FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Sainz wil een cutback doen omdat Verstappen hem diep in de bocht wil blocken.

Russell kon weinig anders doen.Omdat hij ook commited was om die bocht dcherp aan te snijden maar wijd te pakken.
zo denk ik er ook over.

het commentaar van "Russel kan die bocht niet halen" is een beetje dom, ze zijn de bocht al uit, en Sainz komt naar de binnenkant, en zit praktisch midden op de baan. van daar kan Russel die bocht gewoon ruim halen hoor.

5s is terecht. het is niet omdat je per ongeluk de pole-sitter raakt, dat je ineens een DSQ moet gaan krijgen. Sainz heeft zélf ook verantwoodelijkheid: hij komt sneller uit de bocht dan Verstappen voor hem, moet van het gas en wijkt uit. dan is T1 / L1 de kans groot dat je iemand mee pakt.

Verstappen wel heel veel sneller dan Hamilton nu. Gaat het waarschijnlijk toch nog flikken ondanks de blunder.
Wat toch gewoon angstaanjagend is. Zelfs toen hij onlangs, als allerlaatste startte won hij nog.
Precies of de andere coureurs zijn allemaal amateurkes dit jaar.

Wat toch gewoon angstaanjagend is. Zelfs toen hij onlangs, als allerlaatste startte won hij nog.
Precies of de andere coureurs zijn allemaal amateurkes dit jaar.

Zijn wagen vliegt ook wel echt op de rechte stukken. En hij is gewoon een ontzettende goede rijder natuurlijk.

Ja de jury gaat nu niet meer ingrijpen, denk ik. Verstappen wint.
Dat was nog wel lekker spannend zo op het einde.

Jammer van Sainz in 't begin. Voor de rest epic race. Veel piloten op topniveau vandaag.

De Verstappen/RedBull dominantie heeft wat mij betreft lang genoeg geduurd. Hopelijk volgend jaar Mercedes terug op niveau, samen met Ferrari (wishful thinking). Laat Max met deze wagen laatst starten en hij wint nog.

Voor mij was Alonso driver of the day,djeezes komt er wel heel goed mee weg,deed me denken aan die Sauber Mercedessen die op Le Mans ? de lucht in vlogen.
Wel enorm verrast dat hij niet moest opgeven,toch ook nog serieus de vangrails geraakt met achterkant.
En dan nog van P15 naar P6 (ff) toch knallen.
Ik zou die toch nog wel eens in een RB,Mercedes of Ferrari willen zien.
Zal geen slecht figuur staan denk ik.

Ook knap werk van stewards om baan toch wel vrij snel raceklaar te krijgen,had Red Flag verwacht.

Norris ook wel sterk geëindigd.
Vettel ook nog knap terug in punten na klote pitstop.

Verstappen,tja... klasse apart voor de moment.
Combo met de wagen lukt heel goed.
Blijf vrezen dat we tijdje MV33 en RB dominantie gaan krijgen.

Jammer dat we niet weten of Sainz een vuist had kunnen maken.

Kortom,leuke race,genoeg spektakel,rijders op niveau.

PS : Het enige wat ik wel weer jammer vind is dat Gasly wel direct 5 seconden krijgt voor SC infrigment,en Perez in Signapore niet.
Is toch gewoon zwart-wit situatie,niet voor interpretatie vatbaar.
10 lengtes zijn 10 lengtes ongeacht de situatie,rijder,team etc....
Reglement zou iedere race op dezelfde manier toegepast moeten worden,maar dat is utopie blijkbaar in topsport.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan