Energieleveranciers

Je had het niet over haasten. Je had het over wie het ging storten. Je hebt naar Luminus gebeld terwijl dat niet nodig was.
Tja realiteitszin.. Als ze tijd hebben tot 31/07 heeft het geen zin om daar nu al achter te zitten. Dat is ook de realiteit..
De enige manier om te weten dat ze tijd hebben tot 31/07 is op te zoeken. Heb ik zelf gedaan na contact met beide klantendiensten. Die nota bene naar elkaar wijzen om te betalen. Zo slim zijn ze dus bij een klanten dienst. Verder maak ik mijzelf geen illusies dat ik er zelf mag achter kijken.

Maar idd officieel is het total energies die mij ze moet betalen, de vraag is terug, ga je moeite steken in een ex-klant? Tuurlijk niet, of het zou mij sterk verbazen.

4 maand na verhuis nog steeds miserie bij Eneco. Somehow is de beginmeterstand niet juist ingegeven langs hun kant (terwijl ik de juiste correct heb doorgegeven via hun verhuistool online en daarvan bevesting heb op PDF).

Ik heb vandaag 2 medewerkers moeten overhalen dat een hogere beginmeterstand beter is dan een lagere, want ze wouden het niet aanpassen
omdat dat in mijn 'nadeel' zou zijn.
Ik heb toen samen met hen een klein rekensommetje moeten maken net zoals met kleuters zodat ze het uiteindelijk toch inzagen. Dit sloeg echt alles na 20+ telefoons de voorbije maanden...

Na 5 keer bellen naar Luminus (altijd zeer vlot binnen en vriendelijk geholpen) heb ik mijn vaste optifix aangegaan in maart terug op ons nieuw adres.

Alleen die voorschotten staan nu op 75 voor elk, terwijl dat vroeger 80 samen was bij engie. Aanpassen lukt niet want kan geen lager bedrag dan 141 ingeven. Maar ik denk dat ze te hoog liggen.

Misschien met wat meer meterstanden in ze binnen paar maand wel kan verlagen?

Na maanden miserie met Mega die een foutieve eindfactuur ondanks betwistingen van mijn kant bleef verhogen met nalatigheidskosten, zijn we er van af. Dankzij de ombudsdienst energie hebben we een verschil van €1.100 in ons voordeel bekomen. :lol:
Nu nog drie weken afwachten of het bedrag effectief wordt gestort en dan zijn we voor eeuwig en altijd van die leverancier af.

Heb nog 6.5c vast gas bij engie tot half november.
Zou ik nu al een nieuw vast contract van 11c vastleggen met een toekomstige startdatum? Of daarmee nog wachten tot eind van de zomer?

Mijn hernieuwing gaat sowieso duurder zijn neem ik aan aangezien het dan winter is.(Of wordt gewoon variabel)

Laatst bewerkt:
echt smerig toch, dat zoiets kan.
en begin achteraf maar es alles te bewijzen en rechtzetten dat het gij niet waart....
Als je zoals de meeste beyondgamers (denk ik?) elke week online uw facturen / contracten controleert dan merk je dit tijdig op.
Als het binnen de 2 weken is kan je uw oude contract nog opnieuw herstellen aan het tarief van dat contract en het nieuwe contract annuleren.

Maar na 2 weken zit je met de shit .. dus iemand die het niet zo dikwijls controleert die hangt ..

Als je zoals de meeste beyondgamers (denk ik?) elke week online uw facturen / contracten controleert dan merk je dit tijdig op.
Als het binnen de 2 weken is kan je uw oude contract nog opnieuw herstellen aan het tarief van dat contract en het nieuwe contract annuleren.

Maar na 2 weken zit je met de shit .. dus iemand die het niet zo dikwijls controleert die hangt ..
online bekijken?
sorry maar wie houd zich daarmee bezig?

Als je nieuw contract aangaat ja, dat je het dan es checkt tot daar aan toe,
maar eens het loopt, dan loopt het toch?

Ik ga echt niet elke week in "my engie" gaan zien of mijn contract nog actief staat hoor.... als ik thuis het licht kan aansteken, dan ga ik er vanuit dat dit bij mijn engie contract is.

je moet toch al erg veel tijd hebben , om dat te gaan controleren ?! tenzij je elke maand je voorschotten wijzigt, maar ook dat is toch bij de haren gegrepen?

online bekijken?
sorry maar wie houd zich daarmee bezig?
Ik check toch regelmatig mijn facturen, of deze al klaar staan om te betalen en dan betaal ik die 'online'
Dan zie je ook meteen staan als uw contract plots geschrapt is hoor. (als je daar op let toch)

je moet toch al erg veel tijd hebben , om dat te gaan controleren ?!
Dat duurt welgeteld 5 seconden om dat te checken, als je dat in uw bookmarks hebt staan. Zoveel tijd kost dat niet hoor :)

Voila, eerst nog gevraagd aan engie om mijn contract vanaf 01/08 naar direct indexed te zetten.

Maar net toch de overstap gemaakt vanaf 01/08 naar Luminus Optifix.

Luminus heeft dus opeens zonder mij daarvan op te hoogte te stellen beslist dat mijn voorschot driemaandelijks is, heb vanaf ik dit zag terug aangepast op hun kutapp maar ondertussen is het nu blijkbaar wel al te laat voor mijn voorschot van juni, dat nu dus juni tot augustus is.. Waar halen die dat om dat opeens zelf te veranderen?

Luminus heeft dus opeens zonder mij daarvan op te hoogte te stellen beslist dat mijn voorschot driemaandelijks is, heb vanaf ik dit zag terug aangepast op hun kutapp maar ondertussen is het nu blijkbaar wel al te laat voor mijn voorschot van juni, dat nu dus juni tot augustus is.. Waar halen die dat om dat opeens zelf te veranderen?
Ik kan zelfs geen voorschot voor elektriciteit aanvragen.. voorschot gas 100, voor elektriciteit staat er gewoon niks. Triestige bende.

Net onze afrekening gekregen van Energie. be voor de periode 7/12/21-16/5/2022, nieuwe leverancier sinds faillissement van de Vlaamse Energieleverancier. Tevens onze eerste afrekening sinds verhuis naar onze nieuwe woning (voorheen appartement).

Elektriciteit: 901 kwh voor de dagmeter en 1047 voor de nachtmeter
Gas: 1320 m3/15050 kwh

Ik wou eens jullie mening of dit een normaal verbruik is , rekening houdend met het feit dat we nog maar met 2 zijn en de volledige maand april niet thuis waren en de verwarming/gas dus af stond.

Kenmerken woning:

- alleenstaand en bewoonbare oppervlakte van +- 220 vierkante meter
- geen kelder, wel een (niet verwarmde) zolder
- bouwjaar 1994 (en geen energetische renovaties gebeurd sindsdien)
- dubbele beglazing
- verwarming op gas
- redelijk wat warmteverlies door spleten in voordeur en garagepoort
- EPC 223 kwh

Greetz

Net onze afrekening gekregen van Energie. be voor de periode 7/12/21-16/5/2022, nieuwe leverancier sinds faillissement van de Vlaamse Energieleverancier. Tevens onze eerste afrekening sinds verhuis naar onze nieuwe woning (voorheen appartement).

Ik wou eens jullie mening of dit een normaal verbruik is , rekening houdend met het feit dat we nog maar met 2 zijn en de volledige maand april niet thuis waren en de verwarming/gas dus af stond.

Kenmerken woning:

- dubbele beglazing
- verwarming op gas
- EPC 223 kwh

Greetz

lijkt normaal verbruik met die eigenschappen.

Kenmerken woning:

- dubbele beglazing
- verwarming op gas
- EPC 223 kwh

Greetz
Lijkt mij ook een normaal verbruik.

Terug
Bovenaan