Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Optifix was vast in maart toen ik intekende. Ben ook wel benieuwd, voorschotten op 80€ samen gezet maar zal te weinig zijn denk ik. Allist dat we binnen paar weken in een e20 nieuwbouw zitten met zonnepanelen, zal dan enkel gas zijn voor warm water de eerste 5-6 maanden denk ikHeeft luminus nog vast tarief voor gas dan?
Mijn contract loopt nog tot 31 juli. Even afwachten nog?
Ik denk dat je zoiets best pas invoert op het moment dat de duurste maanden beginnen.Begin dit jaar zijn er verschillende artikels verschenen dat we vanaf april ook voor een maandelijkse afrekening ipv voorschot konden kiezen (bij de grotere leveranciers toch). Iemand een idee hoe dat zit? Sindsdien heb ik daar helaas niets meer over gehoord.
Idd, door dat laatste zou ik dat ook willen voor electriciteit.Ik denk dat je zoiets best pas invoert op het moment dat de duurste maanden beginnen.
Maar met de EV bedrijfswagen die er aan zit te komen, zou ik wel heel graag maandelijks afrekenen. Op vlak van elektriciteit dan toch.
Wij gaan binnenkort zonnepanelen op ons dak leggen, maar zitten momenteel nog op een relatief goedkoop fixed contract van 3j. om dat injectietarief te krijgen, moeten we dan een volledig nieuw contract aangaan (onder de huidige voorwaarden? ) of is dat gewoon een extra contractje?
Extra. Wel duidelijk melden dat je je bestaand afnamecontract wil houden.
Heb je al een digitale meter dan? Want als je dat niet hebt moet je geen extra contract afsluiten

Iemand hier al ervaring mee? Ik zou dit willen doen vanals ik een EV heb, en enkel voor elektriciteit.Maandelijkse energieafrekening mogelijk sinds april, maar enkel bij grote leveranciers.
![]()
Maandelijkse energieafrekening mogelijk sinds april, maar enkel bij grote leveranciers: wanneer zal het overal een optie zijn?
Sinds 1 april moeten energieleveranciers hun klanten de optie bieden om maandelijks een afrekening te betalen. Geen voorschot dus, maar een afrekening voor hun reële verbruik van die maand. In tijden van erg onstabiele prijzen kan je zo op het einde van het jaar een gepeperde afrekening...www.hln.be
Om geen nodeloze leningen aan bedrijven die failliet kunnen gaan te moeten geven?Waarom zou je dat willen?
Ik wist niet dat dit al mogelijk was bij Luminus, eens achter horen se voor zowel gas als elektriciteit. Is ook een motivatie om in de winter wat zuiniger te doen met gas, want je zal het in de winter direct voelen als je veel stookt.Om geen nodeloze leningen aan bedrijven die failliet kunnen gaan te moeten geven?
Als je je financiën zelf een beetje kan plannen/regelen lijkt me dat sowieso wel iets goed, een correcte maandelijkse afrekening.
Ik stoor me persoonlijk zot aan de random voorschotbedragen waarmee overal geslingerd wordt.