Mini
Banned
Als het internet werkt in zijne Siberische igloNonkel Vlad ging het mij laten weten.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als het internet werkt in zijne Siberische igloNonkel Vlad ging het mij laten weten.
Maar ze kunnen ook wel op dat moment mss al aankopen / afspraken maken met hun leverancier aan die prijzenWoekerwinqten... zij zijn de enigste die het nog aandurven om een vast contract aan te bieden. Dit heeft namelijk het potentieel om hun broek eraan te scheuren.
Je weet wel dat contract dat ik heb afgesloten in maart wat minstens 40 % onder de huidige marktprijs ligt. Of je wet wel uw huidige contract dat 70% onder de huidige marktprijs ligt maar spijtig genoeg afloopt rond december.
Daarnaast ben jij ook niet iemand die gratis werkt. Voor u moet er ook boter bij de vis zijn... zodanig zelfs dat je zelfs niet tevreden bent et 1 job. Neen, zoveel mogelijk met zoveel mogelijk aftrekposten om zoveel mogelijk winst over te houden...
Begrijp ik het individueel standpunt... tuurlijk.... maar voor mij zijn dat ook overwinsten. Dus afromen maar !!!!!!
Op Tweakers loopt daar een topic over. De meesten zijn daar zeer tevreden over. Het maakt niet direct uw installatie zuiniger, maar je kan uw aanvoer temperatuur naar beneden halen en toch genoeg warmte uit de radiatoren halen. Zonder die ventilators verdwijnt uw natuurlijke convectie bij lage aanvoer en is er minder afgifte naar de ruimte.Jij bent toch loodgieter he? Wat is uw mening over die ventilatoren?
Luminus heeft gigantische cashflow en koopt hun energie al lang op voorhand. Die hun prijs verandert niet elke maand zoals bij de consument.Woekerwinqten... zij zijn de enigste die het nog aandurven om een vast contract aan te bieden. Dit heeft namelijk het potentieel om hun broek eraan te scheuren.
Je weet wel dat contract dat ik heb afgesloten in maart wat minstens 40 % onder de huidige marktprijs ligt. Of je wet wel uw huidige contract dat 70% onder de huidige marktprijs ligt maar spijtig genoeg afloopt rond december.
Daarnaast ben jij ook niet iemand die gratis werkt. Voor u moet er ook boter bij de vis zijn... zodanig zelfs dat je zelfs niet tevreden bent et 1 job. Neen, zoveel mogelijk met zoveel mogelijk aftrekposten om zoveel mogelijk winst over te houden...
Begrijp ik het individueel standpunt... tuurlijk.... maar voor mij zijn dat ook overwinsten. Dus afromen maar !!!!!!
Is nochtans niet zo moeilijk.Nog eens wat liggen rondsnuisteren. Wat een veelvoud aan contracten. Binnen de variabele contracten soms 4 verschillende per leverancier. Wat een soep. Sommige werken met maandprijzen, andere met kwartaalprijzen. Vogel maar eens uit wat je nu best doet voor een contract dat moet starten op 21/12.
Als je denkt dat de prijs in oktober, november, december zakt. Maandelijks.
Als je denkt dat de prijs in september zakt maar in oktober, november of december stijgt of gelijk blijft -> kwartaal
Maakt wel uit. Als je voor oktober-november-december moet betalen op basis van prijs van september KAN een groot verschil geven met een prijs bepaald op het gemiddelde van elke maand op zich.Uiteindelijk zal je aangerekend worden aan het gemiddelde van de parameter. Het verschil tussen kwartaal en maandelijks maakt dus niets uit.
Je doet best de vergelijkingstest van de VREG. Die test houdt geen rekening met die verschillende parameters
Maakt wel uit. Als je voor oktober-november-december moet betalen op basis van prijs van september KAN een groot verschil geven met een prijs bepaald op het gemiddelde van elke maand op zich.
Wel bij Engie Easy contract bijvoorbeeld… (TTF103 heren). Daar berekening oktober-november-december op gemiddelde van september https://www.mijnenergie.be/sheets/2022-09/Engie-Electrabel/Part/01-Easy-Gas-Var-1Y-VL-NL.pdfNeen. Als je beleverd wordt voor de maand okt-nov-dec ga je aangerekend worden aan de gemiddelde parameter van deze periode, niet aan de prijs van september..
Uiteindelijk zal je aangerekend worden aan het gemiddelde van de parameter. Het verschil tussen kwartaal en maandelijks maakt dus niets uit.
Je doet best de vergelijkingstest van de VREG. Die test houdt geen rekening met die verschillende parameters
Maakt wel uit. Als je voor oktober-november-december moet betalen op basis van prijs van september KAN een groot verschil geven met een prijs bepaald op het gemiddelde van elke maand op zich.
JaBen je dat zeker?
Je citeert het zelf uit de kleine letters.De verbruiksfacturen worden opgemaakt op basis van het gewogen
gemiddelde van de prijzen van de betreffende verbruiksperiode.
Neen. De tariefkaart is opgemaakt op basis van de parameter van het laatst gekende kwartaal/maand. Ze moeten zich nu eenmaal ergens op baseren. De parameterwaarde voor de maand september is pas gekend in oktober. Daarom is de huidige tariefkaart gebaseerd op het vorige kwartaal/maand.Wel bij Engie Easy contract bijvoorbeeld… (TTF103 heren). Daar berekening oktober-november-december op gemiddelde van september https://www.mijnenergie.be/sheets/2022-09/Engie-Electrabel/Part/01-Easy-Gas-Var-1Y-VL-NL.pdf
? @RenegadexxripxxEven een greep uit een aantal berekeningsmethodes van verschillende aardgascontracten:
0,1000 x TTF DAHW + 0,7880
(0,1 X TTF103 + 1,635) X 1,06
1,3150 + 0,1000 x TTF103
(0,1 X TTFDAW-RLP + 0,955) X 1,06
Dit is voor een leek toch bijna niet te achterhalen? En dan moet de klant volgens jou maar de gevolgen dragen van zijn keuzes? @Renegadexxripxx
Ik ben ingenieur, maar ik heb echt geen zin om daar moeite in te steken XD pfffEven een greep uit een aantal berekeningsmethodes van verschillende aardgascontracten:
0,1000 x TTF DAHW + 0,7880
(0,1 X TTF103 + 1,635) X 1,06
1,3150 + 0,1000 x TTF103
(0,1 X TTFDAW-RLP + 0,955) X 1,06
Dit is voor een leek toch bijna niet te achterhalen? En dan moet de klant volgens jou maar de gevolgen dragen van zijn keuzes? @Renegadexxripxx