Omdat de wintermaanden dan onbetaalbaar gaan zijn. Dat zijn nu al bij de duurste maanden hier. (Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar, taksen auto, jaarlijks onderhoud 2 auto's,...)Waarom dan geen maandelijkse afrekening nemen?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Omdat de wintermaanden dan onbetaalbaar gaan zijn. Dat zijn nu al bij de duurste maanden hier. (Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar, taksen auto, jaarlijks onderhoud 2 auto's,...)Waarom dan geen maandelijkse afrekening nemen?
Mijn excuses had op de tarieffiche van de easy geklikt. Maar de reden voor het verschil tussen direct en flow is toch omdat je met direct geen toegang hebt tot hun telefonische klantendienst. Je moet daar alles online mee regelen.Flow en Direct zijn beide maandelijks. Je hebt nog Easy dat trimesteieel is. (Zie screenshots in bijlage, zijn mijn 3 voorstellen)
Ik heb uiteraard liefst dat mijn voorschotten zo dicht mogelijk bij m'n effectieve verbruik liggen. Ik wil niet onnodig sponsoren, maar wil ook geen zware afrekening. En idd, dit is natuurlijk koffiedik kijken.
Die 2500/2000 is mijn verbruik van afgelopen jaar toen ik nog geen zonnepanelen had.
Dus in de simulatie verminder in die getallen best om een betere simulatie te krijgen?
Wij hebben ons zonnepanelen overgedimensioneerd. Omdat we binnenkort ook airco gaan plaatsen. Verwachte opbrengst per jaar is een 2000kWh meer dan we normaal verbruiken.
Wij hebben gas aan ongeveer 9 cent per kWh (Optifix maart 2022). Zullen nog wel distributietarieven bijkomen, maar dat is bij gas niet zoveel dacht ik.(350-70) * 0.25€ == 70€ extra betaald om in september een aangename temperatuur te hebben. Volgens mij? Als je 15 cent betaald per kwh is het 42€.
Maar dat kan je er dan nog altijd voor over hebben.
Wij hebben gas aan ongeveer 9 cent per kWh (Optifix maart 2022). Zullen nog wel distributietarieven bijkomen, maar dat is bij gas niet zoveel dacht ik.
Ge hebt me al goed geholpen met de loodgieterij, dus als ik m'n contract kon delen met alle plezier. M'n contract weggeven is iets te veel van het goede.Ik stel voor dat je een verhuis document invult en je contract over zet naar mijn adres vanaf 21 december.

Omdat de wintermaanden dan onbetaalbaar gaan zijn. Dat zijn nu al bij de duurste maanden hier. (Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar, taksen auto, jaarlijks onderhoud 2 auto's,...)
Dat ben ik ook van plan. Vraag me alleen af of je dan nog duidelijk een overzicht krijgt wat je op een jaar verbruikt hebt. Want dat is wel makkelijker om te vergelijken hoeveel verschil de ingrepen in je huis gemaakt hebben.Ik denk erover na om maart-april ergens mss maandelijks af te rekenen.
Mijn inziens als ik elke maand een bedrag gelijk aan mijn huidige voorschotfactuur "aan de kant zet" (ik gebruik een app voor mijn uitgaven te beheren dus daar bv. in een categorie elke maand geld toevoegen waardoor ik weet dat ik die centjes niet mag gebruiken), worden de wintermaanden gewoon betaald met wat ik in de zomer aan de kant heb gezet.
Ik zeg niet dat het makkelijk is en ben er nog niet uit of ik het ga doen maar op die manier betaal je inderdaad niets te veel. Zolang je niet begint met maandelijks te betalen net voor de winter lijkt me dat nog doenbaar.
Installeer een homewizard. 25 euro. Heb je live verbruik van gas en elektriciteitDat ben ik ook van plan. Vraag me alleen af of je dan nog duidelijk een overzicht krijgt wat je op een jaar verbruikt hebt. Want dat is wel makkelijker om te vergelijken hoeveel verschil de ingrepen in je huis gemaakt hebben.
Had ik idd al naar gezien, maar om meer dan een jaar terug te kijken moet je een abonnement afsluiten en ik probeer abonnementen zoveel mogelijk te vermijden.Installeer een homewizard. 25 euro. Heb je live verbruik van gas en elektriciteit
Gelieve wel alle informatie te delen:Kan evengoed bij ergernis
![]()
Ik heb de homewizard. Werkt bij mij goed voor elektriciteit, maar voor gas klopt het niet.Installeer een homewizard. 25 euro. Heb je live verbruik van gas en elektriciteit
Ik ga u dat eens piekfijn uitleggen.Gelieve wel alle informatie te delen:
Is dit gas, elektriciteit of beide
Wat is uw jaarverbruik
Want ik zou hierop zeggen: je verdient het, wss mega verbruik en dus zorg jij voor schaarste op de markt en hogere prijzen voor de zuinige mensen!
Dus gebaseerd op heel hoog elektriciteitsverbruik en redelijk hoog gasverbruikIk ga u dat eens piekfijn uitleggen.
Elec en gas tesamen.
Ten eerste is dit wss berekend op mijn vorig jaarverbruik.
Ongeveer 3200 dag en 3300 nacht elec en 16500 kwh gas.
10 januari meterstanden doorgegeven,februari afrekening betaald.
Had een vast contract van 12ct dag en 9ct nacht en gas 4,2ct tot 17 september.
Door mail juni van engie 3 maand op voorhand dat ze me op 17/9 naar easy variabel zetten.
Ondertussen wel zonnepanelen met voorlopig terugdraaiende teller.
Schat elec op 1200 dag en 2500 nacht nu te komen
Heb dan sinds een week ofzo de smart Engie app of hoe het ook noemt en nog nooit zo gerustgesteld geweest. Elke maand ver onder mijn voorschotfactuur (ik weet dat ik er de winter ook ver boven zal zitten, maar het geeft toch al een goed gevoel).Ik lees nogthans dat een gemiddeld gezin 17000 kwh gas verbruikt.Dus gebaseerd op heel hoog elektriciteitsverbruik en redelijk hoog gasverbruik
Gemiddelde is dan ook een hoog verbruikIk lees nogthans dat een gemiddeld gezin 17000 kwh gas verbruikt.
Nu met de zonnepanelen kom ik ook aan een gemiddeld elecverbruik.
We zien wel , heb het naar 350 gezet" al zuur genoeg"
Tot nu toe van 10 januari heb ik voorlopig 575m3 gasverbruik.