Energieleveranciers

Die tarieven zijn toch exclusief btw?
Energieprijs (c€/kWh) - 8,8 *

* De vermelde prijzen en eventuele promoties zijn incl. 6% BTW. De vaste vergoeding wordt pro rata verrekend op je afrekening. Indien het geldende btw-tarief verandert gedurende de looptijd van uw contract, dan wijzigen ook de prijzen en promoties.

Maar het contract is reeds omgezet. Je hebt toch maar 14 dagen bedenktijd? Dus ze kan toch nooit terugkeren naar haar oud engie3 contract?

Het is een automatische toepassing van het sociaal tarief. Geen bewuste keuze of ondertekening ervoor. Zoals gezegd kan ze er afstand van doen. Maar als je me niet wil geloven..

Ik weet niet of er een specifiek topic is voor gas aansluitingen, dus ik vraag het dan hier maar even.
Hoe wordt je gasverbruik eigenlijk berekend? Wordt er rekening gehouden met de omgevingstemperatuur?
Want je gasteller kan in het washok staan (vaak vrij hoge temperaturen daar) of kan buiten staan (in de winter is dat dan zeer koud).
Als het gasverbruik puur op volume berekend wordt, heeft degene met een warme omgevingstemperatuur toch meer nadeel?
Of spreken we hier van verwaarloosbare verschillen?

Wat heeft de omgevingstemperatuur hier mee te maken? De gasmeter meet hoeveel m3 gas je verbruikt. Als je alleen kookt op gas zal dat verbruik je aangerekend worden..

En de Mega saga continues.

Voor diegenen die mijn dossier kennen. Mega heeft 40€ te weinig korting aangerekend bij de slotfactuur (ik heb daar gewoon staalharde bewijzen van). Ik heb dit bedrag dan ook officieel betwist. Hierop heeft Mega finaal gereageerd dat een correctie van de factuur zou worden doorgevoerd.
Dit is echter nooit gebeurd waardoor ik automatisch terecht ben gekomen in de standaard aanmaningsprocedure.

Nu is het dus zover gekomen dat ik vandaag aldus een brief gekregen heb, van een gerechtsdeurwaarder om binnen de 15 dagen, 90.22€ te betalen (40€ + boete + interesten). Indien ik niet betaal, riskeer ik een dagvaarding voor de rechtbank welke mij een minimumbedrag zou kosten van 736.44€. (maar vermoedelijk een veelvoud).

Nu zou ik gewoon kunnen betalen, maar dit ga ik niet doen uit principe. Je gaat een dief toch ook niet zomaar geld geven? :unsure:
Ik neem dan wel een dagje verlof hiervoor als het zover komt.

Nu goed, bij Mega zien ze mij nooit meer terug als klant. Dat staat vast. Gangsters zijn het.

--

Als ik die zaak verlies die ik niet kan verliezen kost mij dit een fortuin .. en dat voor 40€.
Maar ik geloof in de rechtspraak en ik geloof dat geen enkele rechter dit gaat goedkeuren.

Het is een belachelijk klein bedrag, om hiervoor dan zoveel moeite te doen om dit voor de rechter te dagen, en er is nooit echt inhoudelijk gereageerd op mijn betwisting. (Onterecht of niet, men mocht gewoon geen procedure opstarten ..)

Men neemt hier een serieus loopje op de wetgeving, dat is zeker ..

Laatst bewerkt:
Ik zou er ook nog met durven verder gaan. Deels enkel uit nieuwsgierigheid hoe dat allemaal verloopt.
Natuurlijk enkel als je 100% zeker bent.

Op trustpilot just eens moeten lachen.
Die pagina van Mega is dus een waterval aan 1-ster quoteringen. Plots komt er een af met 5 sterren en een review die zowat de omgekeerde is van de werkelijkheid. Ik was bijna zeker dat het een werknemer was van Mega, dus die eens opgezocht. 't Is nog waar ook. :laugh:
Oplichters zonder gene.

Ge kunt precies verborgen reageren op trustpilot. Op 1 dag tijd van 293 naar 301 reacties en hun punten zijn van 1.2 naar 1.4 gegaan. Je kan wel maar 1 van die 8 nieuwe reviews lezen. Dus waarschijnlijk gewoon hun personeel aan het laten punten geven om het wat minder erg te maken.

Edit: ik zag dus just de Nederlandstalige posts. :lol:
Werkelijk elke naam die je opzoekt op FB is van iemand die daar werkt. Lijkt me nu toch ook niet erg legaal?

Laatst bewerkt:

Voor diegenen die mijn dossier kennen. Mega heeft 40€ te weinig korting aangerekend bij de slotfactuur (ik heb daar gewoon staalharde bewijzen van). Ik heb dit bedrag dan ook officieel betwist. Hierop heeft Mega finaal gereageerd dat een correctie van de factuur zou worden doorgevoerd.
Dit is echter nooit gebeurd waardoor ik automatisch terecht ben gekomen in de standaard aanmaningsprocedure.

Nu is het dus zover gekomen dat ik vandaag aldus een brief gekregen heb, van een gerechtsdeurwaarder om binnen de 15 dagen, 90.22€ te betalen (40€ + boete + interesten). Indien ik niet betaal, riskeer ik een dagvaarding voor de rechtbank welke mij een minimumbedrag zou kosten van 736.44€. (maar vermoedelijk een veelvoud).

Nu zou ik gewoon kunnen betalen, maar dit ga ik niet doen uit principe. Je gaat een dief toch ook niet zomaar geld geven? :unsure:

Nu goed, bij Mega zien ze mij nooit meer terug als klant. Dat staat vast. Gangsters zijn het.

--

Als ik die zaak verlies die ik niet kan verliezen kost mij dit een fortuin .. en dat voor 40€.
Maar ik geloof in de rechtspraak en ik geloof dat geen enkele rechter dit gaat goedkeuren.

Het is een belachelijk klein bedrag, om hiervoor dan zoveel moeite te doen om dit voor de rechter te dagen, en er is nooit echt inhoudelijk gereageerd op mijn betwisting. (Onterecht of niet, men mocht gewoon geen procedure opstarten ..)

In het uitzonderlijke geval dat je dit zou verliezen, start ik wel een crowd funding op ;-)

Hoeveel tijd gaat hier nu al niet over tussen slotfactuur en dan nog uiteindelijk de vrederechter.

In het uitzonderlijke geval dat je dit zou verliezen, start ik wel een crowd funding op ;-)

Hoeveel tijd gaat hier nu al niet over tussen slotfactuur en dan nog uiteindelijk de vrederechter.
Slotfactuur 28 januari
Brief gerechtsdeurwaarder 06 juli
15 dagen tijd om alsnog te betalen ..
Daarna nog 'tenminste' een tweede (laatste?) aanmaning / kans tot betalen vermoed ik?

Natuurlijk gaat Mega niet graag naar de rechter. Maar door u te blijven lastigvallen en straks een deurwaarder die u gaat stalken en dewelke steeds nieuwe brieven gaat sturen met (steeds verhoogde) bedragen om van te duizelen hopen ze dat je alsnog betaalt vooraleer het (mogelijks) bij de rechter komt.

De kans is zelfs reëel dat Mega nooit deze stap zal zetten. 99.99% betaalt immers door deze immense druk. Hoe zou je zelf zijn? Maar mensen die mij kennen op dit forum. Ik ben een vriendelijke gast, maar als ik geirriteerd ben, dan heb ik wel eens de neiging heel erg dwars / verschrikkelijk moeilijk te doen. Dus ze hebben nu toch de verkeerde mens voor zich, om te gaan (af)dreigen. :tongue:

Bon ... dat Mega verhaal geeft me vertrouwen voor het volgende. Morgen 8/7 ga ik een energieovernamedocument invullen. (akte verlijdt op ons "oude" adres waar er een Mega contract opstaat). Ik heb de PDF gevonden die we moeten invullen op de site van Mega (waarschijnlijk gaan ze op basis daarvan dan een slotfactuur voor opstellen?) Er is echter nergens te vinden naar waar ik die PDF moet opsturen. Ik weet eigenlijk niet wat er het veiligst/snelst is. Gewoon die [email protected] of zou ik dat eerder aangetekend opsturen naar hun officieel adres?

Bon ... dat Mega verhaal geeft me vertrouwen voor het volgende. Morgen 8/7 ga ik een energieovernamedocument invullen. (akte verlijdt op ons "oude" adres waar er een Mega contract opstaat). Ik heb de PDF gevonden die we moeten invullen op de site van Mega (waarschijnlijk gaan ze op basis daarvan dan een slotfactuur voor opstellen?) Er is echter nergens te vinden naar waar ik die PDF moet opsturen. Ik weet eigenlijk niet wat er het veiligst/snelst is. Gewoon die [email protected] of zou ik dat eerder aangetekend opsturen naar hun officieel adres?
Uit ervaring kan ik zeggen dat zowel mail als aangetekend niet behandeld worden zolang je de ombudsdienst niet mee betrekt. :unsure: Dat ging natuurlijk wel over facturatie en niet over een overzet, misschien gaan ze daar wel vlot in gaan. Zou me niet verbazen moest jij wel vlot geholpen worden omdat ze de nieuwe eigenaar van je woonst dan een duurder contract kunnen aansmeren.

Ik zou sowieso beiden doen en dat ook in die mail/brief vermelden. Je hebt dan, als er miserie komt, toch iets van bewijs dat het wel degelijk verstuurd en ontvangen werd.

--

Ik heb weet van zo'n 4-tal mensen die het laatste jaar door Mega voor het vredegerecht zijn gedaagd en die allen gelijk hebben gekregen.

Inzake te weinig korting verkregen te hebben: ook dit is een gekende praktijk en wordt doorgaans wel opgelost.

Triestige leverancier is het. Ik raad niemand aan om daar klant te worden, hoe goedkoop ze ook zijn.

Edit: ik zag dus just de Nederlandstalige posts. :laugh:
Werkelijk elke naam die je opzoekt op FB is van iemand die daar werkt. Lijkt me nu toch ook niet erg legaal?

Ik zie enkel de post van Tim Grauwels (en nog paar oude reviews). Zie jij nog andere?
edit: Ah ik zie nu ook de Franstalige. Amai, zijn die niet beschaamd..

Laatst bewerkt:
Misschien in het vervolg 3 frank meer betalen voor een deftige leverancier ;)

Hier bij luminus en voorschot is net naar 10 verlaagd en vorig adres netjes afgesloten en 100 terug gekregen zonder moeilijk te doen.

Betaal ik misschien 10 of 20 teveel per jaar? Misschien. Maar 0 miserie en tijd is ook iets waard ;)

Nadat luminus vorige maand voor de een of andere reden voorschot elektriek voor 3 maand ver aan rekent, rekenen ze nu voor juli nog eens voorschot elektriciteit aan.. Kga da wel Nie dubbel betalen zenne

Per mail is goed. Hou je verzonden mail wel goed bij dat je achteraf nog kan bewijzen dat je de verhuis hebt gemeld.
Slotfactuur wordt inderdaad opgemaakt obv de gegevens op dat document, althans dat is de bedoeling.

Hier in maart ingeschreven voor optifix voor startdatum 1/7. Alles goed overgezet aan de juiste tarieven.

Vraagje, de prijs van 8,8 c/kWh, is dit all in? Of moeten de distributiekosten etc nog bijgeteld worden?

Terug
Bovenaan