Nee incl. Maar staat nu vermeld ook de geldende btw op dit ogenblik dus 6%Die tarieven zijn toch exclusief btw?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee incl. Maar staat nu vermeld ook de geldende btw op dit ogenblik dus 6%Die tarieven zijn toch exclusief btw?
Energieprijs (c€/kWh) - 8,8 *Die tarieven zijn toch exclusief btw?
Maar het contract is reeds omgezet. Je hebt toch maar 14 dagen bedenktijd? Dus ze kan toch nooit terugkeren naar haar oud engie3 contract?
Ik weet niet of er een specifiek topic is voor gas aansluitingen, dus ik vraag het dan hier maar even.
Hoe wordt je gasverbruik eigenlijk berekend? Wordt er rekening gehouden met de omgevingstemperatuur?
Want je gasteller kan in het washok staan (vaak vrij hoge temperaturen daar) of kan buiten staan (in de winter is dat dan zeer koud).
Als het gasverbruik puur op volume berekend wordt, heeft degene met een warme omgevingstemperatuur toch meer nadeel?
Of spreken we hier van verwaarloosbare verschillen?
Ik neem aan dat gasvolume afhankelijk is van de temperatuur en dat hij zo iets bedoelt?Wat heeft de omgevingstemperatuur hier mee te maken? De gasmeter meet hoeveel m3 gas je verbruikt. Als je alleen kookt op gas zal dat verbruik je aangerekend worden..

En de Mega saga continues.
Voor diegenen die mijn dossier kennen. Mega heeft 40€ te weinig korting aangerekend bij de slotfactuur (ik heb daar gewoon staalharde bewijzen van). Ik heb dit bedrag dan ook officieel betwist. Hierop heeft Mega finaal gereageerd dat een correctie van de factuur zou worden doorgevoerd.
Dit is echter nooit gebeurd waardoor ik automatisch terecht ben gekomen in de standaard aanmaningsprocedure.
Nu is het dus zover gekomen dat ik vandaag aldus een brief gekregen heb, van een gerechtsdeurwaarder om binnen de 15 dagen, 90.22€ te betalen (40€ + boete + interesten). Indien ik niet betaal, riskeer ik een dagvaarding voor de rechtbank welke mij een minimumbedrag zou kosten van 736.44€. (maar vermoedelijk een veelvoud).
Nu zou ik gewoon kunnen betalen, maar dit ga ik niet doen uit principe. Je gaat een dief toch ook niet zomaar geld geven?
Ik neem dan wel een dagje verlof hiervoor als het zover komt.
Nu goed, bij Mega zien ze mij nooit meer terug als klant. Dat staat vast. Gangsters zijn het.
--
Als ik die zaak verlies die ik niet kan verliezen kost mij dit een fortuin .. en dat voor 40€.
Maar ik geloof in de rechtspraak en ik geloof dat geen enkele rechter dit gaat goedkeuren.
Het is een belachelijk klein bedrag, om hiervoor dan zoveel moeite te doen om dit voor de rechter te dagen, en er is nooit echt inhoudelijk gereageerd op mijn betwisting. (Onterecht of niet, men mocht gewoon geen procedure opstarten ..)
Men neemt hier een serieus loopje op de wetgeving, dat is zeker ..
Slotfactuur 28 januariIn het uitzonderlijke geval dat je dit zou verliezen, start ik wel een crowd funding op ;-)
Hoeveel tijd gaat hier nu al niet over tussen slotfactuur en dan nog uiteindelijk de vrederechter.

Uit ervaring kan ik zeggen dat zowel mail als aangetekend niet behandeld worden zolang je de ombudsdienst niet mee betrekt.Bon ... dat Mega verhaal geeft me vertrouwen voor het volgende. Morgen 8/7 ga ik een energieovernamedocument invullen. (akte verlijdt op ons "oude" adres waar er een Mega contract opstaat). Ik heb de PDF gevonden die we moeten invullen op de site van Mega (waarschijnlijk gaan ze op basis daarvan dan een slotfactuur voor opstellen?) Er is echter nergens te vinden naar waar ik die PDF moet opsturen. Ik weet eigenlijk niet wat er het veiligst/snelst is. Gewoon die [email protected] of zou ik dat eerder aangetekend opsturen naar hun officieel adres?
Dat ging natuurlijk wel over facturatie en niet over een overzet, misschien gaan ze daar wel vlot in gaan. Zou me niet verbazen moest jij wel vlot geholpen worden omdat ze de nieuwe eigenaar van je woonst dan een duurder contract kunnen aansmeren.En de Mega saga continues.
Voor diegenen die mijn dossier kennen. Mega heeft 40€ te weinig korting aangerekend bij de slotfactuur (ik heb daar gewoon staalharde bewijzen van). Ik heb dit bedrag dan ook officieel betwist. Hierop heeft Mega finaal gereageerd dat een correctie van de factuur zou worden doorgevoerd.
Dit is echter nooit gebeurd waardoor ik automatisch terecht ben gekomen in de standaard aanmaningsprocedure.
Nu is het dus zover gekomen dat ik vandaag aldus een brief gekregen heb, van een gerechtsdeurwaarder om binnen de 15 dagen, 90.22€ te betalen (40€ + boete + interesten). Indien ik niet betaal, riskeer ik een dagvaarding voor de rechtbank welke mij een minimumbedrag zou kosten van 736.44€. (maar vermoedelijk een veelvoud).
Nu zou ik gewoon kunnen betalen, maar dit ga ik niet doen uit principe. Je gaat een dief toch ook niet zomaar geld geven?
Ik neem dan wel een dagje verlof hiervoor als het zover komt.
Nu goed, bij Mega zien ze mij nooit meer terug als klant. Dat staat vast. Gangsters zijn het.
--
Als ik die zaak verlies die ik niet kan verliezen kost mij dit een fortuin .. en dat voor 40€.
Maar ik geloof in de rechtspraak en ik geloof dat geen enkele rechter dit gaat goedkeuren.
Het is een belachelijk klein bedrag, om hiervoor dan zoveel moeite te doen om dit voor de rechter te dagen, en er is nooit echt inhoudelijk gereageerd op mijn betwisting. (Onterecht of niet, men mocht gewoon geen procedure opstarten ..)
Men neemt hier een serieus loopje op de wetgeving, dat is zeker ..
Edit: ik zag dus just de Nederlandstalige posts.
Werkelijk elke naam die je opzoekt op FB is van iemand die daar werkt. Lijkt me nu toch ook niet erg legaal?

Bon ... dat Mega verhaal geeft me vertrouwen voor het volgende. Morgen 8/7 ga ik een energieovernamedocument invullen. (akte verlijdt op ons "oude" adres waar er een Mega contract opstaat). Ik heb de PDF gevonden die we moeten invullen op de site van Mega (waarschijnlijk gaan ze op basis daarvan dan een slotfactuur voor opstellen?) Er is echter nergens te vinden naar waar ik die PDF moet opsturen. Ik weet eigenlijk niet wat er het veiligst/snelst is. Gewoon die [email protected] of zou ik dat eerder aangetekend opsturen naar hun officieel adres?