FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

blijkbaar veel minder slipstream op deze wagens, dus moeilijker om op een recht stuk in een positie te komen om in te halen. zeker als je wagen dan minder HP heeft.

krijgt Renault dan toch nog een extra team voor hun motoren. goed nieuws voor hun juniors.

Verstappen heeft gisteren bijna 2,5 GP afstanden gedaan, dus dat vermoeiende zal wel mee vallen.
Maar het is wel een opvallend hevig effect
Je kan toch gelijk hebben hoor. Het vermoeiende zou al bij al toch kunnen meevallen. Opp super slomo ziet het er heel erg uit, maar op normale snelheid vind ik het al bij al nog meevallen. Ik heb terug enkele races bekeken uit begin jaren '80 en toen was het inderdaad net hetzelfde. Niemand klaagde er toen echt over bij mijn weten. Het hoorde er gewoon bij. En die mannen waren niet half zo getraind als de piloten van nu.

Ferrari beweert ondertussen dat ze het al opgelost hebben. Ik ben benieuwd.
Ferrari kennende hebben die gewoon 50km/h op de straight ingeboet:p

Anwyays: formeel bevestigt dat Ferrari geen grote upgrade naar Bahrein gaat meenemen terwijl Merc en RB wel met een grote upgrade gaan komen.

McLaren zou door tegenstanders al betrapt zijn dat hun floor op hoge snelheid zou doorbuigen.

Ross Brawn en Patt Symonds zouden al naar de revo achterwielophanging van RB zijn gaan kijken naar de legaliteit hiervan.

McLaren zou door tegenstanders al betrapt zijn dat hun floor op hoge snelheid zou doorbuigen.

Ross Brawn en Patt Symonds zouden al naar de revo achterwielophanging van RB zijn gaan kijken naar de legaliteit hie
In hoeverre moeten wagens tegenwoordig legaal zijn bij de wintertests ? Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee van de huidige regels daaromtrent. Ik herinner me dat dat vroeger niet het geval was en ene Alain Prost heeft daar ooit handig misbruik van gemaakt om sponsors te strikken toen hij zijn eigen team opstartte.
Ik wil maar zeggen, misschien waren ze bij McLaren verschillende vloeren aan het testen en was er eentje bij dat doorbuigde. Dat is natuurlijk ook altijd een mogelijkheid hé. Klein, ik weet het, want het doorbuigen van de vloer zou één van de loopholes van dit seizoen zijn, maar die mogelijkheid is er altijd.

In hoeverre moeten wagens tegenwoordig legaal zijn bij de wintertests ? Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee van de huidige regels daaromtrent. Ik herinner me dat dat vroeger niet het geval was en ene Alain Prost heeft daar ooit handig misbruik van gemaakt om sponsors te strikken toen hij zijn eigen team opstartte.
Ik wil maar zeggen, misschien waren ze bij McLaren verschillende vloeren aan het testen en was er eentje bij dat doorbuigde. Dat is natuurlijk ook altijd een mogelijkheid hé. Klein, ik weet het, want het doorbuigen van de vloer zou één van de loopholes van dit seizoen zijn, maar die mogelijkheid is er altijd.
Prost reed toen met wagens die underweight waren. Da's wel een verschil. da's uiteindelijk gewoon ergens wat ballast toe voegen, en je wagen is legaal.
loopholes zijn ook interessant. da's iets waar de FIA niet aan gedacht heeft, en eigenlijk niet geregeld zijn. dingen als DAS, dubbele diffuser, f-duct, etc. als dat meevalt, heb je een voordeel dat de FIA pas bant voor het vólgende seizoen. als je pech hebt, zoals Mclaren in '99 met hun remsysteem, wordt het meteen geband.

maar effectief dingen gaan testen die verboden zijn? geen idee waarom je dat zou gaan doen? je gaat het toch niet mogen gebruiken, dus elke ronde die je er mee rijdt is verloren tijd. en je wagen is zo gebouwd dat elk aerodynamisch onderdeel invloed heeft op het volgende. dus dan moet je eigenlijk al een groot deel van je wagen gaan herdesignen, omdat je 1 illegaal onderdeel wilt gaat testen.
het màg he, maar het is niet echt nuttig om er je tijd in te steken.

Ik denk ook niet dat ze echt met vloeren gaan zitten testen waarvan ze weten dat die illegaal zijn. Maar ze gaan wel de grens van het legale proberen op te zoeken. En je weet pas waar de grens is wanneer je er over gaat.

maar er is nog steeds een verschil tussen "de grenzen opzoeken" en bewust illegale onderdelen testen.
en als je vragen stelt als
In hoeverre moeten wagens tegenwoordig legaal zijn bij de wintertests?

dan ga ik ervan uit dat je dat laatste bedoelt ;)

Ik denk ook niet dat ze echt met vloeren gaan zitten testen waarvan ze weten dat die illegaal zijn. Maar ze gaan wel de grens van het legale proberen op te zoeken. En je weet pas waar de grens is wanneer je er over gaat.
Dat geldt voor sportieve prestaties. Bijvoorbeeld te veel snelheid nemen dat je uit de bocht gaat etc. Toch niet voor iets waar in regels neergeschreven staat wat legaal is en wat niet. Dat ze de grens opzoeken van wat legaal is staat vast maar als ze er effectief over gaan weten ze dat wel hoor.

Dat geldt voor sportieve prestaties. Bijvoorbeeld te veel snelheid nemen dat je uit de bocht gaat etc. Toch niet voor iets waar in regels neergeschreven staat wat legaal is en wat niet. Dat ze de grens opzoeken van wat legaal is staat vast maar als ze er effectief over gaan weten ze dat wel hoor.
Er zijn ook wel twijfelgevallen hoor. Soms komen loopholes echt aan op de interpretatie en kan je als team argumenteren dat iets legaal is volgens de bewoordingen (en jouw interpretatie ervan) maar is de FIA het er niet mee eens.

Wat vonden die sponsors daar toen eigenlijk van?
Want dat is toch min of meer bedrog/oplichting/vervalsing, en gaat toch over gigantische bedragen.
bwa, F1 was toen nog wel goedkoper, zeker voor de kleinere teams, dus die bedragen vielen, naar moderne normen, nogal mee.
maar: Prost zijn tactiek heeft niet enorm gewerkt, tbf. die zijn het seizoen begonnen met Gaston Mazzacane, een paydriver waarvan de Mazepins nog zouden zeggen "die zit toch echt alleen omwille van zijn centen in de F1".
dan hebben ze nog wat kleinere sponsors aangetrokken (en Acer als hoofdsponsor), en een sponsor van Pedro Diniz (die niet eens voor hun gereden heeft dat jaar). eigenlijk vooral sponsors die hun logo op een F1 wagen wilden zien.

het seizoen erna stond Prost niet op de grid.

FIA heeft beslist dat Russen mogen blijven racen, maar onder neutrale vlag, en er mag geen enkele verwijzing naar Rusland zichtbaar zijn op hun wagens, kledij, etc.

of dat betekent dat Mazepin bij HAAS kan blijven, wordt afwachten hoe HAAS tegenover sponsor Uralkali staat.

FIA heeft beslist dat Russen mogen blijven racen, maar onder neutrale vlag, en er mag geen enkele verwijzing naar Rusland zichtbaar zijn op hun wagens, kledij, etc.

of dat betekent dat Mazepin bij HAAS kan blijven, wordt afwachten hoe HAAS tegenover sponsor Uralkali staat.
Fittipaldi heeft eergisteren zijn Instagram aangepast naar HAAS F1 driver. Maar dat was dus voor dat FIA beslist heeft dat Russen nog mogen meedoen.

Er zijn meerdere geruchten dat RBR eind deze week gaat aankondigen dat Max voor 4/5j bijgetekend heeft .

Moet HAAS dan gans hun livery vervangen? :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan