Energieleveranciers

Ik hoop dat ze de slotfactuur van 31 december vorig jaar voor de VME gewoon vergeten (nog altijd niks) en dat ik nu een jaar lang geen enkele factuur krijg bij de nieuwe leverancier (We hebben effectief nog altijd geen voorschotfactuur of wat dan ook gekregen) en de VME een jaar gratis stroom krijgt. Maar dat is ijdele hoop zeker? :tongue:

Ik heb al meermaals erachter gelopen, t'is genoeg geweest. Had ik geld moeten terugkrijgen zou ik nog moeite doen, maar nu denk ik: Waarom span ik mij nog in? Ze zeggen steeds: Het komt snel in orde! NOT ..

Dat is nog niet zo lang. Ik wacht al sinds januari (voor de VME), Mati blijkbaar al sinds oktober. Geduld hebben is .... :)
Bij u is het ook ENGIE zeker ?

Ik ben ook al sinds januari aan het wachten op de afrekening van gas
Voorschotten voor stroom ook nog geen enkele ontvangen

De medewerker aan telefoon zei ook dat het niet normaal was en het ging doorgeven. Tot op heden, niks ontvangen.
Ik kan ook nog niks terug vinden van die 100€ die we zouden krijgen

Hier (ook) iets raar aan de hand..
Wij zijn sinds december klant bij energie.be (na faillissement van vlaamse energieleverancier).

Ons voorschot werd op 370€ gezet voor elektriciteit + gas. Dit hebben we een paar maand betaald, tot het 2 maand geleden plots 352€ werd. Vermoedelijk door de 6% BTW.
Maar vorige maand werd dit plots 324€, en als ik in de app kijk is dit vanaf nu ons voorschot. Geen idee waarom.

Maar het rare, gisteren plots een inkomende overschrijving van 352€ ontvangen van energie.be (met mededeling: "storting van xxx stichting derdengelden buckaroo bv inlichting over storting van 352€ 4/5/2022 ref").

Ik heb op 4/5/2022 geen mail ontvangen, de enige mails die ik van hen heb zijn die met de maandelijkse voorschotfactuur.

Mailtje gehad dat ze een rechtzetting gaan doen.

Eerst trekken ze drie facturen af en betalen ze die terug en achteraf kunnen ze pas de afrekening maken...

Allez, zullen zien wat het zal geven.

Hier (ook) iets raar aan de hand..
Wij zijn sinds december klant bij energie.be (na faillissement van vlaamse energieleverancier).

Ons voorschot werd op 370€ gezet voor elektriciteit + gas. Dit hebben we een paar maand betaald, tot het 2 maand geleden plots 352€ werd. Vermoedelijk door de 6% BTW.
Maar vorige maand werd dit plots 324€, en als ik in de app kijk is dit vanaf nu ons voorschot. Geen idee waarom.

Maar het rare, gisteren plots een inkomende overschrijving van 352€ ontvangen van energie.be (met mededeling: "storting van xxx stichting derdengelden buckaroo bv inlichting over storting van 352€ 4/5/2022 ref").

Ik heb op 4/5/2022 geen mail ontvangen, de enige mails die ik van hen heb zijn die met de maandelijkse voorschotfactuur.

€ 370 zonder 21% BTW is € 305,78. Daar 6% BTW op is € 324,13.
Lijkt me dat er iets mis berekend werd in die factuur van € 352 en ze dat nu rechtgezet hebben.

Hier ook gedacht slim te zijn x aantal jaar terug bij mega getekend.

Intussen zonnepanelen en een digitale teller 'gescoord', en zie door het bos de bomen niet meer.
Heb automatisch een variabele gekregen met startdatum 1-3-2020 voor elek en gas. (group Q flex)
Vaste kosten 2x 75€
Afname = 32,45 en injectie is 13,73
gas = 13,98 c€ /kwh

Heeft het zin nu over te schakelen? Aan welke miserie (bij mega) kan ik mij verwachten? merci!

Vandaag eindelijk mijn eindafrekening elektriciteit gehad, kan de factuur zelf nog niet downloaden maar het bedrag is er wel al. Krijg dus effectief terug, 105 euro terwijl mijn voorschot maar 50 euro was ofzo. Die actie van 1500kwh gratis voor luminus optimal heeft dus wel serieus opgebracht. Nu, die tijden zullen wel voorbij zijn waarschijnlijk..

Intussen zonnepanelen en een digitale teller 'gescoord', en zie door het bos de bomen niet meer.
Heb automatisch een variabele gekregen met startdatum 1-3-2020 voor elek en gas. (group Q flex)
Vaste kosten 2x 75€
gas = 13,98 c€ /kwh

Heeft het zin nu over te schakelen? Aan welke miserie (bij mega) kan ik mij verwachten? merci!

Check elek en gas hier. Het Mega Group tarief is bij de duurste op de markt. Ik zou dus veranderen.
De miserie bij Mega is dat ze de vaste vergoeding voor een heel jaar aanrekenen. Je contract loopt in principe van 01/03/2022 - 28/02/2023 en voor deze periode betaal je 150 euro aan vaste vergoeding. Als je volgende maand gaat veranderen gaat deze kost dezelfde blijven (in plaats van dat deze pro rata aangerekend wordt). Maar die kost ga je er snel uithalen door te veranderen.

Vaste kosten 2x 75€
gas = 13,98 c€ /kwh

Hoe lang heb je je digitale tellers al?
Ik woon nu 18maand op men app en zit ook bij mega en deze week voor het eerst ge-herevalueerd via de website van VREG

Heb je een digitale meter én al meer dan 1 jaar kwartierwaarden? Dan kan je hier jouw verbruiksgegevens opladen. Die kan je eerst ophalen in het Fluvius portaal.

Supersimpel.. je download gewoon u gegevens van u digitale tellers ; ge laad die op bij VREG en de mannen zeggen wat er best overeen komt.

Als het goed is moet het ook gezegd worden (ok ik vertrouw er op dat het effectief het beste is wat ze als resultaat geven) en ik vond dees ronduit spectaculair hoe simpel ze dat gemaakt hebben!

Ik kwam voor gas & elek op basis van mijn opgelade gegevens trouwens op €1600 per jaar (Engie Direct).. dus mijne stress voor een zotte factuur is sowieso wel weg :)

Laatst bewerkt:
amai, in mijn lijst staat er toch nog 1 die het aandurft van een vast tarief aan te bieden. Wel 500 euro duurder dan de goedkoopste variabele.

sn3VcMQ.jpg

Check elek en gas hier. Het Mega Group tarief is bij de duurste op de markt. Ik zou dus veranderen.
De miserie bij Mega is dat ze de vaste vergoeding voor een heel jaar aanrekenen. Je contract loopt in principe van 01/03/2022 - 28/02/2023 en voor deze periode betaal je 150 euro aan vaste vergoeding. Als je volgende maand gaat veranderen gaat deze kost dezelfde blijven (in plaats van dat deze pro rata aangerekend wordt). Maar die kost ga je er snel uithalen door te veranderen.
Had ik reeds gezien, idd ik vermoedde dit al.
Hoe lang heb je je digitale tellers al?
Ik woon nu 18maand op men app en zit ook bij mega en deze week voor het eerst ge-herevalueerd via de website van VREG

Heb je een digitale meter én al meer dan 1 jaar kwartierwaarden? Dan kan je hier jouw verbruiksgegevens opladen. Die kan je eerst ophalen in het Fluvius portaal.

Supersimpel.. je download gewoon u gegevens van u digitale tellers ; ge laad die op bij VREG en de mannen zeggen wat er best overeen komt.

Als het goed is moet het ook gezegd worden (ok ik vertrouw er op dat het effectief het beste is wat ze als resultaat geven) en ik vond dees ronduit spectaculair hoe simpel ze dat gemaakt hebben!

Ik kwam voor gas & elek op basis van mijn opgelade gegevens trouwens op €1600 per jaar (Engie Direct).. dus mijne stress voor een zotte factuur is sowieso wel weg :)
Al een tijdje digitale meter. Enige punt van verbetering is dat ze nog de optelsom zouden moeten tonen. Bij mij is het ook engie direct. Gas €1439 + elek €870 - teruglevering €478 = €1831 totaal jaarprijs. Dit is berekend op verbruik 2021

Bolt is de beste qua teruglevering, maar ik veronderstel dat je niet voor teruglevering alleen een contract bij hen kunt afsluiten?

Hier ook Eneco, maar variable contract dat afloopt op 1 juli. Heb gebeld (met veel geduld) om te vragen wanneer ik een nieuw voorstel ging krijgen (omdat dit inderdaad 2 maanden op voorhand zou moeten gebeuren). Medewerker zei dat ze die pas versturen op de vervaldag... Rare manier van werken imo
Ik zit ook bij Eneco voor gas en elektriciteit en heb hier ook iets vreemds. Beide contracten verkopen op 1 augustus 2022, voor gas heb ik op 30 mei al een nieuw voorstel tot energiecontract gekregen (van de huidige 2,34 €cent/kWh naar 10,81 €cent/kWh) terwijl ik voor elektriciteit nog geen voorstel gekregen heb.

Hoe dan ook ga ik een prijsvergelijk doen tegen de zomer om dan eind juli over te schakelen naar de goedkoopste.

1 juni is mijn afrekening en ik heb die gisteren ook al ontvangen van Engie.
Elektriciteit en gas samen en moet maar 210 euro bijbetalen. Serieuze meevaller:)

We hebben een analoge meter en de schatting van Fluvius ivm stand gasmeter was fout (scheelt meer dan 100 eur) dus klachtenmail gestuurd. Curatoren van VME hebben ook die verkeerde meterstand op de factuur staan, dus wij betalen niets, via mail geantwoord en nog niets gehoord van de curatoren...

Fluvius ging VME + onze nieuwe leverancier op de hoogte brengen en de meterstand aanpassen. Na een maand nog niets gehoord. Ik ga het er bij laten, die factuur van 300 hebben we betwist dus de bal ligt bij de curatoren.

We hebben een analoge meter en de schatting van Fluvius ivm stand gasmeter was fout (scheelt meer dan 100 eur) dus klachtenmail gestuurd. Curatoren van VME hebben ook die verkeerde meterstand op de factuur staan, dus wij betalen niets, via mail geantwoord en nog niets gehoord van de curatoren...

Fluvius ging VME + onze nieuwe leverancier op de hoogte brengen en de meterstand aanpassen. Na een maand nog niets gehoord. Ik ga het er bij laten, die factuur van 300 hebben we betwist dus de bal ligt bij de curatoren.
Had je niet beter gewoon betaald en gezwegen? Dan had je die extra gas nog aan een voordelig tarief gehad t.o.v. de dure tarieven nu.

Had je niet beter gewoon betaald en gezwegen? Dan had je die extra gas nog aan een voordelig tarief gehad t.o.v. de dure tarieven nu.
Tgoh, het gaat vooral over de maand december vorig jaar en de gasprijzen van op de factuur van Vlaamse Energieleverancier zijn al vrij hoog heb ik gezien. Uiteindelijk gaan we nog goedkoper zijn met de tarieven van Luminus in december denk ik eigenlijk..
Niet vergeten dat VE enorm duur aangekocht heeft de laatste maanden van 2021.

Vanaf maart 2022 hebben we vast gas voor 8,8. Daar zitten we nu wel even goed mee. Nu de markt wat in de gaten houden.

Bedankt. Ik heb nog mega group (gas) dat eind deze maand afloopt.
Vanaf 01/07 naar engie direct.

Hier afrekening gehad van Luminus.
Jammer genoeg dik gekloot met de nieuwe tarieven.

Nu de optifix afgesloten voor gas en elektriciteit, vast 2 jaar.

Voorgestelde voorschotten:

GAS 200 per maand
ELEKTRICITEIT 232 per maand

432 euro per maand, Dik 5000 per jaar. Stevig. Eerste investering wordt een palletkachel denk ik!

Hier afrekening gehad van Luminus.
Jammer genoeg dik gekloot met de nieuwe tarieven.

Nu de optifix afgesloten voor gas en elektriciteit, vast 2 jaar.

Voorgestelde voorschotten:

GAS 200 per maand
ELEKTRICITEIT 232 per maand

432 euro per maand, Dik 5000 per jaar. Stevig. Eerste investering wordt een palletkachel denk ik!

De elektriciteit lijkt me wel heel veel? Valt daar niet op te besparen?

Terug
Bovenaan