FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

beetje uitleg.
blijkbaar hebben Red Bull en Ferrari een manier gevonden om de wagen zo laag te stellen dat er minder porpoising is, en waarop de plank op de punten waar het gemeten wordt, minder slijt.
Als ik Max moet geloven vertellen ze bij Mercedes onzin. Het is, vogens Max althans, net de Mercedes wagen wiens vloer het meeste flext. En dat terwijl Toto de vermoorde onschuld speelt. Volgens Max is het allemaal show en mogen ze een nieuwe td uitvaadigen. Red Bull zal er volgens Max geen last van hebben.
Ik heb geen flauw idee of ik Max moet geloven of niet. Ik vraag me wel af waarom Max het nodig vind om op dit nieuws te reageren.

Wees eerlijk, vroeger had je dat toch niet. Ik herinner me nog de gevechten tussen Alonso en Vettel bijvoorbeeld. Je had fans van Vettel en fans van Alonso. Beide kampen vuurden hun idool aan. Op enkele randdebielen na die niet beter wisten dan de tegenstander uit te jouwen waren dat echte F1 fans. Dat orange army van nu denken dat ze F1 fanaten zijn maar het zijn niet meer of minder dan een bende fanboys die niet beter weten.
Ik denk dat dit weinig met de 'orange army' te maken heeft, maar eerder met de algemene instelling anno 2022.
Ook bij andere sporten begint dit meer en meer de normale gang van zaken te worden. Het is blijkbaar in om tegen iemand te supporteren ipv voor iemand.

Hoe moeilijk is het eigenlijk om in q2 te zien dat Checo ne meter over de witte lijnen rijdt, en de juiste piloot in q3 te laten starten....

Ik denk dat dit weinig met de 'orange army' te maken heeft, maar eerder met de algemene instelling anno 2022.
Ook bij andere sporten begint dit meer en meer de normale gang van zaken te worden. Het is blijkbaar in om tegen iemand te supporteren ipv voor iemand.
Waar die wel mee af gekomen zijn, zijn die oranje rookpotten. Hier op Spielberg is het altijd serieus, Zandvoort vorig jaar. Ik vraag mij af hoelang het gaat duren eer dat er eens een te dichte rookontwikkeling gaat zijn, eens te weinig wind, of verkeerd draaiende wind en alles over het circuit gaat en daardoor er 2 op elkaar botsen. Zeker waar die oranje tribune daar ligt op Spielberg, die baan gaat er compleet rond dus hoe de wind ook zit, de rook bijna altijd over het circuit gaan.
Dat ze dat doen tot daar aan toe, maar toch niet zolang er wordt rondgereden.

"vroeger had je dat niet"
de Tifosi zijn nochtans ook altijd zowel vóór hun eigen rijders geweest, als tégen hun rivalen.
Op Monza hebben ze in 2006 bvb de Renault van Alonso als trofee boven de piste laten hangen na diens opgave.

Ik ga hier niet heel het betoog opnieuw schrijven, jullie kennen mijn mending. Of je nu voor Hamilton, Sainz of Perez supportert, als Max z’n motor naar de vaantjes gaat dan verhoogt de kans van je favoriete team of coureur om de race te winnen. Ik vind het perfect normaal om de tegenstander uit te jouwen. Dat brengt sfeer, en rivaliteiten zijn een onderdeel van vele sporten.

Als je met 100.000 supporters bent, en 5.000 vinden het marginaal omdat er 95.000 de tegenstander uitfluiten, moet je eens gaan denken en beseffen dat je met 5.000 zwaar in de minderheid bent. Tof hoor, voel jullie gerust intellectueel superieur. Ik roep wel voort.

Bij deze: hopelijk ploft z’n motor morgen voor z’n eigen tribune met Nederlanders, in de laatste ronde, terwijl hij 30 seconden voor ligt. :D

Ik ga hier niet heel het betoog opnieuw schrijven, jullie kennen mijn mending. Of je nu voor Hamilton, Sainz of Perez supportert, als Max z’n motor naar de vaantjes gaat dan verhoogt de kans van je favoriete team of coureur om de race te winnen. Ik vind het perfect normaal om de tegenstander uit te jouwen. Dat brengt sfeer, en rivaliteiten zijn een onderdeel van vele sporten.

Als je met 100.000 supporters bent, en 5.000 vinden het marginaal omdat er 95.000 de tegenstander uitfluiten, moet je eens gaan denken en beseffen dat je met 5.000 zwaar in de minderheid bent. Tof hoor, voel jullie gerust intellectueel superieur. Ik roep wel voort.

Bij deze: hopelijk ploft z’n motor morgen voor z’n eigen tribune met Nederlanders, in de laatste ronde, terwijl hij 30 seconden voor ligt. :D
maar hoe gaat gij iemand uitfluiten voor wat op de baan gebeurt, als ge in de paddock aan't fuiven zijt op pintjes van 50€??

serieus, ik ben er op zich niet tegen hoor, sport is emotie. pech voor uw rivaal is goed nieuws voor uw favoriet. juichen is normaal dan (en 't was nu ook geen zorgwekkende crash)
en een goed resultaat voor uw rivaal is jammer voor uw favoriet: dan is het ook normaal dat je boe roept, imo.

maar je moet gewoon niet het éne gedrag van tegenstander-fans veroordelen, om dan het andere van uw kant gaan aanmoedigen. da's belachelijk.

maar hoe gaat gij iemand uitfluiten voor wat op de baan gebeurt, als ge in de paddock aan't fuiven zijt op pintjes van 50€??

serieus, ik ben er op zich niet tegen hoor, sport is emotie. pech voor uw rivaal is goed nieuws voor uw favoriet. juichen is normaal dan (en 't was nu ook geen zorgwekkende crash)
en een goed resultaat voor uw rivaal is jammer voor uw favoriet: dan is het ook normaal dat je boe roept, imo.

maar je moet gewoon niet het éne gedrag van tegenstander-fans veroordelen, om dan het andere van uw kant gaan aanmoedigen. da's belachelijk.
De pintjes zijn voor en na de race hè :D

Voila, sport is emotie, daarmee is het voor mij gezegd. Alle fysieke geweld veroordeel ik trouwens, maar wat roepen of fluiten, komaan…

Man man de taxi fanboys zijn weer op hun kleine teen getrapt hier...

Ik weet nog toen Hakkinen op Monza uitviel, just het zelfde.

Kijk dan niet he als je het niet aankan. Of ga nooit naar een voetbal match zien, want hier bij de F1 zit alles doorheen en nooit is er ambras of vechtpartijen.

Dat heeft altijd bestaan.

Prost went on to say that today he has a great relationship with the Brazilian fans. He often highlighted how the Senna faithful viciously booed him whenever he visited Brazil, but explained how things changed over the years.

Wat mij vooral stoort is dat het gewoon een 'voetbalcultuur' geworden is.... Op social media is het al helemaal om te kotsen met de reacties.

Vind dat er nog wel een verschil is tussen juichen en boegeroep.

Ik juich ook als een rivaal pech heeft of het minder doet. Een crash kan je ook wel inschatten hoe ernstig het is.

Boegeroep daarentegen vind ik echt wel respectloos.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan