken ivm de cost cap. Ik hoop nu dat dit geen signaal is voor de top teams (met geld genoeg) om de cap licht te overschrijden en dan maar de boete erbij te nemen. Van mij mochten ze de boete nog onder de cap gebracht hebben. Een straf van 7miljoen minder te spenderen zou toch wel wat meer indruk maken. Nu valt de boete buiten de cost cap.

Misschien een stomme vraag maar komt er door die limitering op de windtunnel geen budget vrij voor andere dingen? Ik kan mij inbeelden dat zo’n windtunnel vrij prijzig is.
Het is wel meer dan windtunnel alleen, denk ik.
En het betekent misschien dat je meer kan besteden aan andere dingen, maar je onderdelen ga je pas kunnen testen op de baan. En het aantal testdagen is beperkt

ik heb dat dus verkeerd geinterpreteerd. ik dacht dat het 63% van hùn tijd was, maar het is dus 63% van de normale limiet, waar Red Bull normaal dus op 70% zou zitten.

tjah, en dan gaat Horner nog klagen?
Ze hebben inderdaad speciale wiskunde toegepast.

Zelfs al kan een Mercedes in lap 1 iets forceren. Zonder brokken zie ik toch Max uiteindelijk weer winnen.

Sfeer zit daar wel goe alleszins :)

oh ffs, kunnen ze bij F1 hun schema niet aanpassen aan het fucking winteruur... race is om 21u gestart, op hun website stond 22u :wallbash: :wallbash: :wallbash:

En dan werkt die F1TV nog enkel op mijn gsm :s

Laatst bewerkt:
Ze kunnen bij Williams beter een reserverijder wat ervaring laten opdoen de laatste gp's, want amai. Latifi laat het vandaag wel helemaal hangen. Triestig.

Wat een saaie race. En ik zeg dat niet snel.

De Alpine van Alonso laat het weer eens afweten. Tochwel hun grootste probleem dit seizoen.

Ben ik de enige die 10s voor Ricciardo veel te mild vond? Had minstens een drive trough mogen zijn vind ik. Voor de rest goeie race van hem, maarja, toch maar dubbel door die fase.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan