Facebook leak

Zit er niet bij. Heb bewust nooit mijn gsm-nummer opgegeven bij Facebook en maar goed ook. Het was maar een kwestie van tijd voor er weer eens een lek ging zijn.

Allez naar de politie omdat ze 'm eens bellen... aub niet overdrijven eh.
aangezien hij al aan prankcaller 126 zit (anomiempjes niet meegerekend) en het vertikt van zijn nummer te laten veranderen zou ik toch ook naar de politie stappen.
Echter wat gaat de politie doen?
-'Awel meneer/mevrouw... naar marc van ranst gebeld?????'.
-' ja meneer de agent.. ik had zijn nummer via facebookleaks en wou een corona vraag stellen...'

edit mijn nummer staat er niet tussen.

Ik krijg er wel de kriebels van hoeveel data ze van je persoon nodig hebben.
Example bol.com... Geef je verjaardag in dan sturen we je een cadeau op!... (no thanks.)
Youtube age restriction... Stuur ons je pas of visa kaart! (no thanks)
Elke kledijwinkel tegenwoordig. Mag ik je email want dan krijg je korting...( no thanks)
Echt ik vertik het om nog persoonlijke data op het internet te zetten. En als het echt niet anders kan is het via een burneremail of protomail.

Laatst bewerkt:
Bellen is niet illegaal hé. Als er nu een persoon blijft bellen, ja da's dan natuurlijk een zaak. Verander gewoon uw nummer en voila opgelost.
Burnermails gebruiken is een idee maar op termijn gaan ze nog achterhalen wie ge zijt.

Zit er ook bij, maar lig er ook niet wakker van.
Ben op dat vlak altijd redelijk voorzichtig en waakzaam bij vreemde mails en telefoontjes.

Vaak krijg je dan een 10-30% kortingsbon. Mij niet gelaten dat je graag de volle pot betaald voor kleding, maar niet alles is een manier van "data verzameling".

Na je email in te geven kan je ook gwn selecteren om geen reclame meer te ontvangen etc. Ik zou nogal veel koopjes gemist hebben als ik mij niet had aangemeld bij mijn favoriete kledijwinkel.
no such thing as a free breakfast my friend.

Tgoh, met email te geven heb ik geen probleem in de winkel. Dat is sowieso een oud hotmail adres dat ik nooit check, nooit mijn “echt” gmail adres. Telefoonnummer geef ik nooit.

'k gebruik een paar brol-gmailadressen voor onnozele dingen, waaronder facebook, en eentje voor commerciële dingen. Zeer belangrijke zaken zoals bank, doccle, etc staan op een hoofdmailadres dat nergens wordt gedeeld. Handig in o.a. gmail zijn ook die +aliassen. Als je eens wilt weten welk(e) bedrijf of instantie uw doorgegeven mailadres verder (ongewenst) verspreidt voor commerciële doeleinden: in plaats van '[email protected]' in te geven op bv. zalando bij de registratie, eens '[email protected]' ingeven. Als je dan mail binnenkrijgt op dat adres (komt in je gewone mailbox), dan weet je dat zalando uw mailadres doorgespeeld heeft. Zijn wel al websites die dat pluske herkennen en niet meer toelaten. Puntjes '.' ergens in het mailadres plaatsen gaat ook. Dat herkent gmail ook niet.

Ik weet niet of het toeval is, maar vandaag 2 nummers uit Brussel die mij bellen.. Eentje daarvan is vorige week al begonnen

026811509
022440301

Ik ben er ook bij. Heb sowieso al geregeld dat er nummers mij bellen die ik niet ken, die pak ik nooit op.
Maar gisteren ne whatsapp van een +82 nummer

"hello David, it's about the appartment you helped me find. My immigration agent is asking me aout the immigration buying situation."

Ben er blijkbaar ook bij, maak mij nu ook niet teveel zorgen. Enige vervelende is wel dat ik sowieso voor mijn job al veel telefoons krijg van nummers die ik niet ken, ik moet die dus wel beantwoorden.

Alleen anonieme bellers, die neem ik nooit op.

Ik ben er ook bij. Heb sowieso al geregeld dat er nummers mij bellen die ik niet ken, die pak ik nooit op.
Maar gisteren ne whatsapp van een +82 nummer

"hello David, it's about the appartment you helped me find. My immigration agent is asking me aout the immigration buying situation."
heb net dezelfde gehad tijdje geleden (david en al).... maar ik zit wel niet bij facebooleak.
Van een of andere aziatisch vrouwmens (zag ik toch op de foto).. Instablock

Ben er ook bij, en 't begint al:

mUIolBf.png

Terug
Bovenaan