Energieleveranciers

Je moet dan ook 50ct betalen voor de af te nemen stroom..
maar de injectie is maandelijks aanpasbaar terwijl de afname vast is voor optifix. Dus mensen die een tijd geleden optifix 2jaar vast hebben afgesloten hebben nu een jackpot vast. Heel vreemd dat Luminus dit kan blijven dragen...

Op de tariefkaart van augustus. Maar 30cent lijkt me gigantisch veel vergeleken met de aflopen maanden.
Vreemd, die kaart is nog eens geüpdatet dan, want de tariefkaart van augustus die ik eerder downloadde vermeldt de prijs die ik zei. Vraag me of hoe frequent die injectievergoeding dan verandert.

Wel een leuke vergoeding, mijn afname is zelfs goedkoper 's nachts, maar daar komen dan wel nog de distributietarieven bovenop natuurlijk.

De prijs per kWh die ik zie staan in mijn luminus portaal, is dat dan exclusief distributietarieven?
Ik heb ingeschreven in maart op die optifix aan 29,5ct per kWh.
Maar in de myluminus app voor mijn reëel verbruik bij te houden, komt het eerder op 45ct per kWh uit. Dat laatste is dan met de distributietarieven er bij?

De prijs per kWh die ik zie staan in mijn luminus portaal, is dat dan exclusief distributietarieven?
Ik heb ingeschreven in maart op die optifix aan 29,5ct per kWh.
Maar in de myluminus app voor mijn reëel verbruik bij te houden, komt het eerder op 45ct per kWh uit. Dat laatste is dan met de distributietarieven er bij?
Correct. Normaal een 15cent dat je erbij moet tellen.

Ben ik blij dat ik al jarenlang bij Ecopower ben. Ze hebben in juli de prijzen ook wat verhoogd maar met 24,9ct per KWh in Limburg tot eind dit jaar mag ik dan niet klagen.

Letterlijk iedere tariefkaart bevat een tabel van al die kosten. Je moet dan gewoon de juiste cijfertjes (want regiogebonden) optellen...
Was idd net aan het zien, maar dan kom ik fameus onder die 15 cent uit (Antwerpen). Maar een 8 cent voor nachttarief en 10 cent voor dagtarief.
Ik denk dat ik de grootverbruikers nu gewoon enkel 's nachts ga laten draaien, het nachttarief dat wij hebben is bijna goedkoper dan het huidige injectietarief. Dan moet ik niet in het oog liggen houden of er wel voldoende zon is in de week. Nu is dat de laatste weken niet echt een probleem geweest, maar de bewolkte en regenachtige dagen komen binnenkort terug en ik zie de energieprijzen (en dus injectievergoeding) niet meteen zakken, eerder nog fameus stijgen.

Ben ik blij dat ik al jarenlang bij Ecopower ben. Ze hebben in juli de prijzen ook wat verhoogd maar met 24,9ct per KWh in Limburg tot eind dit jaar mag ik dan niet klagen.
Ik was eind vorig jaar nog bij de laatste gelukkigen die daar binnen raakten. Voor WVL is het nu 30,xx c all-in en geen enkele vaste kost. Serieus verschil met wat je nu vindt.

Niet als je al een optifix contract hebt lopen. Vaste prijs voor afname, injectie is variabel. Rubenvb was net iets sneller 🙂
In dat geval ga ik nu naar de Gamma en koop ik een kruiwagen om onder de teller te zetten.. $$$

Voor dit soort zaken zou een maandelijkse afrekening wel wenselijk zijn, dan heb je ineens ook een overzicht over die tarieven.

Al staat in mijn overzicht van mijn contracten wel nog gewoon het oude injectietarief van 18ct?

Laatst bewerkt:
Alleen jammer dat hun injectietarief zo laag is. Maar speelt misschien mee waarom de afnameprijs relatief laag is.

In principe kan je een enkel injectiecontract afsluiten bij een andere leverancier. Iemand dat al gedaan? Volgens de V-test is dit nu enkel Engie en ik vind daar niks van op hun site. En geen zin het risico te nemen om dan een afnamecontract te krijgen ook en mijn contract bij Ecopower kwijt te zijn. Genoeg klantendienst-horrorverhalen hier gepasseerd de afgelopen tijd.

Laatst bewerkt:
Alleen jammer dat hun injectietarief zo laag is. Maar speelt misschien mee waarom de afnameprijs relatief laag is.

In principe kan je een een enkel injectiecontract afsluiten bij een andere leverancier. Iemand dat al gedaan? Volgens de V-test is dit nu enkel Engie en ik vind daar niks van op hun site. En geen zin het risico te nemen om dan een afnamecontract te krijgen ook en mijn contract bij Ecopower kwijt te zijn. Genoeg klantendienst-horrorverhalen hier gepasseerd de afgelopen tijd.
Bolt zie ik ook staan als enkel afnemer. Hier zou dat zelfs het meest interessant zijn.

Maar inderdaad, sinds ik bij Ecopower ben heb ik ook geen zin om op iets anders over te stappen. Binnen de dag antwoord op mails en geen vaste kosten.

maar de injectie is maandelijks aanpasbaar terwijl de afname vast is voor optifix. Dus mensen die een tijd geleden optifix 2jaar vast hebben afgesloten hebben nu een jackpot vast. Heel vreemd dat Luminus dit kan blijven dragen...
Kunnen we dat ergens zwart op wit zien wat dan nu ons injectietarief is? Of moeten we daarvoor de maandelijkse facturatie instellen?

Werd die index niet per trimester aangepast?

Kunnen we dat ergens zwart op wit zien wat dan nu ons injectietarief is? Of moeten we daarvoor de maandelijkse facturatie instellen?

Werd die index niet per trimester aangepast?
Als je bij luminus zit, kan je met de myluminus app bijhouden hoeveel je moet betalen.
En dat getal kan je dan delen door het aantal kWh om de prijs per kWh te weten te komen.

Al zeggen ze er wel bij dat de app altijd fout kan zitten natuurlijk :).

Als je bij luminus zit, kan je met de myluminus app bijhouden hoeveel je moet betalen.
En dat getal kan je dan delen door het aantal kWh om de prijs per kWh te weten te komen.

Al zeggen ze er wel bij dat de app altijd fout kan zitten natuurlijk :).
Ik heb dat eens berekend met de gegevens van die app van enkele weekdagen in augustus en juli en ik kom telkens rond de 23 cent per kWh uit voor injectie, terwijl ik voor augustus eigenlijk 30 cent per kWh zou moeten uitkomen voor injectie. Is dat bij jou ook zo?

Ik heb dat eens berekend met de gegevens van die app van enkele weekdagen in augustus en juli en ik kom telkens rond de 23 cent per kWh uit voor injectie, terwijl ik voor augustus eigenlijk 30 cent per kWh zou moeten uitkomen voor injectie. Is dat bij jou ook zo?
Nee, in juni kom ik op 21 cent uit. Voor juli en augustus op 31 cent.

Ik ben de tarieven tussen ons recent variabel Eneco contract en het oudere vast Luminus contract van mijn lief aan het vergelijken. Nu zij haar huis verkocht heeft, kan het interessant zijn om haar energiecontract over te nemen naar onze nieuwe woning waar momenteel het Eneco contract op loopt.

Luminus Comfy vast => Elektriciteit: €14.35 // Gas: €6.02.
Eneco Zon & Wind Flex => Elektriciteit: €25.52 // Gas: €10.81.

Ik verschiet er van dat de elektriciteitsprijs zo hoog is. Op het nieuws hoor je voortdurend over stijgende gasprijzen maar in de praktijk is elektriciteit bijna evenveel gestegen (procentueel gezien). Waar kan je op 'My Luminus' vinden hoe lang je vast contract nog geldig is? Wil vermijden dat ik alles verzet om dan te constateren dat het eind dit jaar toch afloopt.
Niemand die hier kan helpen?

Terug
Bovenaan