Ervaring loopbaanonderbreking

Demon_Slayer

New member
Hallo iedereen,

Ik ben momenteel bezig met avond onderwijs en ik zou na het halen van men diploma verder willen gaan met Hoge school.
Nu met wat rond te zoeken kom ik op de site van de RVA terecht met loopbaan onderbreking met motief studie, nu is mijn vraag zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Zo ver ik kan lezen kan je dit laat 36 maanden opnemen en je krijgt een bijpassing van de RVA en kan een tegemoetkoming aanvragen ook.
Tips en ervaringen zijn welkom ;-)

Mvg DS

Sorry voor (zeer) late reactie,
Ik ben eigenlijk meer op zoek naar mensen die hun ervaring kunnen delen.
Want ik denk dat dit nu eenmaal een beslissing is die niet iedereen durft te nemen of overweegt te nemen, vooral niet op mijn leeftijd (bijna 34) en in mijn gezinssituatie (getrouwd en 4 kinderen).
Ik ben er me bewust van dat dit zeer zwaar gaat worden maar ik ben wel voor 100% gemotiveerd voor dit doen maar toch ben ik hier een beetje bang voor, omdat ik dan als veel oudere student in een klas kom te zitten met jong volwassenen die de helft van mijn leeftijd zijn en hoe deze zouden reageren.
Ook ben ik wat onzeker over wat er gebeurd als ik afstudeer aangezien ik dan toch al wat leeftijd tegen dan heb en op de arbeidsmarkt kom in een richting waar ik geen ervaring in heb.
Vandaar deze post zodat ik mensen kan ontmoeten die het zelfde hebben gedaan en mij een beetje wegwijs kunnen maken, ervaringen delen, tips geven, ...
Mvg DS

Ik heb werken gecombineerd met vives afstandsonderwijs.

Financieel kies je zelf hoeveel je in zal boeten. Deeltijds werken en 60 studiepunten? Voltijds werken en 30 studiepunten? Veel meer financiële vrijheid dus.

Je medestudenten zijn volwassenen. Soms net 20, soms al 50, het gros zijn dertigers.

En afhankelijk van de richting die je wil volgen, is een oudere afgestudeerde soms een voordeel hoor! De maturiteit van een volwassene aan het loon van een starter 🤪 zelf nooit nadeel ondervonden hierin en bij mijn laatste carrière wissel was ik al 36.

Het combineren lijkt me toch zwaar, want zoals ik al heb gemeld ben ik momenteel bezig met avond onderwijs en dit is toch al niet zo gemakkelijk alles goed gepland te krijgen met studies, werk en gezin.
Ik was ook al eens aan het zien om in afstands onderwijs verder te gaan in Hoge school via een flextraject maar kan je dit ook combineren met loopbaanonderbreking motief studie?
Maar wat me tegenhoud om werk en studie te combineren is dat ik er te lang ga overdoen.

Mvg DS

Ben aan het kijken om me om te scholen. (verpleger)
Twijfel tussen dagonderwijs en switch opleiding (1 hele dag + 2 avonden)
Heb een goede job. Die geef ik precies niet graag op (heb ik iets om op terug te vallen moest het me niet liggen)
Nu zei een collega me op loopbaanonderbreking eens te bekijken.
Kan dit voor 3 aaneensluitende jaren? Kan ik na die 3jaar gewoon ontslag nemen als dat nodig is? :unsure:
Hoe gaat dit financieel er uit zien? Waar kijkt men naar?

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan