Een update in deze hele saga:
Gisteren ben ik eindelijk binnengeraakt bij Eneco door te zeuren in het keuzemenu. (nieuwe klant willen worden ipv bestaande klant). Ik kreeg daar een vrij boertige en geënerveerde madam aan de lijn. Zij wist mij te zeggen dat mijn contract op 03/03 opgezegd is geweest door Fluvius omwille van een onduidelijke reden. (iets van mismatch stond er in de beschrijving) Het enige dat zij kon doen voor mij is mij terug klant maken bij hen. Ik dus terug heel de procedure doorlopen en daarna contact opgenomen met Fluvius. Daar geraak je gelukkig wel op een normale manier binnen en kan je iemand spreken. Deze vriendelijke dame zei me dat Fluvius niet zomaar contracten kan opzeggen bij energie leveranciers (ik vond het ook vreemd dat dit zomaar kon, zij zegt dus het omgekeerde van die Eneco madam) en dat ik vrijdag terug met hen contact moest opnemen om alles uit te klaren. Tegen dan zouden mijn gegevens van bij Eneco bij hen zichtbaar moeten zijn.
Wat een fokking amateuristisch gedoe. Ik krijg dus op 13/01 een welkomstmail van Eneco "bedankt dat je voor ons koos met klantnummer etc". Daarna wordt mijn contract blijkbaar zomaar ontbonden ZONDER dat ik van iets weet. Bij hen telefonisch iemand te pakken krijgen is quasi onmogelijk. Ik heb via internet een ticket aangemaakt en 3 reminders gestuurd, ik krijg gewoon geen antwoord. Hen meerdere malen telefonisch proberen opbellen is onmogelijk, je geraakt gewoon niet binnen. (tot 1h in de wachtrij gestaan, dan heb ik het opgegeven). Ik ben het beu om secretaresse te spelen tussen die 2 partijen, kunnen zij dat niet onderling uitklaren?