Ik had wel al zo'n vermoeden, maar dan nog vind ik het toch wel zeer misleidend van mijn energie.V-test houd ook rekening met toekomstige prijsstijgingen wat bij mijn energie niet is.
Ja, er zal zeker nog wel te besparen zijn. Het is een ouder en relatief groot huis en we hebben in het verleden ook totaal niet gelet op ons verbruik.De berekening van de V-test zou het meest correcte moeten zijn.
Mijn energie daar houden ze enkel rekening met de huidige tarieffiches, bij de V-test proberen ze rekening te houden met toekomstige prijzen, ze proberen dat in te schatten.
Het KAN ook zijn dat ze daar te pessimistisch zijn natuurlijk en het beter zal meevallen dan wat ze aanraden, maar ik zou eerder daarvan uitgaan dan van mijn energie
Wel een gigantisch hoog gasverbruik.
Zelfs met 20% minder zit je op bijna het dubbel van een gemiddeld gezin. Valt daar nog ergens extra te besparen ?
Ook wel regelmatig thuiswerk en bepaalde ruimtes verwarmen waar het misschien niet altijd even nodig is en nog zo'n zaken. Nu voor de aankomende koude periode gaan we wel nog wat zaken aanpassen en ook onze kachel zal nu terug gebruikt worden.
Momenteel staan de settlements voor september op gemiddeld 233,4176€c/MWh. Bij de Octa Cool formule van TTF103 + 9,2 (excl BTW) zou dat bij 233,4176 €c/MWh (maand is wel nog lang niet om) uitkomen op 25,717€c/KWh incl. BTW (volgens huidige stand). Dat zou dan de prijs gaan zijn voor oktober-november-december.
Gezien de aardgasprijzen weer in een dalende trend zitten, vermoed ik dat de V-test momenteel wat te pessimistisch is.
Als ik dit zo bekijk voor ons gezin, dan gaat dit wel een zware worden om te slikken, het zal wel gaan lukken, maar als dit zo verder blijft evolueren, dan verwacht ik wel wat drama's.