Ik ben blijkbaar zowat de enige die niet vindt dat Ferrari geblunderd heeft.
Stel dat zowel Leclerc als Sainz hadden binnengekomen onder SC, dan zou Sainz zeker achter Hamilton en wellicht ook Perez hebben gezeten, en mss zelfs achter Norris. Dus op P4 of P5, met geen enkele garantie dat hij, zeker Perez en Hamilton, nog zou kunnen inhalen.
Terwijl Leclerc wel nog op P1 zou staan, uiteraard, maar ook met geen enkele garantie dat Hamilton en mss zelfs Perez er niet zouden over gaan. Zeker Hamilton was heel snel onderweg voor de SC, dus die zou mss wel Leclerc hebben kunnen pakken. Dus dan had je Sainz op P4 of 5 zonder garantie van nog op te schuiven en Leclerc op P1 zonder garantie op de overwinning.
Nu zaten ze dus na de SC nog steeds op P1 en P2, wisten ze uiteraard dat Sainz Leclerc ging inhalen, maar mikten ze er wellicht op dat Leclerc zowel Hamilton als Perez voldoende ging kunnen ophouden zodat Sainz ver genoeg kon wegrijden. Met dus een quasi garantie op de overwinning. Wat dus ook effectief is gebeurd.
Lijkt me dus dat ze net wel goed hebben gereageerd, of ik mis iets?
Je zou kunnen zeggen dat Sainz had moeten inhouden zodat Leclerc al weg was uit de pits en hij dus geen tijd zou verliezen, maar enerzijds had Leclerc zelf serieus ingehouden, wellicht omdat hij mss twijfelde om binnen te komen, en zaten ze daardoor echt vlakbij elkaar toen Sainz en Hamilton de pits ingingen, anderzijds mag je vermoed ik onder SC ook niet zomaar plots sterk gaan vertragen laat staan remmen met iemand achter je, dat zou hem dus mss wel een penalty hebben opgeleverd.
Soit, het was in elk geval wel een leuke race.