Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Uiteindelijk hangt dat allemaal af hoe je woont.Hier variabel tarief afgesloten in oktober. Voorschot is juist verlaagd naar 20 euro.
Isolatie, dat wordt nog iets.
Als het een vrijstaand huis is, is 15200kWh gemiddeld hoor. Wij verbruiken 16500-17000kWh in ons redelijk geïsoleerde vrijstaande woning. Is ondertussen nog wel bijgeïsoleerd, dus hoop volgende winter ook lager uit te komen qua verbruik.Uiteindelijk hangt dat allemaal af hoe je woont.
Mijn elektriek is 2200 KWH per jaar . Wat aan de lage kant is, maar mijn gasverbruik is hoog. 15200kwh Logisch want ik woon in een herenhuis met hoge plafonds en 287m2 bewoonbare oppervlakte. Zoiets kun je enkel verwarmen via gas of mijn elektriciteitsfactuur is 3X mijn gasfactuur. Uiteindelijk valt mijn gasfactuur zelfs nog mee voor zo een huis.
Anderzijds is tegenover 6 jaar geleden mijn huis quasi verdubbeld in waarde, elke week staan ze hier aan me deur (immo en particulieren) of ik mijn huis niet wil verkopen..
En nee, ik ga mijn plafonds niet verlagen, zo huis moet zijn karakter bewaren.
Wat was uw rekeningnummer alweer?Gisteren mijn rekeningnummer voor de domiciliering bij Luminus gewijzigd. Echt 0,0 controle van Luminus uit. ik kan daar dus eender welk rekeningnummer invullen.. zoiets zou toch echt niet mogen..

Gebruik het rekeningnummer van de overheidWat was uw rekeningnummer alweer?![]()

Uiteindelijk hangt dat allemaal af hoe je woont.
Mijn elektriek is 2200 KWH per jaar . Wat aan de lage kant is, maar mijn gasverbruik is hoog. 15200kwh Logisch want ik woon in een herenhuis met hoge plafonds en 287m2 bewoonbare oppervlakte. Zoiets kun je enkel verwarmen via gas of mijn elektriciteitsfactuur is 3X mijn gasfactuur. Uiteindelijk valt mijn gasfactuur zelfs nog mee voor zo een huis.
Anderzijds is tegenover 6 jaar geleden mijn huis quasi verdubbeld in waarde, elke week staan ze hier aan me deur (immo en particulieren) of ik mijn huis niet wil verkopen..
En nee, ik ga mijn plafonds niet verlagen, zo huis moet zijn karakter bewaren.
| Luminus Optifix | Eneco | |
| gas | € 12,00 | € 14,98 |
| vergoeding | € 17,09 | € 52,56 |
| elek afname | € 31,71 | € 34,81 |
| elek injectie | € 17,75 | € 17,87 |
| vergoeding | € 17,09 | € 52,56 |
Ja als je in 'maart' Optifix gas vast voor 2 jaar genomen hebt ben je nog steeds goedkoper af tov de huidige (variabele) tarieven.Optifix gas is 8,80 cent tegen 6 pct btw voor degenen die in maart intekenden (de meesten hier dus). Ben ook benieuwd waar je lagere prijzen vindt dan dat. Daarbovenop geloof ik echt niet dat de prijzen op lange termijn gaan zaken. De prijs schommelt inderdaad, maar we kunnen volgens mij nog veel hoger gaan dan de piek die we gehad hebben. De oorlog in Oekraïne is nog lang niet gedaan en China heeft op dit moment nog Covid lockdowns. Van zodra het leven in China weer op volle toeren draait zal de energievraag alleen maar stijgen.
Mijn dak is geïsoleerd. Herenwoning tussengesloten.Mijn huis is 250m2 met zonneboiler... En ik verwarm met gas.
Je kunt ook je dak of muren isoleren, dat heeft weinig met volume te maken.
Beter isoleren gaat er niet voor zorgen dat je een airco zal moeten plaatsen, integendeel. Hoe beter je isoleert, hoe beter je de warmte buiten kan houden.Ik moet tenminste geen airco plaatsen zoals zovelen.
maar vroeg mij nog af hoe vast die contractduur van 2 jaar is
Bakstenen hebben wel wat thermische massa. Dus isoleren zou hier ook nadelig "kunnen" zijn lijkt mij.Beter isoleren gaat er niet voor zorgen dat je een airco zal moeten plaatsen, integendeel. Hoe beter je isoleert, hoe beter je de warmte buiten kan houden.
Dat is de groep achter Collruyt (Ik heb dit enkele tientallen pagina's geleden nog al eens gepost)Kzie nu DATS 24 bij mijn VREG-test resultaten voor Gas & Electriciteit, variabel. Iemand hier ervaring mee?
Met een opzeg vergoeding van maar 20eur valt er weinig te bezinnen.
@Rubberen : kijk gewoon naar de productfiches. Daar staan die tarieven: https://www.luminus.be/nl/prive/elektriciteit-gas/prijslijsten/
Voor gans belgie rekenen ze 12.22euro aan.
Dit haal ik uit de kolom :
Tarief databeheer / Meet- en telactiviteit / Vaste term DNB (€/jaar)
Dus voor 12.22euro kan ik bestaand contract opzeggen en zelf naar een andere leverancier gaan? Indien correct zou dat wel aantrekkelijk zijn met mijn idee om eerst vast te gaan en indien het zou zakken over te schakelen op een andere goedkopere leverancier.
Dat is de netvergoeding. Jij zoekt, als ik het goed voorheb, naar de vaste vergoeding.
Over welk product gaat het?