FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben het er mee eens dat je én een 'waardige' wagen nodig hebt en een goede piloot moet zijn om wereldkampioen te worden. In jaren met een duidelijk dominante wagen kan volgens mij een goede middenmotor ook wereldkampioen worden (en dat is volgens mij zeker al gebeurd, wie reken ik hier bijvoorbeeld onder: Button met Brawn GP, Villeneuve met Williams, Damon Hill met Williams, ...).

Ik vraag me af waar de grens ligt. Stel, Mercedes in z'n dominantste jaar vanaf invoering hybride motoren. Hamilton is er niet en de tweede rijder moet duidelijk vanaf race 1 in dienst rijden van rijder 1. Waar trekken we de grens. Kon Ricciardo kampioen worden? Albon? Mazepin?

Ik vraag me af waar de grens ligt. Stel, Mercedes in z'n dominantste jaar vanaf invoering hybride motoren. Hamilton is er niet en de tweede rijder moet duidelijk vanaf race 1 in dienst rijden van rijder 1. Waar trekken we de grens. Kon Ricciardo kampioen worden? Albon? Mazepin?

Ricciardo absoluut, afhankelijk van wie ernaast zou gezeten hebben. Naast een Hamilton of Verstappen twijfelachtig tenzij de mechanische pech zoals in 2016 vrij eenzijdig zou zijn. Maar je uitgangspunt is dus dat hij sowieso #1 rijder zou zijn in een dominant team met een tweede rijder die in dienst rijdt, en dan: absoluut.

Dat geldt voor de meeste huidige F1 rijders wel in 2014, 2015, 2016. De dominantie was zo groot dat je als rijder echt al een pak trager kon zijn en nog steeds winnen. Het is vooral bij een Latifi, Mazepin dat ik denk dat die het wel nog zouden vergooien. In een Stroll (heeft wel al een paar mooie resultaten, maar verre van consistent, en gemiddeld gezien toch niet snel genoeg), Tsunoda, Schumacher en Zhou ook niet heel veel vertrouwen. De rest zou het denk ik wel klaarspelen.

Ricciardo absoluut, afhankelijk van wie ernaast zou gezeten hebben. Naast een Hamilton of Verstappen twijfelachtig tenzij de mechanische pech zoals in 2016 vrij eenzijdig zou zijn. Maar je uitgangspunt is dus dat hij sowieso #1 rijder zou zijn in een dominant team met een tweede rijder die in dienst rijdt, en dan: absoluut.

Dat geldt voor de meeste huidige F1 rijders wel in 2014, 2015, 2016. De dominantie was zo groot dat je als rijder echt al een pak trager kon zijn en nog steeds winnen. Het is vooral bij een Latifi, Mazepin dat ik denk dat die het wel nog zouden vergooien. In een Stroll (heeft wel al een paar mooie resultaten, maar verre van consistent, en gemiddeld gezien toch niet snel genoeg), Tsunoda, Schumacher en Zhou ook niet heel veel vertrouwen. De rest zou het denk ik wel klaarspelen.
Ben je het met met volgende stelling: "zelfs een Mazepin, of één van de andere drie die je zelf opnoemt, zou in staat zijn om minstens één race te winnen met een dominante wagen, gesteld dat hij door zijn teamgenoot niet MAG worden aangevallen"?

Ben je het met met volgende stelling: "zelfs een Mazepin, of één van de andere drie die je zelf opnoemt, zou in staat zijn om minstens één race te winnen met een dominante wagen, gesteld dat hij door zijn teamgenoot niet MAG worden aangevallen"?

1 race winnen zou wel moeten lukken. Die mannen kunnen uiteindelijk ook echt wel een stuk rijden, alleen zijn ze op dat allerhoogste niveau niet zo goed als de anderen.

1 race winnen zou wel moeten lukken. Die mannen kunnen uiteindelijk ook echt wel een stuk rijden, alleen zijn ze op dat allerhoogste niveau niet zo goed als de anderen.
Je zit op dezelfde lijn als mij dan.

Ik lees hier vaak "haha, Mazepin, prutser", of zelfs gekap op Grosjean, Albon, ...

Ik ben er zelf van overtuigd dat wanneer élk van die mannen een potje karten met ons dat ze ons allemaal naar huis rijden.

Waarschijnlijk kan ik niet eens hard genoeg met een F1 rijden om de banden en remmen warm te krijgen, en ik heb zelfs al wat circuitervaring (trackdays) + kartervaring...
Na 1 ronde hangt mijn nek waarschijnlijk op mijn schouder en mijn tong op m'n knieën.

Geef mij een Mercedes op splinternieuwe softs, en waarschijnlijk rijdt elke piloot me NOG naar huis in de Haas van vorig jaar mét afgekoppelde batterij...

Je zit op dezelfde lijn als mij dan.

Ik lees hier vaak "haha, Mazepin, prutser", of zelfs gekap op Grosjean, Albon, ...

Ik ben er zelf van overtuigd dat wanneer élk van die mannen een potje karten met ons dat ze ons allemaal naar huis rijden.

Waarschijnlijk kan ik niet eens hard genoeg met een F1 rijden om de banden en remmen warm te krijgen, en ik heb zelfs al wat circuitervaring (trackdays) + kartervaring...
Na 1 ronde hangt mijn nek waarschijnlijk op mijn schouder en mijn tong op m'n knieën.

Geef mij een Mercedes op splinternieuwe softs, en waarschijnlijk rijdt elke piloot me NOG naar huis in de Haas van vorig jaar mét afgekoppelde batterij...
Beetje een domme vergelijking he? Ik mag hopen dat een professioneel autocoureur mij eraf rijdt met elke wagen.

Er is nog een wereld van gradaties in kwaliteit tussen ons en zelfs een slechte F1-rijder.

Ik las gisteren nog commentaren in de context van Chadwick die ook dit jaar in de W series gaat rijden. "Zet die in de plaats van Latifi, slechter kan het niet zijn". Ja, slechter kan het natuurlijk wel zijn. Het kan nog zo enorm veel slechter dan Latifi. Ik vind nu ook dat Latifi niet in de F1 zou moeten zitten, maar die heeft uiteindelijk ook wel een aantal races gewonnen op F2 niveau. Velen raken nooit tot op F2 niveau, laat staan dat ze er ook meerdere races winnen. En Latifi stuurt zijn F1 wel vrij betrouwbaar rond op de baan en het is niet dat die 3 keer wordt gedubbeld door zijn teamgenoot ofzo.

Beetje een domme vergelijking he? Ik mag hopen dat een professioneel autocoureur mij eraf rijdt met elke wagen.
Ok dan. Gelukkig zijn domme vergelijkingen niet verboden.

Het gaat er me net over dat je hier vaak leest dat x en y ‘niet kan rijden’. Elke rijder in de F1, paydriver of niet, zit in de top 1% wereldwijd volgens mij qua ‘kunnen rijden’. Op de baan rijden er mensen rond die waarschijnlijk 5% van de capaciteit van een F1 piloot hebben en als veilige chauffeur beschouw worden.

Ik mis toch vaak wat nuance over zo’n dingen.

Ok dan. Gelukkig zijn domme vergelijkingen niet verboden.

Het gaat er me net over dat je hier vaak leest dat x en y ‘niet kan rijden’. Elke rijder in de F1, paydriver of niet, zit in de top 1% wereldwijd volgens mij qua ‘kunnen rijden’. Op de baan rijden er mensen rond die waarschijnlijk 5% van de capaciteit van een F1 piloot hebben en als veilige chauffeur beschouw worden.

Ik mis toch vaak wat nuance over zo’n dingen.
Opnieuw een gekke vergelijking hé? Ik heb waarschijnlijk nog geen 5% van de capaciteiten van een F1 chauffeur als race piloot, maar waarom zou ik daarom een slechte chauffeur zijn in het dagelijkse verkeer? Het een heeft niks te maken met het andere, los van het feit dat het in een voertuig gebeurd met 4 wielen.

Er is gewoon op het circuit best veel verschil tussen nummer 1 en nummer 20 op de grid. Dan mogen die nog in de bovenste 1% van de piloten zitten.

Ik heb eens ge-indoor-kart tegen Anthony Kumpen. En hem naar huis gereden.
In die tijd gingen we wel met een man of 5 minstens 2 keer per week daar naartoe. Kumpen was achter ons allemaal.

Outdoor karting is natuurlijk een ander verhaal.

Online heb ik ook wel al eens geraced in iRacing tegen wat bekenden. Ondermeer gewonnen tegen Billy Mongor.
Maar ja. Geen idee of die dat vaak doen. Of gewoon soms eens tussen door.

Dat Mazepin ooit een race zou winnen met een sterke auto durf ik toch wel heel hard te betwijfelen hoor.
Hoe vaak is Albon 2de geweest met een RedBull? Of Perez?
Als je ziet wat het verschil was tussen Schumacher en Mazepin, en nu tussen KMag en Schumacher. Dat geeft wel een heel serieuze kloof tussen KMag en Mazepin?

Laat ons het er gewoon op houden dat iedereen blij is dat Deledda gelukkig niet meer in F2 zit (ook al is zijn naam hier niet gevallen :p). Dat was een van de grootste prutsers die ik ooit beziggezien heb.

Laat ons het er gewoon op houden dat iedereen blij is dat Deledda gelukkig niet meer in F2 zit (ook al is zijn naam hier niet gevallen :p). Dat was een van de grootste prutsers die ik ooit beziggezien heb.
Ik ga die zelfs moeten opzoeken, ken hem niet.

Twee van de 'ergste' die ik me actief herinner zijn Ricardo Rosset en Gaston Mazzacane (geen idee of het juist geschreven is), respectievelijk Tyrell en Minardi?

Opnieuw een gekke vergelijking hé? Ik heb waarschijnlijk nog geen 5% van de capaciteiten van een F1 chauffeur als race piloot, maar waarom zou ik daarom een slechte chauffeur zijn in het dagelijkse verkeer? Het een heeft niks te maken met het andere, los van het feit dat het in een voertuig gebeurd met 4 wielen.

Er is gewoon op het circuit best veel verschil tussen nummer 1 en nummer 20 op de grid. Dan mogen die nog in de bovenste 1% van de piloten zitten.
Ja, dat het 'gekke' en 'domme' vergelijkingen zijn kan gerust, geen probleem mee. Maar ik vraag me dat wel actief af.

Stel, vorig jaar, Hamilton wisselt met Mazepin. Even fictief, ze krijgen alletwee een testdag of 3 om zich aan hun team/nieuwe wagen aan te passen.

Niemand denkt toch dat Hamilton met de Haas van vorig jaar VOOR Mazepin in de Mercedes van vorig jaar eindigt? In een wereld waar er geen incidenten zijn en geen technische problemen, want anders kan alles natuurlijk.

Ik denk dat veel mensen ONDERschatten hoe belangrijk de auto is en OVERschatten hoe belangrijk de rijder is.

Online heb ik ook wel al eens geraced in iRacing tegen wat bekenden. Ondermeer gewonnen tegen Billy Mongor.
Maar ja. Geen idee of die dat vaak doen. Of gewoon soms eens tussen door.
Als je dan Verstappen neemt. Verstappen is wel the real deal. Die rijdt online zelfs iedereen naar huis xD Mocht er iemand aan twijfelen Verstappen > Norris. Norris heeft dat zelfs min of meer toegegeven in zijne stream.

Zelfs ik heb Norris ooit naar huis gereden :unsure: Alé serieus geoefend had em toen niet, ma toch :p

Ik heb eens ge-indoor-kart tegen Anthony Kumpen. En hem naar huis gereden.
In die tijd gingen we wel met een man of 5 minstens 2 keer per week daar naartoe. Kumpen was achter ons allemaal.

Nja, das zeker een mooie verdienste, maar Kumpen is ook verre van F1 kwaliteit.

Dat Mazepin ooit een race zou winnen met een sterke auto durf ik toch wel heel hard te betwijfelen hoor.
Hoe vaak is Albon 2de geweest met een RedBull? Of Perez?

De vraag was niet zomaar een sterke auto he, de vraag was een heel dominante wagen zoals de Mercedes in de meest dominante jaren. Albon reed niet met een überdominante Red Bull (de Mercedes was toen duidelijk een stuk beter). Perez ook al niet.

Plus, de Red Bull vind ik al jaren een vreemde 'eend': Verstappen kan er mooie dingen mee laten zien en races en zelfs de wereldtitel mee winnen, maar de andere rijders in die wagen doen het toch altijd een heel stuk minder. In het geval Perez kan je wel 'acceptabel' zeggen, maar toch: minder dan Verstappen.

Ik vind dat Bottas vaker Hamilton kon kloppen dan Perez Verstappen.

Ik zie de Red Bull als een 'sterke' wagen, en niet als een dominante wagen.

Ja, dat het 'gekke' en 'domme' vergelijkingen zijn kan gerust, geen probleem mee. Maar ik vraag me dat wel actief af.

Stel, vorig jaar, Hamilton wisselt met Mazepin. Even fictief, ze krijgen alletwee een testdag of 3 om zich aan hun team/nieuwe wagen aan te passen.

Niemand denkt toch dat Hamilton met de Haas van vorig jaar VOOR Mazepin in de Mercedes van vorig jaar eindigt? In een wereld waar er geen incidenten zijn en geen technische problemen, want anders kan alles natuurlijk.

Ik denk dat veel mensen ONDERschatten hoe belangrijk de auto is en OVERschatten hoe belangrijk de rijder is.
Het zal altijd de combinatie blijven. Een ondermaatse rijder in een goeie auto of een toprijder in een slechte auto gaan nooit een titel winnen.
Dat de rijder wel de doorslag kan geven, is al genoeg bewezen. Neem vorig seizoen Verstappen weg, en Hamilton wint het WK met de vingers in de neus zonder dat Perez (in de auto waarmee Verstappen kampioen werd) ook maar enige kans maakt.
Vorige zondag ook. Neem Leclerc weg, en je zou durven denken "Red Bull ligt een klein beetje voor op Ferrari".

Kijk naar Maldonado. Iedereen herinnert hem vooral voor zijn crashes, maar hij heeft toch ook maar mooi een gp gewonnen, en die Williams was verre van dominant.
In de Mercedes van 2014-2016 zou het hele huidige en toenmalige veld een gp kunnen winnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan