Eredivisie : Nederlands Voetbal 2025-2026

Clubs zijn gewoon bang voor die mannen. Dat is gewoon echt tuig. De onderwereld van Amsterdam zit daar en niemand die daar iets tegen durft te doen.

Blijkbaar hadden die mannen de nooduitgang opengezet zodat ze rustig binnen konden zonder ticket en met dat vuurwerk. Dan heb je als club gewoon gefaald.
De onderwereld (inclusief moordenaars en drugshandelaren) zit daar inderdaad in grote getale en iedereen rond de club is bang. Niet onterecht want de "heren" staan zo in je voortuin als je maatregelen neemt die ze niet bevallen. Ajax bestuurders zijn als de dood om daar over te praten. Het schijnt dat ze er nu wel in het geheim over aan het spreken zijn met de politie. Maar ook de politie is geïnfiltreerd. "Wie praat die gaat" roepen ze bij en rond de F-Side.

Bij Feyenoord, maar ook bij clubs als Heracles, zelfde probleem.

Bestuurders zijn vaak succesvolle ijdeltuiten uit het bedrijfsleven die denken zo'n clubje wel even te runnen ter eer en meerdere glorie van zichzelf, maar ze verslikken ze bijna altijd in de kracht en geweldsbereidheid van de "fans".

Nee, dit wordt echt niet snel opgelost.

En het speelt al héél lang.

Deze reportage over supporters die bestuur bedreigen is van 10 jaar terug. Toen nog met de later vermoordde Peter R de Vries (ook Ajax fan)

Peter R. de Vries en Marjan Olfers over hooligans in de bestuurskamer​

Altijd heerlijk om deze match te winnen. Ik ga zeker niet zeggen dat het geweldig gaat, maar Grim doet het wel vrij goed moet ik zeggen. Uiteraard hoop ik dat hij maar tijdelijk (hoogstens tot einde seizoen) trainer gaat zijn, maar hij verdient wel wat complimenten.

Maar wel een leuke match.

Leuke opstelling. Geen Weghorst en Berghuis is altijd tof.
2 heerlijke goals.
Een heel sterke Godts. Are you watching García?
Leuke wissels met Mokio en Bounida.
Goeie match van youngsters Steur en Bouwman. Dolberg 😍

Goeie ref!

En dan zijn er hier die gaan beweren dat er niets in deze kern zit behalve Berghuis. 😁

Nu die 2 matchen voor de winterstop over de streep trekken en hopelijk tijdens de winterstop een deftige vervanger voor Kroes aantrekken.

Maar wel een leuke match.

Leuke opstelling. Geen Weghorst en Berghuis is altijd tof.
2 heerlijke goals.
Een heel sterke Godts. Are you watching García?
Leuke wissels met Mokio en Bounida.
Goeie match van youngsters Steur en Bouwman. Dolberg 😍

Goeie ref!

En dan zijn er hier die gaan beweren dat er niets in deze kern zit behalve Berghuis. 😁

Nu die 2 matchen voor de winterstop over de streep trekken en hopelijk tijdens de winterstop een deftige vervanger voor Kroes aantrekken.
Inderdaad, deze ploeg is echt niet zo slecht als Heitinga liet zien. Meedoen voor de 2de plek is absoluut realistisch met deze kern. Los van dat het nog steeds geen Ajax-niveau is allemaal, maar er liggen mogelijkheden.

Nu nog hopen dat er in de winter wat versterkt kan worden. Wijndal moet echt weg. Die stond gisteren ook weer een paar keer te slapen, waardoor hij de buitenspel ophief. En dan nog dat overdreven gedoe bij die duw. Kan echt niet. En een goede 6 zou fijn zijn. Al doet Itakura dat ook naar behoren. Misschien inderdaad die Resink halen. Die kan concurreren met Itakura en volgend jaar kan Itakura terug als CV en heb je zijn opvolger op de 6 al.

Entourage

Puur sportief zou ik het eigenlijk ook nog logisch vinden. Komende 10y meer kansen op succes met Marokko dan met België lijkt me.
Hij speelt toch nog steeds voor België. Niet dat dat niet meer kan veranderen, maar tot nu toe is hij nog steeds RD.

Tante was op vakantie in Turkije en wou shirt van de Poolse nationale ploeg kopen, maar dat was er niet meer dus koos ze maar voor een ander rood wit shirt...

97ZruUn.jpeg

Terug
Bovenaan