Energieleveranciers

A je bedoelde met dat bijtellen dat dat de kosten van netbeheerder zijn? Was me niet duidelijk
Klopt.

Zoveel verbruikt dat nu ook allemaal niet die 3 zaken, maar bon als jij daarmee 10 euro wilt besparen doe gerust
Dat zijn onze enige grote stroomverbruikers, wij verbruiken maar 2250 kWh per jaar (eigen verbruik zonnepanelen erbij geteld)
Ik denk dat we daarmee wel een pak meer gaan besparen dan die 10 euro. Ik vermoed dat de energieprijzen hoog gaan blijven gedurende de hele looptijd van mijn Optifix contract en zo kan ik dus hopelijk een negatieve of zeer lage afrekening krijgen. Ik doe alleszins een betere zaak dan de terugdraaiende teller nu, heb een premie gehad voor de zonnepanelen en mijn afrekening zal waarschijnlijk lager zijn dan bij een terugdraaiende teller (gezien ik geen prosumententarief moet betalen).

Vergeet wel niet dat die mogelijkheid enkel geldt zolang het capaciteitstarief niet van toepassing is. Want bij het capaciteitstarief vervalt het prijsverschil bij de netbeheerder.
Klopt, maar dat zie ik persoonlijk nog niet meteen ingevoerd worden.

Vandaag eens voor de lol het verbruik van een collega berekend.
Dag: 1300 Kwh
Nacht: 1400Kwh
Gas:....houd ulle vast... 39800Kwh.

Profiel: Alleenstaand persoon met een vast contract tot maart 2024. Was blijkbaar een 3jr vast contract bij Luminus.
Met Optifix zou die aan meer dan 1000€/maand zitten
Zeg hem dat hij het prijsverschil tussen die 1000€/maand en zijn huidige vaste contract aan de kant zet. Als investeringskost voor isolatie voor in orde te hebben in maart 2024.

Als hij dat niet doet, gaat hij in 2024 wenen...

Mega doet het weer ... Nu moeten de klanten van Mega wel niet meer verbaasd reageren hierop, dat hebben ze in het verleden al verschillende keren gelapt.

Zeg hem dat hij het prijsverschil tussen die 1000€/maand en zijn huidige vaste contract aan de kant zet. Als investeringskost voor isolatie voor in orde te hebben in maart 2024.

Als hij dat niet doet, gaat hij in 2024 wenen...
Gaat ze niet doen hoor. Ze is ne nieuwbouw aant plaatsen met warmtepomp.
Waar ze nu woont, is een gerenoveerde woning. Ze zei wel letterlijk "Als ik dat moet betalen, kan ik het gewoon niet betalen".

Aandeel gas was bijna 80% van de factuur.

Vandaag eens voor de lol het verbruik van een collega berekend.
Dag: 1300 Kwh
Nacht: 1400Kwh
Gas:....houd ulle vast... 39800Kwh.

Profiel: Alleenstaand persoon met een vast contract tot maart 2024. Was blijkbaar een 3jr vast contract bij Luminus.
Met Optifix zou die aan meer dan 1000€/maand zitten
Ik ken ook iemand met zo'n verbruik. Ze snappen niet vanwaar het komt en hebben al mensen laten langskomen. Heeft ook al gebeld met fluvius om te melden dat zijn meter stuk is. Laatste red middel was een camera op de teller richten.

Oudere woning dat omringd is met bomen. Dus geen zonnewinsten en constant in de schaduw. Zal er ook veel aan doen. Ze hebben dan ook geen mogelijkheid om zonnepanelen te plaatsen.

Gasverbruik 50.000kwh per jaar aan gas.

Begin deze week staat het te koop bord in de grond. :)

Ik ken ook iemand met zo'n verbruik. Ze snappen niet vanwaar het komt en hebben al mensen laten langskomen.
Oudere woning dat omringd is met bomen. Dus geen zonnewinsten en steeds koud, denk ik dat de oorzaak is.

Gasverbruik 50.000kwh per jaar aan gas.

Begin deze week staat het te koop bord in de grond. :)
Ja hier is het probleem redelijk duidelijk als ik ze zo hoor. In juni stond de verwarming nog aan terwijl het buiten +20 graden was.
"Ja ma binnen was het maar 18 hoor".
Ook elke dag een bad ed.

Ja hier is het probleem redelijk duidelijk als ik ze zo hoor. In juni stond de verwarming nog aan terwijl het buiten +20 graden was.
"Ja ma binnen was het maar 18 hoor".
Ook elke dag een bad ed.
Bij hun was het koud in de winter zei hij, verwarming komt niet boven de 19°C. Bepaalde ruimtes verwarmen ze niet meer en blijven dicht.

Ze hebben dat een paar jaar terug gekocht (grote oude woning), toen de energieprijzen uiteraard zeer laag stonden.

Mega doet het weer ... Nu moeten de klanten van Mega wel niet meer verbaasd reageren hierop, dat hebben ze in het verleden al verschillende keren gelapt.
Heb je volledig artikel? Vraag me af of dat wel wettelijk is (allé waarschijnlijk wel, maar toch benieuwd hoe ze dat verantwoorden)

Stond hier al enkele keren maar vind het niet direct terug: als bestaande Luminus klant, wat is de maximum toekomstige datum dat je de prijs kan vastklikken? Ik heb nog tot en met februari 2023 spotgoedkoop tarief (Optifix) - als ik nu bereken kom ik voor Optifix op €495/maand.. (komende van €120/maand) kan ik startdatum 1 maart zetten? Probably not zeker?

Stond hier al enkele keren maar vind het niet direct terug: als bestaande Luminus klant, wat is de maximum toekomstige datum dat je de prijs kan vastklikken? Ik heb nog tot en met februari 2023 spotgoedkoop tarief (Optifix) - als ik nu bereken kom ik voor Optifix op €495/maand.. (komende van €120/maand) kan ik startdatum 1 maart zetten? Probably not zeker?
4 maand officieel. Langer indien ze het aanvaarden. Echter, 21 dagen ( of zoiets) indien het een tariefwijziging is bij dezelfde speler (dus vb binnen luminus van flex naar optifix of van comfy naar optifix). Bij deze laatste wijzigen ze echter niet van die termijn, ook niet als je het vriendelijk vraagt aan de telefoon.

Klopt.

Dat zijn onze enige grote stroomverbruikers, wij verbruiken maar 2250 kWh per jaar (eigen verbruik zonnepanelen erbij geteld)
Ik denk dat we daarmee wel een pak meer gaan besparen dan die 10 euro. Ik vermoed dat de energieprijzen hoog gaan blijven gedurende de hele looptijd van mijn Optifix contract en zo kan ik dus hopelijk een negatieve of zeer lage afrekening krijgen. Ik doe alleszins een betere zaak dan de terugdraaiende teller nu, heb een premie gehad voor de zonnepanelen en mijn afrekening zal waarschijnlijk lager zijn dan bij een terugdraaiende teller (gezien ik geen prosumententarief moet betalen).
Zelfs al verbruiken die samen 500kwh, aan 5 cent winst heb je 25 euro bespaard.

Voor de Luminusklanten: kunnen jullie in my Luminus duidelijk zien wanneer je contract gestart is?

Ik zie dat bijvoorbeeld voor mijn Optifix die ik al meer dan een jaar heb heel duidelijk, maar voor de mensen die ik aan het helpen ben (zitten op comfy) zie ik dus niet wanneer hun contract afloopt... Verstoppen ze dat bewust tegenwoordig? :-/

Als je gaat naar je contracten kan je daar de contracten zijn die zijn afgesloten. Als je dan de pdf opendoet van comfy staat er bovenaan wanneer het is afgesloten.

Zelfs al verbruiken die samen 500kwh, aan 5 cent winst heb je 25 euro bespaard.
Ik gok eerder dat we tegen 10 cent verschil gaan zitten (wat dus al 50 euro wordt voor de 500kWh waar je het over hebt), maar ik wacht de tarieffiche af. Maar zelfs al winnen we er 25 euro mee, ik vind dat al een mooie winst. En ik vermoed dat het om meer dan 500kWh zal gaan. Een snelle check op Google over het jaarlijks verbruik van de 3 apparaten brengen mij op een verbruik van meer dan 900 kWh.

4 maand officieel. Langer indien ze het aanvaarden. Echter, 21 dagen ( of zoiets) indien het een tariefwijziging is bij dezelfde speler (dus vb binnen luminus van flex naar optifix of van comfy naar optifix). Bij deze laatste wijzigen ze echter niet van die termijn, ook niet als je het vriendelijk vraagt aan de telefoon.
Ok, dus van Optifix naar Optifix in principe 4 maand. Zou dan 2 maanden vroeger mijn goedkoop tarief opgeven voor deze prijzen vast te klikken en indien ze dalen gewoon verbreken.

Kost mij dan ongeveer (495x2)-(120x2) = €750... Ik twijfel.

Na Octa+ al de 2e leverancier die dit lapt. Ge voelt de bui al hangen...

Ok, dus van Optifix naar Optifix in principe 4 maand. Zou dan 2 maanden vroeger mijn goedkoop tarief opgeven voor deze prijzen vast te klikken en indien ze dalen gewoon verbreken.

Kost mij dan ongeveer (495x2)-(120x2) = €750... Ik twijfel.
Euhm neen, van optifix naar optifix 21 dagen.

Terug
Bovenaan