Studie Ervaringen als werkstudent?

Iris798

New member
Mensen die hier werken en studeren gecombineerd hebben als werkstudent? Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie tips? Hoeveel uren werken jullie en hoeveel studiepunten nemen jullie op per jaar?
Hoe evaren jullie de combinatie? Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden?
 
Mensen die hier werken en studeren gecombineerd hebben als werkstudent? Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie tips? Hoeveel uren werken jullie en hoeveel studiepunten nemen jullie op per jaar?
Hoe evaren jullie de combinatie? Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden?
Als ik deeltijds werkte (19u/week) nam ik rond de 50 studiepunten op, als ik voltijds of 4/5de werkte nam ik 30-35 studiepunten op.

Ik volgde een bachelor in afstandsonderwijs via Vives, als instelling vind ik ze zeker aan te raden.

Doorheen het jaar had ik eigenlijk nauwelijks een sociaal leven, maar van mei-september was ik dan wel gerust.
 

Ik bewonder je doorzettingsvermogen om al die threads/accounts aan te maken. :laugh:
Als tip trouwens: soms is het gewoon beter om te springen en de uitdaging aan te gaan. Je kan nog zoveel peilen naar andere ervaringen als je wil, iedereen beleeft en reageert op zulke situaties anders. Dus, probeer het gewoon. Je houdt je eigen onzekerheid in stand door zoveel mogelijk op te zoeken en erover te lezen in plaats van het zelf te doen.
 
Nooit werkstudent geweest, maar wel heel veel gewerkt (al de toegelaten uren + veel in het zwart 😅) tijdens m'n studentenjaren. Altijd 60 studiepunten opgenomen, maar ik zat over de jaren heen toch wel snel aan een 20-24 uur per week.
Dat is gewoon een kwestie van time management. Mijn dagen waren altijd heel goed 'afgelijnd', nadeel was wel dat er niet veel ruimte was om plots af te spreken met iemand en ik dat vaak al enkele dagen ofzo op voorhand moest plannen (tijdens corona was er vaak wel tijd over, met gasboete(s) tot gevolg). Absoluut niets gemist van het studentenleven en toch alles goed kunnen combineren.

Ik heb nu in een week meer vrije tijd dan op een maand toen ik nog studeerde. 😂
 
Terug
Bovenaan