Dus net als de winter zo goed als voorbij is ga je van vast naar variabel, een contract dat ingaat in April, als de winter voorbij is?
Het stookseizoen is zo goed als gedaan en de winst die je kan maken is NU miniem. Als de prijzen deze zomer/herfst weer doorschieten en voor Q3/Q4 en je kan geen vast meer krijgen KAN het wel heel nadelig zijn, want dan begint het stookseizoen terug (al was dat dit jaar zeer laat).
Het omgaan heeft zo weinig invloed op de jaarfactuur dat dat een onzinnige move is in mijn ogen.
Volledig mee akkoord. Ik wilde dat er nog bij zetten maar ik loop elke zondag samen met iemand in de ochtend voor een toerke dus ik moest echt weg
Zondag heb ik wel eens dat probleem. Ik ga dan eerst nog op de bureaustoel zitten en op beyondgaming gaan kijken en posten (anders kan ik voor het lopen niet meer kakken, en door even op ne stoel te zitten komt dat er 'plots' uit lol, en anders moet ik altijd onderweg naar de WC
), maar ik spreek meestal af om 7u30 à 7u45 en dan zijn mijn posts soms 'onvolledig'.
ALS ik nu optifix zou nemen ipv basic én de prijs stijgt in september (bijvoorbeeld) dan doe ik inderdaad nadeel. (want dan loopt mijn contract door tem 2025 ipv 2024 hé). Echter als ik nu gewoon niets doe en afwacht, dan is het tijdens de zomer / herft als de prijzen omhoog moeesten schieten ook te laat he om nog te switchen.
In de zin is het dan wel beter nu die beslissing te nemen (variabel OF Optifix verlengen). Dat variabel nu een gok is? Yup.
Wel een belangrijk detail - Ik heb voor elektriciteit een easy3 contract tem dec 2024, dus zorgt ook wel voor een verminderd risico.
(10-11 cent / kwh tijdens de nacht). Ik kan momenteel ook nog een vuurke stoken tegen een redelijke prijs.
Dus net als de winter zo goed als voorbij is ga je van vast naar variabel, een contract dat ingaat in April, als de winter voorbij is?
Het stookseizoen is zo goed als gedaan en de winst die je kan maken is NU miniem. Als de prijzen deze zomer/herfst weer doorschieten en voor Q3/Q4 en je kan geen vast meer krijgen KAN het wel heel nadelig zijn, want dan begint het stookseizoen terug (al was dat dit jaar zeer laat).
Het omgaan heeft zo weinig invloed op de jaarfactuur dat dat een onzinnige move is in mijn ogen.
Ja kijk ik had Optifix aan 8.8 cent tem 4 april 2024.
De huidige Optifix is nu 8.2 cent en zou dan lopen tem 1 april 2025.
Dus NU switchen moest ik sowieso wel doen.
Maar neen het is niet echt nuttig te switchen naar variabel. Maar dat ik switch net nu dat de lente en zomer begint, is wel de logica zelve he.
Ik moet er nog eens over nadenken. De vaste vergoeding van basic is nu niet zo heel veel (en pro rata als ik het goed gevolgd heb), dus ik kan perfekt rond de zomer alsnog switchen naar Optifix moest de prijs alsnog een beetje harder zakken en zo weer 2 jaar gerust zijn.
Ik moet er nog eens over nadenken.
Heu en ja het kan plots in juni (of zo), extreem stijgen zodat ik niet meer de tijd heb om nog verder na te denken

maar .. nu goed .. niks is zeker in de toekomst.