FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Merci voor dat filmpje Marcel.

In mijn vorige post staan trouwens een fout Ik dacht dat dit effect begon door een hobbel op het circuit maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn. Het is gewoon een effect van de aerodynamica van sommige wagens en het komt door het ground effect. De wagens zuigen zich vast aan het circuit en soms, op hoge snelheden en om redenen die ik (nog) niet helemaal begrijp, laten die heel even los. Een fractie van een seconde later zuigen ze zich dan weer vast op de baan en daardoor krijg je dat bouncend effect. Sommige wagens hebben daar blijkbaar heel veel last van, andere minder. De Mercedes zou zelfs al op 400 meter voor turn 1 zo beginnen te springen. In elk geval lijkt het er op dat dit probleem helemaal niet zo makkelijk op te lossen is want het heeft gewoon te maken met hoe de wagen aerodynamisch gezien werkt.
Of het echt veel effect gaat hebben op de stabiliteit van de wagens betwijfel ik nu wel aangezien het volgens mij ophoudt van het moment ze van het gas gaan. Het effect manifesteert zich enkel bij heel hoge snelheden dus in een bocht zal dat veel minder zijn. Maar het lijkt me wel heel vermoeiend wanneer je een hele race afstand met zo een springende wagen moet rijden.
Verstappen heeft gisteren bijna 2,5 GP afstanden gedaan, dus dat vermoeiende zal wel mee vallen.
Maar het is wel een opvallend hevig effect

Het is natuurlijk maar de vraag hoe vaak Max echt tot dat moment gegaan is dat dat effect zich voordoet. Het zou pas gebeuren wanneer de wagen zo goed als op topsnelheid komt. In testing gaat dat bijlange niet elke ronde zijn denk ik.
Binotto is in elk geval van mening dat het eerste team dat dit opgelost krijgt een serieuze voorsprong zal hebben op de andere teams. Daar uit begrijp ik toch dat het een serieus negatief effect kan hebben wanneer je dit niet opgelost krijgt.

beetje uitgebreidere uitleg.
en een verklaring waaorm zo veel teams problemen hebben met een beschadigde vloer.
en ook: Perez had vandaag problemen met de gearbox.

opgelost krijg je het wel, maar om het op te lossen zonder aan snelheid in te boeten?

Voor wie het interesseert:

Ik heb de F1 TV app om mijn android tv gekregen.
Door de stappen te volgen op: https://www.makeuseof.com/how-to-sideload-apps-on-android-tv/
Naar beneden scrollen tot het titeltje:

Method 1: How to Use an Android Smartphone to Sideload Apps on Android TV​

Met gebruik van APK: https://www.apkmirror.com/apk/formula-one-digital-media-limited/f1-tv-android-tv/

Enigste jammere is dat als ik verander van kanaal, dus ipv de tv uitzending naar een specifieke rijder, dat ik gewoon zwart beeld krijg, maar wel nog geluid.

kijk, je kan niet echt discussiëren over de jongen zijn talent (ik denk dat iedereen het erover eens is dat dat niet bestaat :unsure: )
maar je job verliezen omdat je president een ander land laat aanvallen... da's voor niemand leuk, denk ik. ok, het heeft er ook wel mee te maken dat de familie Mazepin goeie banden heeft met Putin, maar toch. Ik denk dat die jongen vooral gewoon wilt racen, en een oorlog ook niet bepaald ligt aan te moedigen...

Als zijn familie of sponsors niet meer kunnen betalen omwille van sancties, dan gaan ze hem ook niet gratis laten rijden eh.
Zo goed is die niet dat die in F1 hoort als die geen aanzienlijke som geld meebrengt.

Voila, dat is het he. Die gaat zijn zitje niet verliezen omdat Rusland stout is, die gaat mogelijk zijn zitje verliezen omdat Haas het niet kan maken om Uralkali nog op de auto te hebben, Uralkali dan niet meer gaat betalen, en Mazepin ook alleen maar in die auto zit omdat Uralkali betaalt.

Ik lees dat persbericht overigens anders hoor - voor mij is dat min of meer "we veroordelen de acties van Rusland en tenzij ze zich terugtrekken zal de race niet doorgaan". En niet gewoon "als ze tegen dan Oekraïne geannexeerd hebben racen we weer".

Voila, dat is het he. Die gaat zijn zitje niet verliezen omdat Rusland stout is, die gaat mogelijk zijn zitje verliezen omdat Haas het niet kan maken om Uralkali nog op de auto te hebben, Uralkali dan niet meer gaat betalen, en Mazepin ook alleen maar in die auto zit omdat Uralkali betaalt.
En waarom kan HAAS het niet maken om Uralkali op de wagen te zetten? Omdat Rusland stout is.

wel ja, maar als Rusland Oekraine niet binnenvalt, blijft Uralkali gewoon op die wagen, en moeten ze niet ineens nadenken over Mazepin. allez, dat is toch niet moeilijk?

Inhalen zou met deze wagens helemaal niet makkelijker zijn : https://www.planetf1.com/news/george-russell-overtaking-concerns/
Kort volgen wel, inhalen dus niet. Daarom ook dat er nog steeds DRS op de wagens staat. In een interview met Charles Leclerc vertelde die dat het, vergeleken met vorig jaar, met deze wagens makkelijker is om een auto te volgen wanneer je er tussen de 3 en 1 seconde achter hangt. Tussen 1 en 0.5 sec is het echter ongeveer identiek aan vorig jaar. Minder dan 0.5 sec volgen zou veel makkelijker zijn dan vorig jaar en inhalen zelf zou dan weer moeilijker zijn.
Ergens ben ik daar wel tevreden mee. Inhalen mag niet te makkelijk worden. Eens het inhaalmaneuvre gedaan is, is de spanning weg. Het is nu wel te hopen dat we niet enkel en alleen DRS overtakes gaan zien. Ik had wel een beetje gehoopt dat dit verleden tijd zou zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan