FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een race van Leclerc en Ferrari. Ze hebben effectief een raketje gebouwd daar. En het straffe is dat ze met porpoising ook nog gwn heel snel zijn en dat vooral blijven. Had ook gehoord van iemand dat de motor vanaf Spanje iets meer open zou gaan staan.

Wat een race van Leclerc en Ferrari. Ze hebben effectief een raketje gebouwd daar. En het straffe is dat ze met porpoising ook nog gwn heel snel zijn en dat vooral blijven. Had ook gehoord van iemand dat de motor vanaf Spanje iets meer open zou gaan staan.

In Imola komen ze met een floor update voor het porpoising.
Dan in Miami pas gingen ze pas de motor verder opendraaien. Ze hebben de eerste 2 races in lean mixture gereden omdat ze eerst naar de betrouwbaarheid willen kijken. Deze race nog even afwachten op Maranello maar vermoed dat ze nog altijd niet op rich gereden hebben. Was ook nog niet nodig. Ik zei het al sinds de wintertest dat Ferrari en Shell al aan een 2e evolutie van die E10 brandstof zijn, en daarin heeft Mercedes het moeilijk mee dat zie je in alle telemetrie duidelijk terug.

Toch straf dat ze nog altijd nagenoeg een kleine update na met hun launch spec rijden. RB en Mercedes toch al serieus geld en resources nodig gehad voor hun B wagen dus het ziet er langer beter uit voor Ferrari op dit moment.

Vooral goed dat eindelijk het eens lijkt te lopen voor Ferrari, ze hebben sinds 2007 al meerdere jaren gehad dat ze er soms wel de auto voor hadden maar de strategie het liet afweten! Hopelijk hebben ze nu terug de weg naar de top gevonden voor de komende jaren

Iemand een idee of de Gold 5 tickets voor spa op naam staan? Bij de andere formules staat er dat dat niet het geval is. Ik zou 2 verschillende personen willen meenemen maar dus geen idee of dat kan.

Wat een weekend voor Vettel... Daar moet de fun ook wel af zijn.

McLaren sterk. Mercedes ook.
En RedBull Powertrains dat wordt niks dit seizoen vrees ik.

Vooral goed dat eindelijk het eens lijkt te lopen voor Ferrari, ze hebben sinds 2007 al meerdere jaren gehad dat ze er soms wel de auto voor hadden maar de strategie het liet afweten! Hopelijk hebben ze nu terug de weg naar de top gevonden voor de komende jaren
+ ze hebben nu met Leclerc wel een oerdegelijke rijder.

Wat Vettel betreft, dit gaat zijn laatste jaar zijn. Ook heel zuur dat ie dacht op zijn plek te zitten bij Aston Martin maar uiteindelijk is het een absoluut drama...

En we weten al wie kampioen wordt:unsure:
Helderziend ?
35 punten heeft Leclerc volgens mij al voor op de 2e na 3 races...
Dees is gewoon een gratis WDC en WCC.
Was te denken dat we na een top seizoen een saai seizoen gingen krijgen.
Amai zeg. Ziet gij het altijd zo zwart in ? Het seizoen is nog lang zunne. Momenteel is de Ferrari inderdaad de beste wagen maar er kan nog veel gebeuren.
Ikzelf ben eigenlijk redelijk verwonderd dat het veld nog zo dicht op elkaar zit. Na elke keer wanneer er ingrijpende reglementswijzigingen gebeurd zijn is het zo geweest dat plots 1 team dominant werd. Deze keer is het Ferrari en inderdaad, Leclerc heeft 35 punten voorsprong maar zo groot is het verschil tussen Ferrari en de rest niet als je zou denken wanneer je naar de punten kijkt.
Voor het seizoen vertelden de kenners van Telenet sport dat Sainz de revelatie van het seizoen zou gaan worden. Voorlopig maakt hij geen schijn van kans tegen Leclerc. De Ferrari is goed, maar Leclerc is ook heel sterk bezig.

Wat een weekend voor Vettel... Daar moet de fun ook wel af zijn.
Je ziet gewoon op het oog dat deze wagens veel dichter kunnen volgen. Maar dat is niet alles wat je ziet. Je ziet ook dat de piloten veel harder moeten werken tegenover de wagens van vorig jaar. Je ziet veel meer rijdersfouten dan vorig jaar. En daarom, en nu ga ik waarschijnlijk enkele fanboys over me heen krijgen, verwondert het me niks dat Vettel fout na fout maakt. Vettel maakt al jaren fouten maar dit jaar worden ze harder afgestraft omdat de wagens veel minder vergevingsgezind zijn.

Iets anders... wat zat Hamilton feitelijk te zagen ? "You put me in a difficult position" zei hij toch ? Wat was die moeilijke positie dan ? Dat hij achter Russell hing ? Dat was toch niet de schuld van zijn team dacht ik. Dat was gewoon domme pech met de SC.

Helderziend ?

Amai zeg. Ziet gij het altijd zo zwart in ? Het seizoen is nog lang zunne. Momenteel is de Ferrari inderdaad de beste wagen maar er kan nog veel gebeuren.
Ikzelf ben eigenlijk redelijk verwonderd dat het veld nog zo dicht op elkaar zit. Na elke keer wanneer er ingrijpende reglementswijzigingen gebeurd zijn is het zo geweest dat plots 1 team dominant werd. Deze keer is het Ferrari en inderdaad, Leclerc heeft 35 punten voorsprong maar zo groot is het verschil tussen Ferrari en de rest niet als je zou denken wanneer je naar de punten kijkt.
Voor het seizoen vertelden de kenners van Telenet sport dat Sainz de revelatie van het seizoen zou gaan worden. Voorlopig maakt hij geen schijn van kans tegen Leclerc. De Ferrari is goed, maar Leclerc is ook heel sterk bezig.
Ferrari staat toch echt wel voor. Leclerc zou easy met 10sec voorsprong gewonnen hebben. (Nadat hij een voorsprong al zag weggaan door een safety car) Mercedes staat echt ver achter, lijkt gewoon ok door alle safety cars en hun punten(door RBR).

Ik ben gewoon realistisch. Ferrari staat er en Leclerc zijn uitdager heeft geen punten gepakt. In een seizoen als dit wint de meest betrouwbare wagen. En Ferrari heeft ook nog eens een snelle wagen... natuurlijk kan dat binnen 5 races anders zijn maar toch... al die problemen bij RBT/AT zijn echt niet hoopgevend.

En Sainz:rofl: Telenet zei dacht ik dat die enkel kampioen wordt als Leclerc en Max elkaar er constant afrijden.

Maakt mij ook niet veel uit wie kampioen wordt zolang we spannende races zien.

Laatst bewerkt:
De motor van zijn mercedes liep blijkbaar behoorlijk warm. misschien dat hij daarover klaagde dat het moeilijk was om tegen russel te racen.
ALbon is voormij de man van de race een ganse race op een setje hards.

Laatst bewerkt:
En daarom, en nu ga ik waarschijnlijk enkele fanboys over me heen krijgen, verwondert het me niks dat Vettel fout na fout maakt. Vettel maakt al jaren fouten maar dit jaar worden ze harder afgestraft omdat de wagens veel minder vergevingsgezind zijn.
To be fair, dit was de eerste race van Vettel in die wagen.

To be fair, dit was de eerste race van Vettel in die wagen.
Klopt. Net zoals Bahrein de eerste race was in de nieuwe wagens voor de rest van het veld.
Je ziet toch ook duidelijk wie week na week in de problemen komt. Degenen die eigenlijk niet thuis horen in de F1. Ik kan dit enkel maar toejuichen hé. De input van de piloot moet belangrijker worden. De wagen is nog steeds belangrijk. Zonder goede wagen kan je niet winnen. Maar het zou zo moeten zijn dat een mindere piloot niet zou kunnen winnen met een goede wagen. Dat is een utopie, dat weet ik ook. Maar zo zou het wel moeten zijn.

Laat ons wel wezen, die Aston Martin is echt een absolute draak van een wagen om te besturen blijkbaar. Vettel geeft zelf aan dat er heel veel dingen mis zijn... Ik geef het u ook op een blaadje dat pa Stroll daar zo snel mogelijk weg gaat willen en er dit jaar een aankondiging komt dat ze een overnemer gaan zoeken. Het goeie is dan wel dat we zoontje Stroll ook eindelijk gaan kwijt zijn uit de F1 want dat is toch wel nodig.

Gaat die dan niet gewoon geld in een ander team pompen?

Ik begin me trouwens oprecht af te vragen hoe goed/slecht de Haas vorig jaar was. Schumacher dat stelt blijkbaar niet veel voor.

Deze race maakte toch goed duidelijk dat zonder DRS een overtake quasi onmogelijk is nog altijd.
Wagens kunnen elkaar nu wel iets beter volgen, maar slipstream lijkt veel minder effect te hebben en de wagens wegen duidelijk veel teveel om behendig te zijn in bochten en daar overtakes te doen.

Ik hoop dat Alpine een weg naar voor zet.
Ze hebben daar nu Otmar Szafnauer, die kon met klein Force India budget toch speciale dingen doen, en vooral binnen het seizoen verbeterden die telkens veel.
Hij is nu wel nog niet zolang bij Alpine, maar toch, die mens moet toch kwaliteiten hebben en hopelijk toont zich dat. Hopelijk laten ze hem zijn ding doen, ipv hoe ze heb bij Aston Martin behandeld hebben na Stroll er daar bij kwam.

Laat ons wel wezen, die Aston Martin is echt een absolute draak van een wagen om te besturen blijkbaar. Vettel geeft zelf aan dat er heel veel dingen mis zijn...
Daar ga ik mee akkoord. Alle wagens zijn dit jaar moeilijker te besturen, maar de ene wagen zal zeker moeilijker te besturen zijn dan de andere. En ik denk dat de Aston Martin wel de kroon spant. Maar dat belette Lance Stroll toch niet om Gasley rondenlang achter zich te houden. Echt fair was het misschien niet, maar zelfs in volle gevecht hield hij wel die onbestuurbare Aston martin op het zwarte gedeelte.

Ik geef het u ook op een blaadje dat pa Stroll daar zo snel mogelijk weg gaat willen en er dit jaar een aankondiging komt dat ze een overnemer gaan zoeken. Het goeie is dan wel dat we zoontje Stroll ook eindelijk gaan kwijt zijn uit de F1 want dat is toch wel nodig.
Weg uit de F1 gaat pa Stroll niet. Dan doet hij net hetzelfde als wat hij gedaan had toen zoonlief nog bij Williams reed. Gewoon een ander team zoeken dat hij ten gronde kan richten.

Laat ons wel wezen, die Aston Martin is echt een absolute draak van een wagen om te besturen blijkbaar. Vettel geeft zelf aan dat er heel veel dingen mis zijn... Ik geef het u ook op een blaadje dat pa Stroll daar zo snel mogelijk weg gaat willen en er dit jaar een aankondiging komt dat ze een overnemer gaan zoeken. Het goeie is dan wel dat we zoontje Stroll ook eindelijk gaan kwijt zijn uit de F1 want dat is toch wel nodig.
Ik zie die niet vertrekken bij AM. Hij zit er echt wel diep in, heel veel in aan het investeren in de fabriek. Laatst waren ze naar eigen zeggen nog aan het kijken of ze zelf motoren zouden kunnen produceren. Willen binnen dit en zoveel jaar meedoen voor prijzen. Denk dat hem het allemaal heel groots ziet en er veel geld voor over heeft. Zijn problemen zijn dat hem het denk ik te groots ziet, dat hem ervan uit gaat dat alle succes kan gekocht worden met zijn geld, dat hem het allemaal beter weet dan de ingenieurs zelf. En dan wil hem nog eens zijn zoontje aan het stuur zien zitten. Want dat is nog zijn grootste probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan