Renegadexxripxx
Well-known member
Zijn statement is in principe in normale omstandigheden correct. Normaal gezien ga je augustus geen vast contract meer aan... maar nu moet je het eerder zien als een extra bescherming en vooral omdat de stijging die men ingerekend heeft in dat vast contract bijna zo goed als volledig is voorbijgestreefd door de realiteit. Al is dat geen garantie. En moet het dan ook bekeken worden als een garantie.Onze Paul D’Hoore verkondigde net om “niet over te stappen naar een vast contract want de prijzen zijn hoog nu”. Van het recht om als consument eenvoudig over te stappen rept hij met geen woord…
Hetgeen waar ik het WEL moeilijk mee heb is dat hij aanraadde om volgend jaar, dus 1 jaar later, het te herbekijken. Ik zou het herbekijken rond maart, april, mei en niet vlak voor een risicomoment. Dat is zoals zeggen van kijk jongens koop maar uwe mazout in september... neen die koop je ook eerder rond april, mei omdat dan de nood aan verwarming en de prijsverrekening ervoor dan ook beperkter is...
Nu bon, hij wordt ook een vraag gesteld, en heeft dat in mijn ogen ook niet specifiek onderzocht en gebruikt gewoon algemeenheden en plattitudes.
Daarnaast als ze niet vandaag reageren, is het al te laat hé... en dan klopt zijn statement als een bus... dan is het waarschijnlijk beter om het met met een variabele uit te zitten.

.
.