Energieleveranciers

Niemand die hier kan helpen?
Bij mij staat in de luminus app, onder de contracten tabblad. Lijkt op een gekruiste schroevendraaier en tang/steeksleutel de vermelding van mijn contracten die ik heb afgesloten. Optifix bij mij, en als ik dan op meer info klik dan staat daar duidelijk onder einddatum contract 30/04/2024, wat overeenkomt in mijn ogen met de duurtijd die ik destijds ben aangegaan.

De elektriciteitsprijs is dan ook gelinkt aan de gasprijs. Enkel dempt de hogere distributiekosten de procentuele stijging van de totaal elektriciteitskost en kun je met zonnepanelen de impact van die stijging reduceren wat je onmogelijk kunt doen met gas of mazout.

Niemand die hier kan helpen?
Ik heb donderdag op uw laatste vraag reeds geantwoord :) Onder tab Contracten en diensten

Contracten en diensten​

De voorbije weken zijn de marktprijzen voor energie opnieuw sterk gestegen. Indien je nog een variabel tarief hebt en je wenst meer zekerheid en controle over je energieprijs, kies je best nu voor een vast energietarief, bv. Luminus Comfy. Met een vast bedrag per kWh ben je zeker dat je tijdens de looptijd van je contract dezelfde prijs betaalt en geen marktschommelingen ervaart. Om je tarief aan te passen, klik je hieronder op 'Mijn tarief aanpassen’. Doe dit voor elk product dat je bij Luminus hebt.

Als je onlangs al een contractwijziging hebt aangevraagd, regelen wij de overstap naar je nieuwe tarief zo snel mogelijk. Zodra dit verwerkt is, ontvang je een persoonlijke bevestiging.

Energie​

Gas​

- Itegem
EAN: -
Product: Luminus Optifix
Type tarief: Vast
Prijsgarantie: 2 jaar
Einddatum contract: 06/04/2024
Meteropname: -

Net gekeken en ondertussen is het wel aangepast, maar kloppen de berekeningen van juli weer niet meer. Die app kan dus blijkbaar maar 1 injectievergoeding in rekening brengen en dat is die van dit moment. Niet te veel op voortgaan dus.

Net gekeken en ondertussen is het wel aangepast, maar kloppen de berekeningen van juli weer niet meer. Die app kan dus blijkbaar maar 1 injectievergoeding in rekening brengen en dat is die van dit moment. Niet te veel op voortgaan dus.
Net even een paar maand terug gegaan. (Opbrengst van de injectie gedeeld door het aantal geïnjecteerde kWh)
Augustus 31ct
Juli 31ct
Juni 21ct
Mei 16ct
April 17ct

Dus op basis daarvan lijkt het wel effectief zo dat ze per maand (of per x periode) een ander tarief kunnen hanteren in de app.

Net even een paar maand terug gegaan. (Opbrengst van de injectie gedeeld door het aantal geïnjecteerde kWh)
Augustus 31ct
Juli 31ct
Juni 21ct
Mei 16ct
April 17ct

Dus op basis daarvan lijkt het wel effectief zo dat ze per maand (of per x periode) een ander tarief kunnen hanteren in de app.
Ik ben enkel teruggegaan tot vorige maand. Juli tegen 31 cent klopt alleszins niet. En vorige week rekende ze 23 cent voor juli en augustus bij mij. Wat ze allemaal doen weet ik niet, maar juist zijn de berekeningen alleszins niet. Ik ga elke maand de tarieffiche downloaden zodat ik bij de eindfactuur alles kan nakijken. Ik heb zo een vermoeden dat ik wat fouten ga mogen rechttrekken.

Ik zit ondertussen al 11 jaar bij eco power.
Altijd tevreden van geweest.
Een NO-nonsens bedrijf. Alleen voor het hoogstnodige mailen en brieven sturen.
Energiepremie correct teruggestort gekregen.

Dit jaar zijn we naar onze nieuwe woning verhuisd en zijn we dus ook gezegend met de digitale teller.
Bij ecopower betaal ik nu 0.37cent/kwh all'in als ik me niet vergis.

Hun injectievergoeding is echter maar aan de magere kant: 0,065 €/kwh.
Op die 7 maanden dat ik hier woon heb ik volgend verbruik:
2150kwh verbruik (dag + nacht)
1700kwh geïnjecteerd (dag+nacht)

Ik lees hier injectievergoedingen van 0.30€/kwh.
Schilt natuurlijk een slok op een borrel.

Misschien beter uitkijken voor een andere energieleverancier of toch eerder opteren om iemand te zoeken die mijn elektriciteit voor een hogere prijs wilt overkopen?
Je kan nu verkopen aan familie of vrienden als ze bij éénzelfde energieleverancier zitten.

Laatst bewerkt:
Ik zit ondertussen al 11 jaar bij eco power.
Altijd tevreden van geweest.
Een NO-nonsens bedrijf. Alleen voor het hoogstnodige mailen en brieven sturen.
Energiepremie correct teruggestort gekregen.

Dit jaar zijn we naar onze nieuwe woning verhuisd en zijn we dus ook gezegend met de digitale teller.
Bij ecopower betaal ik nu 0.37cent/kwh all'in als ik me niet vergis.

Hun injectievergoeding is echter maar aan de magere kant: 0,065 €/kwh.
Op die 7 maanden dat ik hier woon heb ik volgend verbruik:
2150kwh verbruik (dag + nacht)
1700kwh geïnjecteerd (dag+nacht)

Ik lees hier injectievergoedingen van 0.30€/kwh.
Schilt natuurlijk een slok op een borrel.

Misschien beter uitkijken voor een andere energieleverancier of toch eerder opteren om iemand te zoeken die mijn elektriciteit voor een hogere prijs wilt overkopen?
Je kan nu verkopen aan familie of vrienden als ze bij éénzelfde energieleverancier zitten.
Je krijgt bij ecopower weinig injectievergoeding, maar het afnametarief is wel in verhouding natuurlijk. Die 37c is ondertussen zelfs maar 34c meer (hoogste tarief dat ze hebben). Als je op een ander gaat, ga je serieus je broek scheuren er aan. Je gaat dan wat meer krijgen op je injectie, maar dat gaat de meerprijs aan verbruik niet compenseren.

Je krijgt bij ecopower weinig injectievergoeding, maar het afnametarief is wel in verhouding natuurlijk. Die 37c is ondertussen zelfs maar 34c meer (hoogste tarief dat ze hebben). Als je op een ander gaat, ga je serieus je broek scheuren er aan. Je gaat dan wat meer krijgen op je injectie, maar dat gaat de meerprijs aan verbruik niet compenseren.
Dan eerder eens op zoek gaan naar iemand binnen ecopower die mijn elektriciteit aan een betere prijs kan overkopen.

Hier net nog eens zitten rekenen met de huidige injectievergoeding (dag: 33,24 nacht: 22,02) en onze vaste afnametarieven (dag: 32,59 (+0,10) nacht: 26,92 (+0,08)) van maart. Als die tarieven hetzelfde blijven (mijn vermoeden is dat de injectievergoeding alleen maar zal stijgen komende maanden) en we in de winter zo veel mogelijk gaan verbruiken op nachttarief (50/50) en in het weekend ook overdag wanneer we minder voor geïnjecteerde stroom krijgen, zullen we ruw geschat 100 -150 euro aan elektriciteitskosten betalen. Dat is beter dan wanneer we een terugdraaiende teller hadden gehad (we hebben nu geen prosumententarief én we hebben een premie gekregen). Wie had dat durven dromen? :biglaugh:

Ben benieuwd naar onze afrekening volgend jaar. Al is die dubbel zo hoog als mijn berekening (want ik maak uiteraard een hoop assumpties), daar kan ik nog goed mee leven tegen de huidige energieprijzen. Je zou nog bijna gaan hopen dat de energieprijzen nog fameus zullen stijgen (niet rekening houdend met het feit dat de prijs van alle producten dan meestijgen natuurlijk).

Een thuisbatterij is trouwens niet veel meer waard met deze injectievergoeding. Ben blij dat we die uiteindelijk niet hebben laten installeren.

Hier die Luminusapp ook maar eens binnengehaald, daar is mijn verbruik toch gedateerd (laatste info april 2020), toen overgegaan naar Engie, precies alsof mijn terugkomst nog niet gekoppeld is, apart.

Wij hebben Comfy vast tot december aan een deftige prijs samen met digitale meter en zonnepanelen.

Klopt het dat Luminus op het einde van het jaar per maand gaat tellen hoeveel we opgewekt hebben en gaan verrekenen hoeveel we PER MAAND hebben opgewekt? De vergoedingen zijn nu hoger en we zetten veel op het net. Zou niet willen dat ze dat gewoon :12 doen of een gemiddelde pakken. Volgens de klantendienst niet, maar ze durven daar ook wel eens misleidende informatie geven.

Iemand ervaring met het Onafhankelijk Adviesplatform? Hadden gebeld voor een afspraak voor mijn energie te overlopen, maar lees online dat het toch verkopers zijn. Indien dit zo zou zijn, ga ik de afspraak annuleren.

Terug
Bovenaan