Ik had een bestelling gedaan bij Ikea. Leveringkosten waren 79.9€. Daarnaast zijn er montagekosten aangerekend van 160€. (20% van het totaalbedrag + 49€ vaste montagekosten). Echter 2 onderdelen van de bestelling konden niet geleverd worden op de dag van de levering/montage (Omdat deze uit een ander magazijn moesten komen). Deze heb ik dan laten leveren 2 weken daarvoor. Daarvoor is echter 63€ aan EXTRA montagekosten aangerekend. (20% van het totaalbedrag + OPNIEUW 49€ vaste montagekosten). Nochtans hebben ze alles op 1 en dezelfde dag gemonteerd. Dwz dat er 2 keer 49€ vaste montagekosten zijn aangerekend en dat is dus gewoon onterecht.
Ikea zegt nu dat hun systeem niet toelaat om slechts 1x 49€ vaste montagekosten aan te rekenen als de bestelling in 2 keer geleverd wordt (ipv in 1 keer) en dat ik 'Jammer maar helaas en gewoon pech heb en dat ze NIETS kunnen doen voor mij

. Maar dat is toch niet correct? Ze hebben slechts 1 keer een montage gedaan,
dus die 2de keer 49€ vaste montagekosten is een dienst die ze wettelijk gewoon NIET geleverd hebben.
---
Ik heb zonet een claim ingediend bij Paypal onder 'Billing issue - Incorrect amount of 49€'. Ik weet niet of Paypal medewerkers goed zijn in wiskunde en mij in het gelijk gaan stellen, maar zo niet, dan ga ik een klacht indienen bij de ombudsman (
https://www.ombudsmanvoordehandel.be/nl) . We shall see .. want dit bedrag is gewoon onterecht aangerekend ..
Ik ben misschien ne moeilijke mens op dit vlak, maar just is just .. ik ben 100% zeker dat mijn berekening gewoon correct is.