Energieleveranciers

Gas is echt niet meer normaal. Ik ben op dit moment enorm blij met mijn 3j vast contract van 5,1c die ik in oktober heb afgesloten, amai. Was toen al een zure, x3 in prijs met wat ik ervoor had. Maar als je dit allemaal ziet, poeh.

Laatst bewerkt:
Toch even vragen:
In januari kwam er iemand langs om de meterstanden op te nemen
In maart of april kregen we de jaarlijkse afrekening (meterstanden werden geschat, er kwam niemand langs)
Vanaf gisteren ging het nieuwe contract in (zelfde leverancier), maar ook nu werden er geen meterstanden opgenomen/opgevraagd.

Aangezien het oude contract veel interessantere tarieven heeft dan het nieuwe, zou ik wel willen dat die correct wordt aangerekend (liefst zelfs nog iets meer op het oude 😇)

Kan dit dat er geen meterstanden werden opgevraagd bij overstap naar nieuw contract? (zelfde leverancier)
Kan ik dit alsnog ergens (laten) registreren?
't Zal geen 100en euro's verschillen, maar bon...

begin maart (10/3) Luminus optifix afgesloten met als startdatum 1/5

Nu zie ik echter op het portaal nog altijd staan "Aanvraag in verwerking"
Is dit normaal? Er waren er hier nog een aantal die op ongeveer hetzelfde moment ingetekend hadden dus vandaar de vraag.

Ook benieuwd naar de eindafrekening van engie...

Een bijkomende vraag, op 23/5 wordt onze nieuwbouw opgeleverd, en dan worden dus overname documenten van water/gas en elektriciteit opgemaakt van Matexi uit.

Hoe kan ervoor zorgen dat ik tot eind juni 2 verbruiksadressen heb? Want de grote verhuis is pas midden juni gepland, en dan moeten we ook nog de overdracht doen naar de nieuwe eigenaar hier...
Staat bij mij nog altijd op in verwerking :(...

Best zo snel mogelijk bellen naar Luminus. Heb zelf 10x moeten bellen tot het in orde was.
Als er iets mis loopt langs hun kant nemen ze gewoon geen contact met jou op.

Nieuwe optifix staat online: 12cent voor de gas

Laatst bewerkt:
Best zo snel mogelijk bellen naar Luminus. Heb zelf 10x moeten bellen tot het in orde was.

Ze waren ermee bezig. Dossier stond volledig in orde klaar. Enkel contracting diende er nog maximaal 3 dagen voor te gebruiken om de overgang te maken. Was een formaliteit.

Staat bij mij nog altijd op in verwerking :(...
Als ik inlog op myluminus krijg ik "Er werd geen geldig energiecontract gevonden.
Mogelijks worden de meters nog niet (of niet meer) door Luminus beleverd.
Als je denkt dat dit onterecht is, gelieve later opnieuw te proberen.
Als het probleem aanhoudt, gelieve dan contact op te nemen met de klantendienst."

Ook bij Engie nog geen eindafrekening te zien.
Geef ik ze nog een dag, gezien de feestdag van gisteren?

Als ik inlog op myluminus krijg ik "Er werd geen geldig energiecontract gevonden.
Mogelijks worden de meters nog niet (of niet meer) door Luminus beleverd.
Als je denkt dat dit onterecht is, gelieve later opnieuw te proberen.
Als het probleem aanhoudt, gelieve dan contact op te nemen met de klantendienst."

Ook bij Engie nog geen eindafrekening te zien.
Geef ik ze nog een dag, gezien de feestdag van gisteren?
Bellen.

Als ze zeggen dat er geen geldig energiecontract werd gevonden scheelt er iets. Dan lijkt het mij dat je best zo snel mogelijk actie onderneemt, want ik zie niet in hoe dat gaat veranderen door ze 1 extra dag te geven.
Het aanschuiven kan wel even duren. Toen ze mij naar contracting wilde doorkoppelen, meldde ze eerst dat ze mij in wacht zou zetten en dat het maar voor even was. Waarna ze terug opnam en meldde dat ze dit toch maar niet gedaan had, en zelf had afgehandeld omdat er nog 35 wachtende voor mij zouden geweest zijn bij haar collega.
Maar ze vond dat niet klantvriendelijk als ze dat gedaan zou hebben :p.

PS: Ik kwam van eneco, daar was ook nog geen eindafrekening te zien. Maar als ik naar mijn vorige facturen kijk, maken ze die rond de 8ste van de maand. Dus het is niet echt raar dat er nog geen eindafrekening staat.
Ik zou u wel aanraden indien je nog geen digitale meter hebt, om even een foto te nemen van de meterstand. Dat is altijd handig voor discussies.

Kan dit dat er geen meterstanden werden opgevraagd bij overstap naar nieuw contract? (zelfde leverancier)
Kan ik dit alsnog ergens (laten) registreren?

Als je bij dezelfde leverancier blijft worden er inderdaad geen meterstanden opgevraagd. De netbeheerder heeft geen weet van je interne contractwissels bij een leverancier. Enkel als je van leverancier wisselt of verhuist worden er meterstanden opgevraagd.

Nu nog laten registreren voor begin april is denk ik niet meer mogelijk. Enkel indien je van leverancier was veranderd en de meterstanden bij de wisseldatum geschat werden is het nog mogelijk om deze te laten aanpassen. Maar om meterstanden te laten invoeren in het verleden denk ik niet dat dit mogelijk is.

Als je bij dezelfde leverancier blijft worden er inderdaad geen meterstanden opgevraagd. De netbeheerder heeft geen weet van je interne contractwissels bij een leverancier. Enkel als je van leverancier wisselt of verhuist worden er meterstanden opgevraagd.

Nu nog laten registreren voor begin april is denk ik niet meer mogelijk. Enkel indien je van leverancier was veranderd en de meterstanden bij de wisseldatum geschat werden is het nog mogelijk om deze te laten aanpassen. Maar om meterstanden te laten invoeren in het verleden denk ik niet dat dit mogelijk is.
Overstap naar nieuw contract was gisteren ;)
Er werd trouwens een foto gemaakt van de meterstanden.

Maar ik zal het wel zo laten.
Over een maand of 3 verhuizen we toch naar de nieuwe woning en contract van de huidige woning wordt dan waarschijnlijk contract leegstand (tijdens de renovatiewerken)

Ik heb nog een vast contract tot midden November voor gas en begin December voor elektriciteit.
Weet niet goed of ik moet veranderen of al ergens anders op intekenen...

We betalen momenteel veel te veel aan voorschotten (2000 euro te veel op jaarbasis), maar dat is om November 2022-Maart 2023 te coveren natuurlijk.

Beetje gezakt dan in vergelijking met april maar hoger dan maart

Overstap naar nieuw contract was gisteren ;)
Er werd trouwens een foto gemaakt van de meterstanden.

Maar ik zal het wel zo laten.
Over een maand of 3 verhuizen we toch naar de nieuwe woning en contract van de huidige woning wordt dan waarschijnlijk contract leegstand (tijdens de renovatiewerken)
Kzit ook wel in da straatje 01/05 optifix in maart aangevraagd. Contract getekend meteratanden doorgevoerd etc. Maar op myluminus niets te vinden. Straks toch eens bellen

Als je van een oud contract bij Luminus naar die optifix van Luminus overstapt, zou je dan ook een afrekening moeten krijgen?
Volgens Luminus zou ik half april een afrekening krijgen, maar tot nu toe niets gehad.
En ik zou intussen toch al erg graag eens willen weten hoe erg het gesteld is met de afrekening. We weten nog altijd niet of we terugkrijgen of moeten bijbetalen en hoeveel het zal zijn.

Als je van een oud contract bij Luminus naar die optifix van Luminus overstapt, zou je dan ook een afrekening moeten krijgen?
Volgens Luminus zou ik half april een afrekening krijgen, maar tot nu toe niets gehad.
En ik zou intussen toch al erg graag eens willen weten hoe erg het gesteld is met de afrekening. We weten nog altijd niet of we terugkrijgen of moeten bijbetalen en hoeveel het zal zijn.
Denk dat je normaal toch sowieso ieder jaar een afrekening krijgt?

Nieuwe prijzen voor injectie zien er nog altijd goed uit bij Optifix. Onze afgenomen elektriciteit nachttarief is goedkoper dan wat we krijgen voor onze geïnjecteerde electriciteit dagtarief, dus waar we voorheen zoveel mogelijk zelfconsumptie probeerden te doen is het nu beter om zoveel mogelijk 's nachts te verbruiken en zo weinig mogelijk wanneer de zon schijnt. 😁

Nieuwe prijzen voor injectie zien er nog altijd goed uit bij Optifix. Onze afgenomen elektriciteit nachttarief is goedkoper dan wat we krijgen voor onze geïnjecteerde electriciteit dagtarief, dus waar we voorheen zoveel mogelijk zelfconsumptie probeerden te doen is het nu beter om zoveel mogelijk 's nachts te verbruiken en zo weinig mogelijk wanneer de zon schijnt. 😁
Zeker van dat je u niet rijk aan het rekenen bent ?

Je zit nog altijd met de 16-19cent kost voor het gebruik van het net. Als je uw eigen stroom verbruikt, moet je die niet opleggen.

Terug
Bovenaan