Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vermoed dat we nu ongeveer aan het nieuwe normaal zitten met de prijzen.
Veel zakken gaat het het niet meer doen.
Een eventuele daling wordt opgevangen door accijnzen.

Gekregen is gekregen !Mag niet te hard dalen allemaal eh, zie dat ik van mijn 400 euro netto indexatie terug een stuk moet afstaan anders...![]()
Negatieve index toepassing he!Gekregen is gekregen !
Verwarrend dan als er al Februari 2023 staatDie 13c klopt niet, op die tariefkaart wordt nog steeds de ZIG DAM van december 2022 gebruikt.

Negatieve index toepassing he!
Zouden ze dat durven?
Een vraag… ik las dit : Linkje waabij geclaimd wordt dat als je in vlaanderen woont en niet 60% van je verbruik snachts doet je eigenlijk verlies doet met een dag/nacht. Zou dat kunnen kloppen?
Het goedkoopsteWelk contract kan je het beste nemen als je voor elektriciteit de VREG gemiddelde wilt verslaan?
Ik krijg de elektriciteit van EV terugbetaald aan VREG gemiddelden en dat pakt het leeuwendeel van mijn totale elektriciteitsverbruik voor zijn rekening.
Voor mij hoeft er geen winst aan vast te hangen, zolang ik maar geen verlies maak.
Momenteel heb ik nog Luminus optifix van maart 2022 (32,5 dag, 26,9 nacht). Tot voor deze maand liep het allemaal goed tov VREG, maar ik vrees nu wel dat februari daar wel eens onder zou durven te gaan.

Is injectie niet sowieso variabel?Wordt een moeilijke nu. Afnameprijzen van Feb 2023 voor elektriciteit zijn goedkoper dan Mrt 22, maar de formule voor injectievergoeding is slechter natuurlijk. Zal eens aan het rekenen gaan sebiet. Voor gas is Mrt 22 nog steeds beter.
EDIT: Wij blijven voor zowel elek als gas nog bij de prijzen van Mrt 2022.
Injectieprijzen verschil:
Mrt 22
0,1007 x 269,28 - 1,0500
26,066496 cent per kwh
VS
Feb 23
0,0660 x 269,28 - 1,0500
16,72248 cent per kwh
Dat is een verschil van 9,344016 cent per kwh in het voordeel van Mrt 22.
Dit terwijl het verschil in afnameprijzen maar 3,38 cent is in het voordeel van Feb 23.
Wij wekken meer elektriciteit op dan we verbruiken, dus Mrt 22 is voordeliger voor ons.
Klopt, maar de formule is veel slechter in de nieuwe contracten. Door de constante in die formule (0,1007 VS 0,0660) zullen de nieuwe injectietarieven altijd slechter zijn. Hoe lager de Belpex index, hoe minder het verschil wordt, maar dan nog denk ik niet snel voordeel te kunnen doen met de nieuwe prijzen.Is injectie niet sowieso variabel?
A tov mijn juni contract waren ze nu iets hoger en prijs lager (dacht ik toch, heb nog analoge dus boeit niet)Klopt, maar de formule is veel slechter in de nieuwe contracten. Door de constante in die formule (0,1007 VS 0,0660) zullen de nieuwe injectietarieven altijd slechter zijn.
| juni 2022 | feb 2023 | |
| geleverde energie | 26,14 | 29,52 |
| vergoeding injectie | 16,72 | 15,33 |

Het goedkoopste tarief en proberen te laden met nachttarief. In feitje kan je dan praktisch niet te veel te betalen.Welk contract kan je het beste nemen als je voor elektriciteit de VREG gemiddelde wilt verslaan?
Ik krijg de elektriciteit van EV terugbetaald aan VREG gemiddelden en dat pakt het leeuwendeel van mijn totale elektriciteitsverbruik voor zijn rekening.
Voor mij hoeft er geen winst aan vast te hangen, zolang ik maar geen verlies maak.
Momenteel heb ik nog Luminus optifix van maart 2022 (32,5 dag, 26,9 nacht). Tot voor deze maand liep het allemaal goed tov VREG, maar ik vrees nu wel dat februari daar wel eens onder zou durven te gaan.

Vergeet niet dat de prijs van injectie op de tariefkaart van juni 22 niet meer klopt vandaag. Die formule is bij mijn weten gelijk aan die van maart 22 en komt met de huidige Belpex index dus op de huidige injectieprijs die ik vermelde voor de prijzen van maart 22 (26,07 cent per kwh).A tov mijn juni contract waren ze nu iets hoger en prijs lager (dacht ik toch, heb nog analoge dus boeit niet)
Edit: voor enkelvoudige
juni 2022 feb 2023 geleverde energie 26,14 29,52 vergoeding injectie 16,72 15,33
Stel dat ik digitale meter vraag (krijg ik nog wat geld voor ook) en we 1/3 van ons verbruik zelfconsumptie doen
* aankoop 2000kwh: 522 euro
* injectie 3000kwh: 500 euro
Dus dat is ongeveer gelijk.
We betalen nu prosumententarief iets van 350 euro / jaar, dan is de vraag of de extra kosten dus evenveel of meer zijn![]()