FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
En wat gaan we dan zeggen over Alonso? Dat is in mijn ogen voor ne coureur ne bejaarde. Het enige dat die gast in mijn ogen nog doet is een plekje van iemand anders innemen.

Allez komaan, Alonso is snel en aantrekkelijk om naar te kijken.
Die overschaduwd eigenlijk ocon gewoon op zijn leeftijd.

euh je gaat Devries zijn f2 carriere toch niet vergelijken met die van Stoffel? de enige die in de buurt komt van die dominantie was Leclerc.

En ook gewoon zijn FE carrière niet met die van Stoffel. Stoffel heeft een goede kans om het eerste echt volledig faire FE kampioenschap met voorsprong te winnen. De Vries won vorige jaar misschien wel het meest onnozele kampioenschap te wereld, echt puur geluk was dat. De Vries wordt echt belachelijk gemaakt door Vandoorne daar. In kwalificaties komt hij misschien nog in de buurt, maar in de race is hij gewoon veel zwakker. Voor mij ook echt raar dat een De Vries maar blijft in verband gebracht worden met een F1 zitje. Die is gewoon niet goed genoeg.

Alonso zit overigens natuurlijk niet gewoon nog in de F1 door zijn snelheid, maar ook door zijn gigantische commerciële waarde. Die is bij Stoffel quasi 0. Stoffel gaat echt niet meer in de F1 belanden. Teveel talent daar voor weinig plaatsen en hij heeft de hoop zelf ook gewoon al opgegeven.

Allez komaan, Alonso is snel en aantrekkelijk om naar te kijken.
Die overschaduwd eigenlijk ocon gewoon op zijn leeftijd.
Aantrekkelijk of niet, volgend jaar wordt het zijn 20ste seizoen. Allé komaan ...

Maar goed, zoals Slackmans zegt: Alonso is een naam in het wereldje, zijn commerciële waarde is van groot belang voor eender welk team. En Alonso zal dit ook gewoon graag doen. Hij heeft natuurlijk groot gelijk dat hij blijft rondrijden. Maar ik persoonlijk mag ook gewoon mijn mening zeggen, wat ik erover denk.

Dat hij samen reed met Stoffel, en die laatste keihard gedumpt werd, terwijl Alonso het beste materiaal kreeg, dat heeft mijn fan gehalte tov Alonso natuurlijk ook niet verbeterd hé :tongue:

Dat hij samen reed met Stoffel, en die laatste keihard gedumpt werd, terwijl Alonso het beste materiaal kreeg, dat heeft mijn fan gehalte tov Alonso natuurlijk ook niet verbeterd hé :tongue:

Aan de andere kant is het wel Alonso zelf die nadien de waarheid naar buiten heeft gebracht (laat, maar beter laat dan nooit), namelijk dat Stoffel het moest doen met een B spec auto. Ik zou de woede dan vooral naar McLaren richten.

Alonso naar Aston Martin lijkt mij toch een domme zet.
Dat lijkt een team dat achteruitgaat door missmanagement.

Alpine lijkt eerder omgekeerd. Met Szafnauer die daar nu zit.
Mss is dat deel van de reden natuurlijk.

Ze gaan wel een deftige coureur moeten zien te vinden.
Kaliber Ocon, die vaak tegen anderen botst en vooral wakker ligt van zijn teammate te kunnen blokkeren, daar gaan ze het niet mee doen.

Gasly mss? Franse coureur. Zeer slechte band met Ocon wel.
Ze zouden Ocon eigenlijk beter buitensmijten.

Laatst bewerkt:
Albon blijft dus gewoon bij Williams. Dat had iedereen wel verwacht volgens mij, lijkt me een goede combo te zijn ook.

Alonso hoort daar toch gewoon thuis hé.
Alonso naar Aston Martin lijkt mij toch een domme zet.
Dat lijkt een team dat achteruitgaat door missmanagement.

Alpine lijkt eerder omgekeerd.
Aston Martin heeft wel veel geld, en gaan nieuwe fabrieken, windtunnel, enzo bouwen in de nabije plaatsen.

Dus Aston Martin heeft theoretisch gezien een groter potentieel. Maar ik zie dat met Stroll ook helemaal niet goedkomen nee. Szafnauer weg inderdaad en van die toeren...

Jawatte man. Is Alpine dan zo'n ramp om voor te rijden ofzo?
Ook wel erg voor heel de crew (factory, engine, etc,..) om gemotiveerd te blijven voor de weg naar de top te bereiken.
Ik wil wel voor Alpine rijden!
Ik hoop wel dat ze Ricc niet terughalen. Vond het laf om Alpine/Renault te laten stikken.

Waarom verbaast iedereen zich daarin?

Het is toch meermaals gebleken dat Renault niet veel goesting heeft om serieus te investeren in de F1. Denkt iedereen echt dat Alpine nog op de grid staat over twee/drie jaar? Ze hebben och god één productieauto onder die naam. Voor het automerk Alpine doen ze het duidelijk niet. Ze zitten reclame te maken voor één productieauto die gelanceerd is in 2017. :D

Ze hebben bij Alpine alles op de lange baan willen schuiven met Piastri en Alonso omdat ze het zelf niet goed weten en nu zijn ze bij Alpine verbaasd dat Alonso en Piastri voor zichzelf een oplossing hebben gevonden.

Puur slecht management.

Laatst bewerkt:
Moest Vandoorne nu wereldkampioen FE worden, en die kans is groot, zou er dan niemand hem overwegen? Hij is sowieso snel, en is alleen maar consistenter geworden. Bv bij Alpine naast Ocon? Dat lijkt me een solide driver pairing.

Niemand geeft een bal om de FE. Je gaat van F1 naar FE, niet omgekeerd.

Niemand geeft een bal om de FE. Je gaat van F1 naar FE, niet omgekeerd.
Waarom zou een jonge piloot die niet onmiddellijk plaats beschikbaar heeft niet via FE een omweg kunnen maken? En al zeker als die ook nog F1 werk verricht.

Als je dat volgt kunnen er ook geen mensen via DTM, Indycar, LMP naar F1 kunnen gaan. En dat gebeurt toch ook. En FE is een groter kampioenschap dan eender van die.

Er zijn er zelfs die een jaar 'niks' doen en nog in F1 raken.

Niet dat ik DeVries in F1 wil zien...

Laatst bewerkt:
Wie is er nog via DTM naar F1 gekomen?
Of via Indycar? Montoya was de laatste...
LMP was Hartley de laatste, daarvoor was het McNish

Waarom zou een jonge piloot die niet onmiddellijk plaats beschikbaar heeft niet via FE een omweg kunnen maken? En al zeker als die ook nog F1 werk verricht.

Als je dat volgt kunnen er ook geen mensen via DTM, Indycar, LMP naar F1 kunnen gaan. En dat gebeurt toch ook. En FE is een groter kampioenschap dan eender van die.

Er zijn er zelfs die een jaar 'niks' doen en nog in F1 raken.

Niet dat ik DeVries in F1 wil zien...

Omdat FE drie stappen lager is, Het is qua intensiteit niet eens het niveau van F2.
Een FE heeft 350 PK, je hebt daar niet eens de helft van de G-forces omwille van de trage circuits, je rijdt op totaal andere circuits,...
en FE "groter kampioenschap"? Denk toch dat WEC en Indycar een stukje hoger zijn aangeschreven :p.

Kijk maar naar Stoffel zelf zegt toen hij geen plekje meer had voor LMP.
“De kans is groot dat ik me tevreden zal moeten stellen met het programma van Mercedes in de Formule E en mijn werk in de simulator voor het Formule 1-team.”
Die weet ook wel dat LMP een stuk hoger aangeschreven is dan FE.

Of het om nog anders te bekijken:
Stoffel wordt waarschijnlijk kampioen dit seizoen. Zijn beloning: Mercedes stopt ermee en hij gaat waarschijnlijk voor het team rijden die nu laatste in de stand is :p. Zelfs FE neemt FE niet serieus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan