Dat cadeau van de regering is met de huidige prijzen wel iets te mooiIk hou m'n Optifix van augustus. Al was het maar omdat die 1000 euro van de regering die kost quasi volledig dekt![]()
Geld weggooien noemt men dat.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat cadeau van de regering is met de huidige prijzen wel iets te mooiIk hou m'n Optifix van augustus. Al was het maar omdat die 1000 euro van de regering die kost quasi volledig dekt![]()
Veel mensen gaan er gebaat aan hebben MAAR als je goed gegokt hebt en je waart begin oktober overgeschakeld op Gas easy3?Dat cadeau van de regering is met de huidige prijzen wel iets te mooi
Geld weggooien noemt men dat.
Veel mensen gaan er gebaat aan hebben MAAR als je goed gegokt hebt en je waart begin oktober overgeschakeld op Gas easy3?
(Met de tarieven van eind sept 2021)
Dan maak je nu gewoon winst. Want je tarief is dan heel erg laag (3-4 cent / kwh) en ze geven u dan 135€ cadeau per maand.
Dus inderdaad, an sich is deze maatregel wel goed, maar ze is slecht uitgewerkt.

Ik profiteer er zelf ook heel hard van hoor. Ik betaal 8 cent / Kwh voor Gas (contract april 2022) en 10 en 12 cent / Kwh voor elektriciteitIk voel mij geroepen! Ik heb zelf een EASY3 gas contract aan €0,052 en ik heb ook recht op die maatregel want contract werd aangevraagd in oktober en ging in vanaf december. Ik betaal €35 voorschot per maand![]()
(contract oktober 2021)Arme ambtenaarPffff ik krijg maar +/-60€ ipv 193€... omdat ik verwarm op elektriciteit via een warmtepomp ipv via gas.
.Energie.be bestaat al zeker een jaar.. Is trouwens een dochterfirma van Luminus..Ik zou wegblijven van die exotische leveranciers als Energie.be, Elegant, Bolt, waar komen die plots vandaan? Vorige keer onzichtbaar in de lijst en nu staan die er plots tussen. Iedereen weet wat er gebeurd is met Mega, eerst wat voorschotten en cashen, de doos leeg maken en dan failliet gaan. Je moet niet denken dat die 2 snullen ook maar 1 euro verliezen, nee en bij afhandeling krijgen de arme klanten nog wat brieven van de curator om eerst nog hun torenhoge laatste voorschot te betalen, maar hun eindafrekening en teruggave daar kunnen ze achter fluiten.
Ik vermoed x11,5 als je hoogcalorisch gas binnenkrijgt?Energie.be bestaat al zeker een jaar.. Is trouwens een dochterfirma van Luminus..
Trouwens een dom vraagje, maar mijn brein is al aan het slapen. 0.2319€/kWh, hoeveel € is dit per m3?
MAAR als de gasprijs dik stijgt, ook al is het pas volgende winter, zitten we met Optifix wel nog safe voor komende winter. En het is niet gezegd dat de regering dan weer met geld gaat smijten, toch?Hier weer Engie direct aangevraagd, startdatum 02/12/2022 (dus inderdaad maar 3 weken blijkbaar zoals onlangs hier vermeld). Zal mss wel een maand worden als Luminus niet meewerkt (Luminus optifix tarieven augustus gestart op 01/11).
Ik snap ook niet dat mensen zeggen dat ze toch luminus aanhouden omdat ze die premie van de overheid krijgen en die dat quasi volledig dekt... Als je al veel minder moet betalen bij een Engie direct de komende wintermaanden, krijg je diezelfde premie nog altijd (en win je er dus in principe op)...
Dus een heel jaar te veel betalen omdat het volgend jaar misschien beetje duurder zou zijn?MAAR als de gasprijs dik stijgt, ook al is het pas volgende winter, zitten we met Optifix wel nog safe voor komende winter. En het is niet gezegd dat de regering dan weer met geld gaat smijten, toch?
MAAR als de gasprijs dik stijgt, ook al is het pas volgende winter, zitten we met Optifix wel nog safe voor komende winter. En het is niet gezegd dat de regering dan weer met geld gaat smijten, toch?
Da's ook zo een beetje mijn logica, ik zou er mss 2000kWh goedkoper mee kunnen "winnen" wat met, pakweg 5 cent verschil tss vast en variabel, 100 euro "winst" zou zijn.Mijn optifix gaat pas 01/12 in
Dan nog 1 maand opzeg is 01/01 ten vroegste dat ik kan wisselen
10 maart lag de verwarming hier al terug af dus ik kan max 2 wintermaanden winnen eigenlijk.
Kans dat de Direct rond die 6-7 cent blijft lijkt me ook klein, niet ?

Mijn optifix gaat pas 01/12 in
Dan nog 1 maand opzeg is 01/01 ten vroegste dat ik kan wisselen
10 maart lag de verwarming hier al terug af dus ik kan max 2 wintermaanden winnen eigenlijk.
Kans dat de Direct rond die 6-7 cent blijft lijkt me ook klein, niet ?
.