Eufycam ophangen (floodlight)

DEN_DWOAZN

Active member
Hallo allen,

Ik heb een Eufycam gekocht om de donkere hoek rechts van mijn huis in beeld te brengen en dmv de floodlight kan ik hier ook wat lichtvoorziening hebben.
Nu ben ik aan het kijken hoe ik deze best kan (laten) monteren.

Ik heb aan deze zijde één wandcontactdoos, deze zou wel bruikbaar moeten blijven. Kan ik hier stroom van aftakken om dan naar boven te laten lopen (wandcontactdoos) ligt +/- 40cm boven de grond)

De Eufy zou op +/- 2m20 moeten komen (kan/mag wel recht boven de wandcontactdoos.

Hoe pakken we dit best aan?

Eufy is toch op batterij?
Niet allemaal, ik heb 2 eufycams met permanente stroomvoorziening, en 2 op batterij met solar. Die permanente nemen ook 24/7 op, die op batterij enkel bij een trigger.
Ik heb eigenlijk gewoon een gat in de gevel geboord en daar de stroomkabel doorgetrokken.

Hallo allen,

Ik heb een Eufycam gekocht om de donkere hoek rechts van mijn huis in beeld te brengen en dmv de floodlight kan ik hier ook wat lichtvoorziening hebben.
Nu ben ik aan het kijken hoe ik deze best kan (laten) monteren.

Ik heb aan deze zijde één wandcontactdoos, deze zou wel bruikbaar moeten blijven. Kan ik hier stroom van aftakken om dan naar boven te laten lopen (wandcontactdoos) ligt +/- 40cm boven de grond)

De Eufy zou op +/- 2m20 moeten komen (kan/mag wel recht boven de wandcontactdoos.

Hoe pakken we dit best aan?
Op zich afhankelijk van wat er nog allemaal op die kring hangt behalve die wandcontactdoos.
Al zal er gezien het geringe gebruik van zo'n floodlight niemand van wakker liggen qua belasting op u zekering neem ik aan.

Persoonlijk zou ik wel nooit een kabel buiten over de muur leggen voor een stroomvoorziening voor "security".
Zo'n draad is natuurlijk rap doorgeknipt. Van binnen naar buiten boren is altijd beter in dat opzicht.

Terug
Bovenaan