idem bij mijVoor de zekerheid nog eens op Luminus gekeken en daar staat, you never know lol ..
Energieprijs (c€/kWh)
8,8 (6% Btw)
Dus bij mij is het gewoon de prijs van Maart.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
idem bij mijVoor de zekerheid nog eens op Luminus gekeken en daar staat, you never know lol ..
Energieprijs (c€/kWh)
8,8 (6% Btw)

Via myluminus kan je uw contract veranderen, gaat pas in vanaf 11 juli bij mijHier in eind april overgestapt en zit aan:
Gas:
10,05 (is nu aan 11.23)
Elektriciteit (tweevoudig)
D: 32,59 (nu: 31,85) N: 26,92 (nu: 25,77)
Vergoeding injectie:
D: 16,79 (nu: 18,33) N: 11,12 (nu: 12,16)
Momenteel dus nog zeker zo interessant om die Optifix te nemen (niet wetende wat de andere tariefplannen zijn, maari k zit toch liefst wat safe nu met de komende zomer)
Het tarief nu is zelfs iets goedkoper als 3 maanden terug, maar het gaat over enkele euro's als ik dat zo uittel op mijn verbruik.
Inbellen op de klantendienst en zeggen dat ik de tarieven wens die er nu op staan zal niet lukken zeker? ;-)
Ook als je binnen hetzelfde tarief blijft? Zou wel gemakkelijk zijn zo..Via myluminus kan je uw contract veranderen, gaat pas in vanaf 11 juli bij mij
Neem aan dat 'vaste vergoeding' wel niet volledig aangerekend wordt.
Voorschot ook wel even wat aangepast: 30 -> 50
Ja heb dat daarstraks gedaanOok als je binnen hetzelfde tarief blijft? Zou wel gemakkelijk zijn zo..
Dus van Optifix 2jr naar Optifix 2 jr.
hier scheelt het voor de elektriciteit (op bovenstaande simulatie) € 70 op mijn verbruik van 2021. Indien dat technisch kan voor Luminus
Ik ben ook in maart overgestapt naar Optifix en had dezelfde prijzen als jou. Naar aanleiding van jouw post heb ik via myluminus ook mijn contract aangepast naar dezelfde Optifix maar met een iets goedkoper tarief. Deze gaat in vanaf 11 juli.Ook als je binnen hetzelfde tarief blijft? Zou wel gemakkelijk zijn zo..
Dus van Optifix 2jr naar Optifix 2 jr.
hier scheelt het voor de elektriciteit (op bovenstaande simulatie) € 70 op mijn verbruik van 2021. Indien dat technisch kan voor Luminus
Hier ook al de bevestiging voor het nieuwe tarief vanaf 11 juli.Ik ben ook in maart overgestapt naar Optifix en had dezelfde prijzen als jou. Naar aanleiding van jouw post heb ik via myluminus ook mijn contract aangepast naar dezelfde Optifix maar met een iets goedkoper tarief. Deze gaat in vanaf 11 juli.
De verwarmingspremie is hier ook zichtbaar nu in de app, zal waarschijnlijk volgende maand betaald worden.
Waar staat dat precies?Voor de zekerheid nog eens op Luminus gekeken en daar staat, you never know lol ..
Energieprijs (c€/kWh)
8,8 (6% Btw)
Ja dat staat daar, maar die 30 cent is electriciteit zeker? Hier gaat het over gas.Waar staat dat precies?
Bij mij staat er bijna 30 cent per kWh onder 'contract en diensten' > 'prijsinformatie'.
En die pdf is ook niet erg duidelijk.
Ik ben ook in maart overgestapt naar Optifix en had dezelfde prijzen als jou. Naar aanleiding van jouw post heb ik via myluminus ook mijn contract aangepast naar dezelfde Optifix maar met een iets goedkoper tarief. Deze gaat in vanaf 11 juli.
De verwarmingspremie is hier ook zichtbaar nu in de app, zal waarschijnlijk volgende maand betaald worden.
Niet overal..Ja pdf zie ik ook niet en ik had het over gas.
Die wordt toch niet echt betaald maar gewoon afgetrokken van uw voorschotten?
. Enige wat ik kan doen is het in de gaten houden en in augustus dat document invullen bij de overheid.
normaal wordt de premie uitbetaald door de leverancier waar je op 31 maart bij bent. Maar ik ben overgestapt op 01-05 van totalenergies naar luminus.
Dus go figure![]()
Ik heb die gestort gekregen op mijn rekening (eneco)Ja pdf zie ik ook niet en ik had het over gas.
Die wordt toch niet echt betaald maar gewoon afgetrokken van uw voorschotten?
Die injectievergoeding blijft hetzelfde, aangezien de berekening hetzelfde blijft. Die is variabel dus ga je geen profijt mee doen als je opnieuw intekent. De afname wel, maar voor die 1 cent per kwh is het echt niet de moeite om opnieuw in te tekenen imo. Gasprijs mag je ook niet vergelijken, gezien de btw gezakt is. Als je nog niet bij Luminus Optifix zit is het mogelijk interessant om in te tekenen. Voor degenen die de prijzen van maart hebben vastgeklikt, doen beter niets.Hier in eind april overgestapt en zit aan:
Gas:
10,05 (is nu aan 11.23)
Elektriciteit (tweevoudig)
D: 32,59 (nu: 31,85) N: 26,92 (nu: 25,77)
Vergoeding injectie:
D: 16,79 (nu: 18,33) N: 11,12 (nu: 12,16)
Momenteel dus nog zeker zo interessant om die Optifix te nemen (niet wetende wat de andere tariefplannen zijn, maari k zit toch liefst wat safe nu met de komende zomer)
Het tarief nu is zelfs iets goedkoper als 3 maanden terug, maar het gaat over enkele euro's als ik dat zo uittel op mijn verbruik.
Inbellen op de klantendienst en zeggen dat ik de tarieven wens die er nu op staan zal niet lukken zeker? ;-)
denk je nu zelf dat ze hun gaan haasten om paperassen te regelen voor iemand die geen klant meer is?Dus op 31/03 was je klant bij TotalEnergies. Dus moet de premie door die leverancier uitbetaald worden. Zo moeilijk is dat toch niet?
denk je nu zelf dat ze hun gaan haasten om paperassen te regelen voor iemand die geen klant meer is?
Beetje realiteitszin.. zo moeilijk is dat toch niet?
Officieel hebben ze tijd tot 31/07 om het te storten.
Kan ik dan best mijn meterstanden regelmatig noteren of is een schatting op basis van het vermogen van de omvormer voldoende?
Die injectievergoeding is toch ook vast in een vast contract?Die injectievergoeding blijft hetzelfde, aangezien de berekening hetzelfde blijft. Die is variabel dus ga je geen profijt mee doen als je opnieuw intekent. De afname wel, maar voor die 1 cent per kwh is het echt niet de moeite om opnieuw in te tekenen imo. Gasprijs mag je ook niet vergelijken, gezien de btw gezakt is. Als je nog niet bij Luminus Optifix zit is het mogelijk interessant om in te tekenen. Voor degenen die de prijzen van maart hebben vastgeklikt, doen beter niets.