Eredivisie : Nederlands Voetbal 2025-2026

Heel toepasselijk einde van het seizoen voor Ajax.
Hoe pijnlijk weer. Eerst liet je keer op keer de kans liggen om tweede te worden en nu laten ze al 2 weken de kans liggen om PO's niet te moeten spelen. En ik zie ons het niet eens winnen, dus ja, pijnlijk seizoen (sowieso al). Volgend jaar gaat er echt veel moeten veranderen.

Hoe pijnlijk weer. Eerst liet je keer op keer de kans liggen om tweede te worden en nu laten ze al 2 weken de kans liggen om PO's niet te moeten spelen. En ik zie ons het niet eens winnen, dus ja, pijnlijk seizoen (sowieso al). Volgend jaar gaat er echt veel moeten veranderen.
Goed ja, slecht werken in de zomer, en je bent een heel seizoen vogel voor de kat. Dat trek je maar moeilijk recht. Ik zag het op de eerste rij bij Anderlecht, en ook bij Ajax. Wordt dus een extreem boeiende transferzomer voor mij. 😁

Niet dat het minder genant is geworden, maar de mogen zondag spelen voor Europees voetbal. Assist van Godts en goal van Mokio. Zondag wordt moeilijk tegen één van die 2.

Ajax dan toch nog Europees gehaald na penalty’s. Al had Ajax ook wel wat pech in de afwerking.
Maar goed, maakt uiteindelijk weinig uit. Het Europees is binnen. Nu is het aan Jordy. Haal maar snel die trainer, dat er snel duidelijkheid is op dat vlak.

Ajax dan toch nog Europees gehaald na penalty’s. Al had Ajax ook wel wat pech in de afwerking.
Maar goed, maakt uiteindelijk weinig uit. Het Europees is binnen. Nu is het aan Jordy. Haal maar snel die trainer, dat er snel duidelijkheid is op dat vlak.
Het waren 2 vrij goede matchen. Waarom kan die intensiteit niet doorheen het seizoen vraag ik me af. Met deze kern moest je altijd 2de worden. Soit, de ultieme vernedering vermeden en bouwen voor volgend seizoen.

Feyenoord dus met Robert Eenhoorn een nieuwe CEO en Devy Rigaux nieuwe TD. Best wel veel vertrouwen in dit duo en sterk dat Devy meteen duidelijk maakt dat Van Persie niet 100% zeker de hoofdtrainer is aankomend seizoen. Terugkeer van Slot acht ik niet mogelijk, ik zie voor hem ook geen reden om terug te keren naar Nederland. Eerder sabbatical + erna evt bondscoach.

Daarbij komt dat de aankoop van het stadion bijna rond is en dus Feyenoord 99% eigenaar is van de Kuip en er gekeken kan worden naar de renovatie.

Devy heeft wel wat werk want de kern is waanzinnig groot, staat meteen voor een grote test. Hopelijk kunnen we ons spiegelen aan Brugge en binne 5 jaar ook die tweede ster op het shirt bemachtigen.

Terug
Bovenaan