Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar niet aan den deze!Dan leveren ze gewoon alle aardgas aan de Chinezen.
Wie denkt dat een prijsplafond iets zal oplossen is nog altijd in de veronderstelling dat de oorsprong van het probleem een malfunctie van de markt is. Maar in realiteit is de oorsprong van het probleem een reeel tekort aan de aanbodzijde.
In zo’n situatie een prijsplafond zetten zou wel eens heel nare gevolgen kunnen hebben.
Desondanks zit er toch een prijsplafond aan te komen. Als de Chinezen aan de helft van de prijs kopen, moet een prijsplafond van 150-200€ toch zeker mogelijk zijn? China gaat echt niet meer bieden momenteel…Wie denkt dat een prijsplafond iets zal oplossen is nog altijd in de veronderstelling dat de oorsprong van het probleem een malfunctie van de markt is. Maar in realiteit is de oorsprong van het probleem een reeel tekort aan de aanbodzijde.
In zo’n situatie een prijsplafond zetten zou wel eens heel nare gevolgen kunnen hebben.
Er is een tekort in Europa. Dat gas hier krijgen is een gigantische bottleneck, omdat de primaire toevoerlijn toegedraaid is. Het zijn deels ook andere productievelden, die niet eens verbonden zijn met Europa.Waarom koopt Azie dan aan de helft van de prijs van Europa? Dat is toch niet logisch als er een tekort is.
.Er is een tekort in Europa. Dat gas hier krijgen is een gigantische bottleneck, omdat de primaire toevoerlijn toegedraaid is. Het zijn deels ook andere productievelden, die niet eens verbonden zijn met Europa.
Olie is ook goedkoper in Qatar, Iran of Irak zelf.
Waarom koopt Azie dan aan de helft van de prijs van Europa? Dat is toch niet logisch als er een tekort is.
Net de eindstanden van onze meters doorgegeven,
2400 kwh aan elektriciteit
642 m³ aan gas
Geen idee of dit veel of weinig is, moeilijk in te schatten
Edit: gezin van 2
`
Alvast een pak van mijn hart voor het voorbije jaar, een mens ziet altijd van die mega facturen passeren...
Dit jaar 20% minder verbruikt dan vorig jaar, nu proberen het volgend jaar nog eens 20% eraf te doen!
Is dat? Mijn verbruik oktober-december 2021 was hoger dan de 2 jaren daarvoorAfgelopen winter was nu wel zeer zacht. Zelfs met besparingen zal het effectieve verbruik van de buitentemp afhangen.

Afgelopen winter was nu wel zeer zacht. Zelfs met besparingen zal het effectieve verbruik van de buitentemp afhangen.

Ja ok klopt wel, maar ook op verbruik van elektriciteit zijn we 20% gezakt. Volgende maand komen ze zonnepanelen leveren, dus ik voel me toch al iets meer gewapend
Ik moet enkel nog een oplossing vinden tegen koude vingers aan mijn bureau, want handschoenen en IT werk zijn nu niet echt een goede combinatie![]()
Gelukkig rijden we niet massaal op aardgas
![]()
CNG-rijder Sophie (35) ziet haar jaarlijkse tankkost met 3.500 euro toenemen: "Rijden op CNG is echt onbetaalbaar geworden”
Er staat geen maat op de prijsstijging van CNG, het gecomprimeerd aardgas dat enkele tienduizenden landgenoten als brandstof voor hun wagen gebruiken. Alleenstaande moeder Sophie Dieryck (35) uit Menen is een van die verbouwereerde CNG-rijders. “Ik betaal bijna vijf keer zoveel als een jaar...www.hln.be
Al zou ik in dat geval enkel nog benzine tanken, die reservetank is ook genoeg voor 200km.

Lijkt er wel op dat ik de top goed ingeschat hadOp beurstechnisch vlak: Als we op wekelijks vlak naar de toppen kijken van oktober en december 2021, en maart 2022, en deze toppen verbinden en doortrekken, komen we bij ongeveer 340€ uit dewelke vandaag bereikt werd en weerstand vormt. Mogelijk/hopelijk hebben we vandaag de (tijdelijke?) top bereikt. Een stevige daling is het laatste uur ingezet. Van 340€ naar 304€ momenteel
.Bestond een winter maar uit 3 maanden ehIs dat? Mijn verbruik oktober-december 2021 was hoger dan de 2 jaren daarvoor![]()
.Ja ok klopt wel, maar ook op verbruik van elektriciteit zijn we 20% gezakt. Volgende maand komen ze zonnepanelen leveren, dus ik voel me toch al iets meer gewapend
Ik moet enkel nog een oplossing vinden tegen koude vingers aan mijn bureau, want handschoenen en IT werk zijn nu niet echt een goede combinatie![]()
Let op, een redelijk deel van je elektriciteitsverbruik komt ook van je gasketel (ik herinner me grootte-ordes van een paar 100 kWh elektriciteit per jaar)
Klopt het dat deze voor gisteren 247,285€ bedraagt? (Om te zien of ik naar de juiste settlement kijk)Dutch TTF Natural Gas Futures
Contracts are for physical delivery through the transfer of rights in respect of Natural Gas at the Title Transfer Facility (TTF) Virtual Trading Point, operated by Gasunie Transport Services (GTS). Delivery is made equally each hour throughout the delivery period from 06:00 (CET) on the first...www.theice.com
Klikken op '3 months' en dan zie je de daily settlement prices.
Let wel: laatste settlement die meegaat in de berekening is die van 29 september. En op 30 september zal de historiek van de Q422 settlement van die website verdwijnen.
Februari was quasi hetzelfde, januari wat minder maar toen zijn we ook gaan skiën dusjaBestond een winter maar uit 3 maanden eh.