FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor mij was Alonso driver of the day,djeezes komt er wel heel goed mee weg,deed me denken aan die Sauber Mercedessen die op Le Mans ? de lucht in vlogen.
Wel enorm verrast dat hij niet moest opgeven,toch ook nog serieus de vangrails geraakt met achterkant.
En dan nog van P15 naar P6 (ff) toch knallen.
Ik zou die toch nog wel eens in een RB,Mercedes of Ferrari willen zien.
Zal geen slecht figuur staan denk ik.

Het was echt zo een race waarin de beste rijders konden uitblinken. Verstappen door die pitstop blunder zijn beste niveau moeten laten zien, Hamilton die echt elke duizendste uit zijn wagen haalde en op momenten bijna de evenknie was van Max, Vettel die echt een heel knappe race rijdt met een paar top maneuvers en dan inderdaad ook Alonso.

Heerlijke race dus.

Russell..... Mr. Consistency van t 7e knoopsgat... Wat een debiele actie... En hij zal natuurlijk weer denken en zeggen
dat het zijn schuld niet is, vind ik echt nog het ergste van allemaal.

De Verstappen/RedBull dominantie heeft wat mij betreft lang genoeg geduurd. Hopelijk volgend jaar Mercedes terug op niveau, samen met Ferrari (wishful thinking). Laat Max met deze wagen laatst starten en hij wint nog.
1 jaar Verstappen/Red Bull dominantie na 8 jaar Hamilton/Mercedes, en 't duurt al te lang :lol:

Alonso 30 seconden straf en dus zijn P7 kwijt.
Auto terug baan op in onveilige toestand,valt mogelijk iets over te zeggen.
Perez en Russell hadden ook los deel aan voorvleugel,daar is niet ingegrepen,Perez is zijn loshangend stuk wel kwijtgeraakt,maar toch....

1 jaar Verstappen/Red Bull dominantie na 8 jaar Hamilton/Mercedes, en 't duurt al te lang :laugh:
Ja, het speelt natuurlijk mee dat ik geen Red Bull/Verstappen fan ben. Bij Mercedes kon Rosberg Hamilton het vuur nog aan de schenen leggen, kon Vettel met de Ferrari gelijke tred houden tot hij halverwege het seizoen in Hockenheim in de muur ging, en kon Verstappen met een inferieure Red Bull hier en daar toch een overwinning scoren.

Dat zie ik Mercedes dit jaar niet doen, heel misschien op Interlagos, en Ferarri, tja die hebben het wel zelf verkloot natuurlijk.

Ik dacht ook dat Ferrari het verkloot had, maar in mijn ogen kon Leclerc dit jaar toch niets gedaan hebben aan de combo Verstappen-Red Bull.

Perez en Russell hadden ook los deel aan voorvleugel,daar is niet ingegrepen,Perez is zijn loshangend stuk wel kwijtgeraakt,maar toch....

Vrij verbaasd eigenlijk dat de wagen van Alonso die crash overleefd heeft. Vergelijk dat eens met Sainz die eigenlijk gewoon een tik heeft gekregen.

Ik kan de straf wel begrijpen, Zo'n loshangende spiegel is een gevaarlijk object aan 250 per uur.

1 jaar Verstappen/Red Bull dominantie na 8 jaar Hamilton/Mercedes, en 't duurt al te lang :laugh:

Het is wel een extreem dominant jaar voor Red Bull.

Zet hem op plaats 14, hij wint.
Laat hem 10 seconden extra in de pits staan, hij wint.
Laat hem een plek verliezen door een spin, hij wint.

Chance nog van die "situaties" of de races gingen wel heel saai worden met betrekking tot P1.
Nadat Sainz eruit geknikkerd werd, leek het al boeken toe. :p

Ferrari niet alleen strategisch te kort geschoten of fouten gemaakt,rijders zelf ook niet geheel foutloos imo.
LeClerc in Le Castelet bvb.Al zou dat toch een technical issue geweest zijn.
Ook het feit dat vooral Sainz niet altijd het geluk aan zijn kant had speelt ook wel mee.
Maak de som van die factoren en het wordt enorm moeilijk om voor het kampioenschap te strijden.

Weet niet of het volgend jaar anders gaat zijn hoor.

Ferrari niet alleen strategisch te kort geschoten of fouten gemaakt,rijders zelf ook niet geheel foutloos imo.
LeClerc in Le Castelet bvb.Al zou dat toch een technical issue geweest zijn.
Ook het feit dat vooral Sainz niet altijd het geluk aan zijn kant had speelt ook wel mee.
Maak de som van die factoren en het wordt enorm moeilijk om voor het kampioenschap te strijden.

Weet niet of het volgend jaar anders gaat zijn hoor.
Persoonlijk - en dat is puur speculatie, natuurlijk - denk ik dat we vertrokken zijn voor een paar jaar van ‘Max Bull’-dominantie.

De Red Bull is snel, betrouwbaar en op maat van Max. Zelf is hij niet meer de onstuimige rijder van een jaar of 2-3 terug (vorig jaar zag je dat ook al).

Vrij verbaasd eigenlijk dat de wagen van Alonso die crash overleefd heeft. Vergelijk dat eens met Sainz die eigenlijk gewoon een tik heeft gekregen.

Ik kan de straf wel begrijpen, Zo'n loshangende spiegel is een gevaarlijk object aan 250 per uur.
Ja die spiegel is er dan afgevlogen en hij heeft de rest van de race maar met 1 spiegel gereden.
Is imho wel een stuk onveiliger dat een stukje van uw vleugel missen…
Kdenk dat het vooral ook de penalty is dat hij zonder spiegel aan de rechterzijde heeft gereden voor de rest van de race.
En idd straf dat Alonso verder kon gaan, beetje chance hebben zeker 😅🤷🏻‍♂️

Bij Alpine zijn ze in beroep gegaan tegen de penalty die Alonso gekregen heeft, om 3 redenen:

- er is geen oranje-bal vlag getoond tijdens de GP
- FIA heeft de wagen gekeurd en legaal verklaard na de race
- het protest van HAAS kwam 24 minuten nadat de deadline verstreken was.

Stroll krijgt een grid penalty van 3 plaatsen voor de volgende GP, en 2 strafpunten.
Zelf vindt hij dat hij genoeg ruimte gaf 🙄

Dat is wel heel typerend voor gastjes als Stroll en Latifi dat die nooit eens hun verantwoordelijkheid opnemen voor (zware of lichte) fouten.
Zal blij zijn als Latifi effectief geen kansen meer krijgt in F1. Stroll kan nog vrij goed aan een stuur draaien voor een paydriver maar heb er weinig sympathie voor.

De Verstappen/RedBull dominantie heeft wat mij betreft lang genoeg geduurd. Hopelijk volgend jaar Mercedes terug op niveau, samen met Ferrari (wishful thinking). Laat Max met deze wagen laatst starten en hij wint nog.
Ja klopt. Hij is gewoon de allerbeste piloot en hij heeft ook nog eens de beste wagen. Zo eenvoudig is het.

Red Bull moet wel opletten met hun budgetoverschrijdingen, dus ik geloof toch wel dat de concurrentie volgend jaar daardoor iets dichter kunnen geraken.

Dat is wel heel typerend voor gastjes als Stroll en Latifi dat die nooit eens hun verantwoordelijkheid opnemen voor (zware of lichte) fouten.
Zal blij zijn als Latifi effectief geen kansen meer krijgt in F1. Stroll kan nog vrij goed aan een stuur draaien voor een paydriver maar heb er weinig sympathie voor.
Ik heb anders bvb Verstappen ook nog nooit fouten weten toe geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan