80???ach hier is het morgen ~80cent/kWh
en praktisch iedereen verwarmt hier elektrisch![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
80???ach hier is het morgen ~80cent/kWh
en praktisch iedereen verwarmt hier elektrisch![]()
Noorwegen .. niet België80???

8NOK/kWh, dat is ~0,8euro right ?80???
8NOK/kWh, dat is ~0,8euro right ?
Jaja, maar wij kopen wel Noors gas heNoorwegen .. niet België
Maar dat het weer (veel) duurder wordt in april is een feit.
yep jullie ( of vooral den duits) willen meer gas, gas wordt duurder dus verkopen de noorse bedrijven het in de EU en dat drijft de prijs hier omhoog. En dan is +/- alle elektriciteit hier water en windenergie, maar aangezien de energie prijs omhoog gaat kunnen die hun waterkracht ook duurder verkopenEn das voor die gas die wij kopen als BE zijnde?
Exact hetzelfde idd.Lemme guess. 7,5€ aanmaningskosten? (Algemene voorwaarden)
En deze worden verrekend met de eerstvolgende voorschotfactuur? (Dewelke er helemaal niet meer is)
En gelieve te betalen voor 11-03-2022?
Indien 3x ja dan heb je dus exact dezelfde brief gehad op exact dezelfde dag als ikzelf.
Ergens wel grappig / ironisch dat we met (minstens) twee beyondgamers zijn die een soortgelijk issue hebben op exact hetzelfde moment.
Dat is gewoon hun automatische aanmaningsprocedure dat is opgestart hé (ondanks het nieuws in de media dat ze beloofden deze niet op te starten voor betwistingen), daar heeft een fysieke persoon dus gewoon nog altijd niet naar gekeken.
Ik ben voorlopig niet echt onder de indruk.Ik ben wél benieuwd wat het eerste komt: Iemand die er eens effectief naar kijkt en merkt dat de factuur niet klopt, of ne deurwaarder (ene van de incasso, geen gerechtsdeurwaarder) die een briefke in de bus gaat steken.
Spoiler en iets wat veel mensen niet beseffen of weten --> Neen je bent ook wettelijk helemaal niet verplicht die deurwaarderskosten te betalen. Als je de zaak wint voor de rechtbank, dan zal Mega die mens moeten bekostigen. Alleen als je finaal toch verliest, zijn al die kosten WEL voor jou.

Yup, we're boned.yep jullie ( of vooral den duits) willen meer gas, gas wordt duurder dus verkopen de noorse bedrijven het in de EU en dat drijft de prijs hier omhoog. En dan is +/- alle elektriciteit hier water en windenergie, maar aangezien de energie prijs omhoog gaat kunnen die hun waterkracht ook duurder verkopen
Ik heb voor zowel elektriciteit als gas net een 2-jarig vast contract afgesloten dat nog net te betalen is, dus laten we anders binnen 2j afsprekenIk zie jullie volgend jaar aan de voedselbanken mensen!

Hoezo, jouw warmtepomp verbruikt toch electriciteit?Aan die tarieven heb ik mijn warmtepomp op minder dan een jaar terugverdiend.
Hoezo, jouw warmtepomp verbruikt toch electriciteit?
yep jullie ( of vooral den duits) willen meer gas, gas wordt duurder dus verkopen de noorse bedrijven het in de EU en dat drijft de prijs hier omhoog. En dan is +/- alle elektriciteit hier water en windenergie, maar aangezien de energie prijs omhoog gaat kunnen die hun waterkracht ook duurder verkopen
Kan ik dan nu al dit kiezen om volgende maand te starten? Want moet mijn huidige product wel 'uitdoen' om mijn promoties te krijgen. Heb eigenlijk altijd al van leverancier veranderd
*edit: als ik vTEST doe is de Essential 1400 euro en de Optifix 1730 euro.
Vraag is natuurlijk of de elec prijzen nog met meer dan 20% zullen stijgen of niet...
Index (excl. BTW): (1/3 Endex 12-12-12 + 1/3 Endex 12-0-12 + 1/3 Endex 3-0-3) = 118,82 €/MWh
Je vindt gewoonweg geen vaste contracten meer of waar vind jij ze nog? Als ik momenteel mijn aardgas + elek vergelijk kom ik bij ENGIE 800 euro goedkoper uit dan huidige (Eneco). Nu beide zijn een variabel contract, dus is het mogelijk dat volgende maand ENGIE plots duurder wordt dan Eneco? Gezien dat contract variabel is, kan het toch elke maand verschillen wie duurder of goedkoper is of vergis ik mij?
Je vindt gewoonweg geen vaste contracten meer of waar vind jij ze nog? Als ik momenteel mijn aardgas + elek vergelijk kom ik bij ENGIE 800 euro goedkoper uit dan huidige (Eneco). Nu beide zijn een variabel contract, dus is het mogelijk dat volgende maand ENGIE plots duurder wordt dan Eneco? Gezien dat contract variabel is, kan het toch elke maand verschillen wie duurder of goedkoper is of vergis ik mij?
1)Ja, maar de elektriciteit swingt niet zo de pan uit als het aardgas, en een gedeelte produceer ik zelf via de panelen. Als ik de prijs vandaag voor die 12500kwh aardgas converteer naar de benodigde electriciteit via warmtepomp dan verdien je dikke centen.
Overgrote deel van de bevolking heeft een spotprijs, vaste prijzen zijn hier relatief zelfzaam. Dus ja een alert gekregen voor morgen tussen dan en dan >8nok/kWhHoe kom je trouwens aan 80 cent/kWh voor morgen? Afhankelijk van de balanceringszone zie ik maximaal 27 cent voor de energiecomponent. Eén ochtenduur springt er tussenuit maar hebben jullie in Noorwegen contracten die effectief de uurprijs volgen? Bestaat in België bij Engie ook maar is een serieus nicheproduct dat ze niet actief promoten (omdat een gewone mens de risico’s daarvan niet deftig kan inschatten).
De procedure is hier uitgelegd.![]()
Technieken - Energieleveranciers
https://www.luminus.be/nl/prive/elektriciteit-gas/alle-tariefplannen/optifix/ Here you go. 2 secondjes Googlen. Vergeet er niet bij te vermelden dat er rechtstreeks op "Klant worden" geklikt moet worden en niet "Bereken mijn prijs". Maar staat net zoals de link op de vorige pagina's.www.beyondgaming.be
1)
Gebaseerd op mijn meting van mijn warmtepomp :
Geproduceerd : 6783kwh
Verbruikt : 1908 kwh
-> efficiëntie : 3,56 (SCOP)
2) berekening:
12500kwh * 0.15 -> 1875
12500/3.56 -> 3511,24 * 0.5 -> 1755,62
120€ op jaarbasis, duurt het toch wel een paar jaar voor je dat eruit hebt, denk ik.
Elektriciteit
Nieuwe vaste prijzen voor afname incl. 21% btw
Vaste vergoeding tweevoudig tarief 54,49 €/jaar
Prijs per kWh piekuren 32,698 c€/kWh
Prijs per kWh daluren 24,851 c€/kWh
Elektriciteit 100% Groen - 100% Belgisch 0,000 c€/kWh
Nieuwe tijdelijke vaste prijzen voor afname incl. 6% btw (Prijsfiche maart 2022 wordt gepubliceerd op onze website vanaf 01/03/2022.)
Vaste vergoeding tweevoudig tarief 47,73 €/jaar
Prijs per kWh piekuren 28,644 c€/kWh
Prijs per kWh daluren 21,770 c€/kWh
Aardgas
Nieuwe vaste prijzen incl. 21% btw (Prijsfiche maart 2022 wordt gepubliceerd op onze website vanaf 01/03/2022.)
Vaste vergoeding 39,99 €/jaar
Prijs per kWh 11,408 c€/kWh
Je zou al bijna denken dat men batterijen interessant wil maken...Overgrote deel van de bevolking heeft een spotprijs, vaste prijzen zijn hier relatief zelfzaam. Dus ja een alert gekregen voor morgen tussen dan en dan >8nok/kWh
1875 gaat richting de 1900 héIk had volgens mijnenergie minder voor elektro en meer voor gas. Elektro zat rond de 1000 voor mijn gerekende 3000kWh stroom (cop van 4 genomen) en aardgas ging richting 1900 voor 12500kWh afname.
.
.