FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die DRS is een draak van een geval, maar of we het draaien of keren we blijven het wel nodig hebben. We willen dat de eerste en de laatste zo dicht mogelijk bij elkaar rijden maar op die manier maken we het ook moeilijker om elkaar voorbij te gaan. Snelheidsverschillen worden kleiner, downforce groter, ze gaan sneller door de bochten en de wagens zijn zo breed. Verstappen en Leclerc hebben dit weekend ook gezegd dat ze de drs nodig hadden om erover te komen en Jeddah is qua rechte stukken wel wat anders dan Melbourne. Kijk naar andere kampioenschappen (Indy, DTM,...) dan hebben ze ook wel hun hulpmiddelen om wat te helpen bij een overtake.

Is DRS net niet nuttiger met de nieuwe wagens aangezien het slipstream effect een pak kleiner is?
Toen besloten werd van DRS te behouden was er serieus wat kritiek. Deze nieuwe wagens zouden dichter kunnen volgen dus was DRS overbodig volgens velen. Bij de FIA gaven ze toe dat ze wel verwachtten dat volgen makkelijker zou zijn, maar ze wisten niet hoe het met inhalen zou zitten. Uit vrees dat inhalen te moeilijk zou zijn werd besloten om DRS te behouden. "DRS is een dynamisch iets" was de uitleg. Indiën de vrees. ongegrond bleek konden ze het aantal DRS zones, of de lengte er van, immers verminderen. Dat kon race per race bekeken worden. Indien DRS dan echt niet nodig bleek te zijn konden ze het misschien in de komende seizoenen volledig afschaffen.
Maar wat zien we nu ? Plots veel meer DRS zones. Daar is nooit over gesproken. Hebben ze, na de eerste 2 races, gezien wat het effect is van opeenvolgende DRS zones. ? Denken ze dat de modale F1 fan op zoiets zit te wachten ? Ik alvast niet. Het ziet er misschien spectaculair uit, maar ik ben van mening dat dit niet veel meer met racen te maken heeft. Dit is show voor de thrillseeker, niet racen.

"Plots veel meer"
Op 1 circuit is er nu 1 extra zone.
En dat zal ook te maken hebben met die DRS-battles in Bahrein en Jeddah

"Plots veel meer"
Dat zijn geen battles he. Dat is letterlijk elkaar gewoon 4x inhalen. Zeker als je een even aantal neemt, is het vrij nutteloos, want dan rijdt diegene die eerst reed, op het einde terug eerst...

"Plots veel meer"
Akkoord.. "plots veel meer" is misschien inderdaad niet juist uitgedrukt. Maar het is wel een feit dat het altijd de bedoeling geweest is om DRS te verminderen en indien mogelijk zelfs af te schaffen. Van een extra DRS zone is nooit sprake geweest. Waarom die er nu wel komt is duidelijk denk ik. Ze willen meer battles zoals in de afgelopen GP's.

We hebben precies weer iets gevonden om over te zagen :p Laten we het eerst nog maar verder bekijken. Op sommige circuits lijkt me DRS nog wel nodig.

Ik vind dat we tot nu toe al leuke dingen hebben gezien met DRS. Is het wat show? Ja, absoluut. Heeft het zijn plaats in het moderne racen? Als je het mij vraagt wel, want als je dat stuur van een F1 wagen bekijkt zit daar zo ongelofelijk veel elektronica in met verschillende modes, aanpassingsmogelijkheden en heel de reutemeteut dat DRS perfect in dat rijtje past.

Tis ook nog een kunst om binnen die 1sec te geraken. Ik heb het Perez vorige race precies toch niet zien doen op Sainz.

Ik ben ook niet tegen DRS of 1 of andere overtake button. Tenzij het allemaal idd te makkelijk wordt.

veel volk voor een vrijdagsessie
die nieuwe 2de sector is maar raar. ze hebben die chicane daar uit gehaald, maar die zandbakken dus ook, dus heel dat stuk komt op de onboards een pak claustrofobischer over.

also: Melboourne!

Nieuwe wagens hebben wel wat problemen met de kerbs blijkbaar. De trillingen zorgden net voor wat stukken bij Stroll.

Op De Tijd (van alle bronnen) verscheen net dat zowel Audi als Porsche vanaf 2026 engines zouden leveren voor F1… is dat nu formeel bevestigd of zijn dat nog steeds vooral geruchten?

VW heeft bevestigd dat ze in een laatste evaluatie fase zitten en eigenlijk nog afwachten wat de uiteindelijke specificaties van de krachtbron voor 2026 (die liggen blijkbaar nog niet definitief vast?) gaat zijn alvorens toe te zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan