Extreem pestgedrag/geweld op school

kay-gell

Well-known member
Crowdfunder FE

Om te kotsen. En op Facebook doet de vader van het meisje nog zijn beklag dat de dader al provocerend en lachend de moeder naar huis heeft gestuurd.

Om te kotsen. En op Facebook doet de vader van het meisje nog zijn beklag dat de dader al provocerend en lachend de moeder naar huis heeft gestuurd.
De vader van het meisje verwijt de Sint-Martinusschool nalatigheid. “Toen ik nadien naar de school belde, kreeg ik te horen dat het niet hun verantwoordelijkheid is wat buiten de schoolmuren gebeurt.” In een mail naar de ouders van de leerlingen betreurt de Sint-Martinusschool het incident en wordt gevraagd om “de rust te bewaren”.

Ik ben nu zelf geen gewelddadig persoon, maar als dat bij mijn eigen dochter zou gebeuren ... Dat de directie zo gelaten reageert vind ik bizar. Om dan nog wat te sussen en te hopen dat de rust bewaard kan blijven.

Uiteraard
Volgens onze informatie gaat het om een minderjarige dader die reeds gekend is bij het gerecht.
Geen idee wat ik zou doen bij mijn dochter... maar het zou vast wel eens onder onweerstaanbare drang kunnen vallen 🤷‍♂️ Het is niet dat daar verder met die gasten nog veel goeds gaat gebeuren.

Kan het mij niet voorstellen dat ik zoiets zie met mijn zoon.
Dan moet ik jammergenoeg voor de rest van mijn leven in de bak gaan zitten, want die gasten moeten kapot, niet dood, maar zo net niet dood en voor de rest van hun leven verlamd.

Altijd nog dat schoppen als ze al op de grond liggen, daar krijg ik nu echt eens het schijt van

Ik ben nu zelf geen gewelddadig persoon, maar als dat bij mijn eigen dochter zou gebeuren ... Dat de directie zo gelaten reageert vind ik bizar. Om dan nog wat te sussen en te hopen dat de rust bewaard kan blijven.
Het is toch altijd al geweest dat scholen de andere kant op kijken als het over pesten gaat, laat staan dat ze iets doen tegen zo'n brutaal geweld.
Als een kind je komt melden dat er eender wie het doelwit is van geweld en je belt als school/personeelslid niet naar de politie dan is dat heel simpel., klacht indienen als ouders voor schuldig verzuim, die zaak kan je gewoon niet verliezen als blijkt dat de daders weeral maar eens gekend zijn bij het gerecht.

Het valt mij ook weer op dat dat volk altijd voor de smerige cheap shot gaat als het slachtoffer de andere kant uitkijkt. Te laf om één op één te gaan met een slachtoffer en dan nog eens aanvallen wanneer de andere zich op één van hun boyfriends focust.

Laatst bewerkt:

Walgelijk. Die eerste klap was al erg hard, maar die gerichte trappen nadien zou ik gewoon kwalificeren als poging tot doodslag.

Ook de reactie van het secretariaat vind ik raar, dat zij niet verantwoordelijk zijn wat er na de schooluren gebeurd. Terwijl dat meisje eigenlijk komt zeggen dat ze bang is om naar huis te gaan door dreigementen. Die hadden toch de ouders kunnen opbellen en die kinderen op school houden.
Uiteraard

Geen idee wat ik zou doen bij mijn dochter... maar het zou vast wel eens onder onweerstaanbare drang kunnen vallen 🤷‍♂️ Het is niet dat daar verder met die gasten nog veel goeds gaat gebeuren.

Kan het mij niet voorstellen dat ik zoiets zie met mijn zoon.
Dan moet ik jammergenoeg voor de rest van mijn leven in de bak gaan zitten, want die gasten moeten kapot, niet dood, maar zo net niet dood en voor de rest van hun leven verlamd.

Altijd nog dat schoppen als ze al op de grond liggen, daar krijg ik nu echt eens het schijt van

Heb zelf 4 kinderen, ik leg er mij neer dat ik hen niet tegen alles kan beschermen en hopen dat ze het nooit zal overkomen.
Het is toch altijd al geweest dat scholen de andere kant op kijken als het over pesten gaat, laat staan dat ze iets doen tegen zo'n brutaal geweld.
Als een kind je komt melden dat er eender wie het doelwit is van geweld en je belt als school/personeelslid niet naar de politie dan is dat heel simpel., klacht indienen als ouders voor schuldig verzuim, die zaak kan je gewoon niet verliezen als blijkt dat de daders weeral maar eens gekend zijn bij het gerecht.

Het valt mij ook weer op dat dat volk altijd voor de smerige cheap shot gaat als het slachtoffer de andere kant uitkijkt. Te laf om één op één te gaan met een slachtoffer en dan nog eens aanvallen wanneer de andere zich op één van hun boyfriends focust.

Walgelijk. Die eerste klap was al erg hard, maar die gerichte trappen nadien zou ik gewoon kwalificeren als poging tot doodslag.
Ik breek mijn hoofd vooral over het feit dat er bij de dader moet gebeurd zijn in zijn leven op over te gaan tot zo een actie. Wat moet die hebben meegemaakt dat zo een agressief gedrag in zijn ogen "normaal zou zijn"

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik breek mijn hoofd vooral over het feit dat er bij de dader moet gebeurd zijn in zijn leven op over te gaan tot zo een actie. Wat moet die hebben meegemaakt dat zo een agressief gedrag in zijn ogen "normaal zou zijn"
Het maakt niet uit wat er in zijn leven is gebeurd, er is niets dat dit goedpraat. Er zijn geen verzachtende omstandigheden. En sommige mensen zijn gewoon rot en krapuul geboren, en zo'n mensen zouden we gewoon moeten wegsteken. En deze is er eentje van.

Het maakt niet uit wat er in zijn leven is gebeurd, er is niets dat dit goedpraat. Er zijn geen verzachtende omstandigheden. En sommige mensen zijn gewoon rot en krapuul geboren, en zo'n mensen zouden we gewoon moeten wegsteken. En deze is er eentje van.
Akkoord dat er niets deze actie goedpraat en mogen aanvaarden.

Echter ben ik niet akkoord dat mensen rot en krapuul worden geboren. Die mensen ondergaan een lang proces, en hebben in de loop van hun leven genoeg signalen geven, eer ze overgaan tot deze feiten.

Er kunnen altijd verzachtende omstandigheden zijn.
Wat niet afdoet aan de brutaliteit en de ernstigheid van de feiten.

Akkoord dat er niets deze actie goedpraat en mogen aanvaarden.

Echter ben ik niet akkoord dat mensen rot en krapuul worden geboren. Die mensen ondergaan een lang proces, en hebben in de loop van hun leven genoeg signalen geven, eer ze overgaan tot deze feiten.
Dus jij denkt, dat er bij de +8 miljard mensen die er rondlopen op deze planeet geen tussen zitten waar de bekabeling bovenaan niet correct is aangesloten?

Bon, hier is de school even schuldig. De school moet aangeklaagd worden wegens schuldig verzuim, de jongen als volwassenen berechten voor poging tot moord en hopelijk 10+ jaar de gevangenis in. Maar België kennende zal het wel blijven bij een opstel schrijven en plechtig beloven het echt nooit meer te doen eh.

Dus jij denkt, dat er bij de +8 miljard mensen die er rondlopen op deze planeet geen tussen zitten waar de bekabeling bovenaan niet correct is aangesloten?
Ik denk nu wel dat het aantal van die mensen een pak lager ligt dan het aantal mensen die intrinsiek alles hebben om "normaal" te zijn maar door omgevingsfactoren veranderd zijn in antisociaal tuig.

En ja, je kan zeggen dat die streng gestraft moet worden maar de kans dat een minderjarige 10 jaar in de gevangenis gaat zitten terwijl we gewoon al mensen op vervroegd penitentiair verlof sturen omdat de gevangenissen vol zitten is nu wel heel klein.

Nuja goed, roepen dat het weer een buitenlander is en doen alsof dat de enige factor is, is gewoon debiel. Ik snap niet waarom dat nog eens moet besproken worden.

Triestig dat de school zich nu weer in duizend bochten wringt om hun criminele nalatigheid te minimaliseren. “Ja wij zijn niet verantwoordelijk voor wat er buiten de schoolmuren gebeurt” maar ondertussen gaan ze wel een tuchtprocedure starten tegen de daders. 😂

volgens mij is die school wel fout in hun redenering.
die whatsapp-groep is aangemaakt tijdens de les, dus binnen de schoolmuren.
dat meisje is binnen de schoolmuren komen zeggen dat ze schrik had om naar huis te gaan, omdat ze zou aangevallen worden.

ze hebben niks ondernomen, dus ze zijn wel degelijk verantwoordelijk.

Ja zo een dingen geven mij echt donkere gedachten, ik wil mij dat zelfs niet inbeelden dat zoiets gebeurt met mijn kind.

1ste x Kindergeld afnemen.
2de x als zoiets gebeurd, Belgische nationaliteit afnemen en de vlieger op

Volgens mij moet je hier ook de ouders aanpakken.
Hier gelijkaardig meegemaakt, maar dan zonder het geweld. Ouders vonden het de normaalste zaak :wtf:

Hard en kordaat ingrijpen, de samenleving heeft hier nood aan bescherming van de slachtoffers, geen medelijden met de achtergrond van de daders, rehabilitatie is voor na de vergelding.
We leven in een te softe samenleving waarbij deze dader(s) minderjarig of niet, niet eens minstens een paar nachtjes in een cel mogen gaan zitten (gevangenis/instelling voor minderjarigen uiteraard), zonder de moderne comfortjes waarmee ze deze feiten ook nog eens filmen.
Een preventieve schorsing op school, daar gaan ze van onder de indruk zijn... zonder de juiste ouders (nu wie weet zijn die er wel natuurlijk) voelt zo'n schorsing aan als vakantie.

De discussie of dit nature of nurture is, is academisch wel interessant, maar helpt ons praktisch niet op korte termijn vooruit natuurlijk... om nog maar te zwijgen van de gevoeligheden die daar weer bij komen kijken indien je daar de vinger op bepaalde wondes legt... de extremen varen er natuurlijk weer wel bij.

De school heeft hier duidelijk gefaald, en de excuuspraatjes in de pers zijn herkenbaar, de suggestie die hier werd geopperd dat er in zo'n geval wel eens een klacht van schuldig verzuim tegen dat secretariaat of de directie zou mogen komen vind ik eigenlijk echt niet verkeerd. Enige "verzachtende" omstandigheid is dat sommige scholen natuurlijk géén enkele ervaring hebben met dit soort geweld, waar het voor andere min of meer een trieste en regelmatige realiteit is, naargelang de samenstelling van hun leerlingenpubliek...
Van het weinige dat ik al ooit gehoord heb van die school (kende mensen die daar werkten) leek me dat nu wel niet bepaald een school met een kwalijke reputatie natuurlijk, één rotte appel volstaat om met dit soort gedrag het nieuws te halen.

Terug
Bovenaan