Energieleveranciers

Zijn er nog hier die van Vlaamse Energiemaatschappij (na hun faillissement) overgestapt zijn naar Eneco? We hebben al maandelijks facturen van gas maar van elektriciteit is dit nog altijd niet gebeurd.. We kregen als excuus dat ze de startdatum maar later hebben kunnen aanpassen.. Nu zijn ze bijna niet te pakken via hun helpdesk.. En hebben we nu nog altijd geen factuur ontvangen voor onze stroom..

Zijn er nog hier die van Vlaamse Energiemaatschappij (na hun faillissement) overgestapt zijn naar Eneco? We hebben al maandelijks facturen van gas maar van elektriciteit is dit nog altijd niet gebeurd.. We kregen als excuus dat ze de startdatum maar later hebben kunnen aanpassen.. Nu zijn ze bijna niet te pakken via hun helpdesk.. En hebben we nu nog altijd geen factuur ontvangen voor onze stroom..
Ze staan overal absurd véél achter. Ik ben als Syndicus voor de VME nu aangesloten bij Octa+. Mijn contract is al in orde sinds 1 januari, maar ik heb nog géén enkele factuur gekregen.

Lampiris moet nog de slotfactuur doorsturen. We zijn 2 maanden verder en ik heb nog niets gekregen.

Ik google hier even om een idee te krijgen van de injectietarieven.
Ik zie op mijnenergie https://www.mijnenergie.be/blog/injectietarieven/?referrer=https://www.ecosia.org/ dat de injectietarieven voor februari tot 0,22 €/kWh bedragen? Klopt dat?

Verder zie ik dat wanneer ik een prijsofferte wil hebben, dat men gewoon de huidige injectietarieven voor een heel jaar gebruikt; bij Bolt bvb 0.2186 EUR/kWh. Dat is toch gewoon fout? In volle zomer gaan die injectietarieven toch opnieuw kelderen, vermoed ik? En het is dan dat mensen injecteren.
Ja dat mag je op die manier niet in rekening brengen. Daarom dat je eerst best een simulatie maakt voor uw casus zonder de zonnepanelen en dan de 2 à 3 beste eens langs mekaar legt om daar dan de impact van de zonnepanelen voor te berekenen.

Ja dat mag je op die manier niet in rekening brengen. Daarom dat je eerst best een simulatie maakt voor uw casus zonder de zonnepanelen en dan de 2 à 3 beste eens langs mekaar legt om daar dan de impact van de zonnepanelen voor te berekenen.
Ik weet dat wel, maar ik vind het gewoon redelijk ongehoord dat die site dat dus doet, dat was mijn opmerking.

Ik weet dat wel, maar ik vind het gewoon redelijk ongehoord dat die site dat dus doet, dat was mijn opmerking.
Is slechte codering. Je zou verwachten dat men daar ondertussen een bepaald gemiddeld verbruiksprofiel aan hingen en dan tegelijkertijd een seizoensgebonden gemiddelde injectiecomponent (zowel in prijs als in generatie).

Maar desondanks blijft het een inschatting die maar een approximatie is.

Die oplichters van Mega blijven maar gaan.
Op 1 februari een absurde eindfactuur aangevochten, op 4 februari bevestiging van gekregen, daarna nog niets gebeurd, en nu een eerste herinnering met waarschuwing dat er een boete zal bijkomen. Succes er mee jongens. Ik heb er nog 1x op gereageerd op een deftige, maar dwingende manier, maar dit was wel mijn laatste mail naar Mega. Dat ze het maar naar de rechtbank trekken.

@polar bear
Mijn ervaringen met Mega zijn dus extreem slecht, ik kan u enkel afraden om er bij te tekenen.
Als men van de duivel spreekt dan ..
Mega belooft klanten die voorschotfactuur betwisten met rust te laten

Eerst zien dan geloven ja :tongue: maar ik begrijp niet goed welke belofte Mega hier maakt? Want bij een betwisting mogen ze helemaal géén aanmaningsprocedure opstarten. Dat is wettelijk zo bepaald. Dus over welke belofte heeft men het hier dan?

Als men van de duivel spreekt dan ..
Mega belooft klanten die voorschotfactuur betwisten met rust te laten

Eerst zien dan geloven ja :tongue: maar ik begrijp niet goed welke belofte Mega hier maakt? Want bij een betwisting mogen ze helemaal géén aanmaningsprocedure opstarten. Dat is wettelijk zo bepaald. Dus over welke belofte heeft men het hier dan?

Als de betwisting werd beantwoord, mogen ze de aanmaningsprocedure terug opstarten. Anders zou jij zonder enige geldige reden een factuur kunnen blijven betwisten waardoor de leverancier niets zou kunnen invorderen. Dat is ook niet de bedoeling.

Als de betwisting werd beantwoord, mogen ze de aanmaningsprocedure terug opstarten. Anders zou jij zonder enige geldige reden een factuur kunnen blijven betwisten waardoor de leverancier niets zou kunnen invorderen. Dat is ook niet de bedoeling.
Dat klopt, maar ze moeten dus eerst wel antwoorden.
Bij zowel mijzelf als Remake zijn ze alreeds de aanmaningsprocedure opgestart zonder dat wij enig antwoord verkregen heb.

Nu goed het is pas een eerste herinnering tot betaling en ze staan achter met de verwerking door de drukte, dus we zullen wel zien wat er gebeurt. ..

Nog stééds mijn eindfactuur van mijn vorig adres niet ontvangen...
Ik wacht hier intussen 1,5 maand op en heb nu zeker al 3 mails gestuurd.
EDIT: als het niet langer is. Ik weet het zelf al niet meer. 😒

Reactie op mail 1: u krijgt binnenkort uw eindfactuur, geen zorgen!
Reactie op mail 2: /
Reactie op mail 3: /

Dat wordt weer eens bellen en daarop nog wachten tot ze mij terugbellen, want zo gaat dat tegenwoordig. Kan ik ook nog maken dat ik zeker mijn gsm hoor.

Het geld zal ondertussen wel van mijn rekening blijven gaan; ik zal wel twee rekeningen blijven betalen!

Nadat het contract eindelijk in orde werd gemaakt dit weer.

Stopt het dan nooit eens??

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog stééds mijn eindfactuur van mijn vorig adres niet ontvangen...
Ik wacht hier intussen 1,5 maand op en heb nu zeker al 3 mails gestuurd.
EDIT: als het niet langer is. Ik weet het zelf al niet meer. 😒

Reactie op mail 1: u krijgt binnenkort uw eindfactuur, geen zorgen!
Reactie op mail 2: /
Reactie op mail 3: /

Dat wordt weer eens bellen en daarop nog wachten tot ze mij terugbellen, want zo gaat dat tegenwoordig. Kan ik ook nog maken dat ik zeker mijn gsm hoor.

Het geld zal ondertussen wel van mijn rekening blijven gaan; ik zal wel twee rekeningen blijven betalen!

Nadat het contract eindelijk in orde werd gemaakt dit weer.

Stopt het dan nooit eens??

De termijn voor een factuur op te maken is 6 weken. Door de huidige situatie op de markt loopt alles vertraging op.

Je moet geduld hebben, bellen heeft geen zin. Het facturatieproces is een automatisch proces, een medewerker gaat die factuur niet handmatig opmaken voor u. Doordat mensen maar blijven bellen en mailen loopt alles nog meer vertraging op. Ik begrijp dat het vervelend is, maar het is echt nodig dat iedereen geduld heeft.

Doordat mensen maar blijven bellen en mailen loopt alles nog meer vertraging op. Ik begrijp dat het vervelend is, maar het is echt nodig dat iedereen geduld heeft.
Tjah, maar de mensen zijn er dan ook totaal de dupe van...?

Hoe dan ook zal er blijkbaar niets anders op zitten. Hopelijk gaat het inderdaad zo, want met mijn vorig energiecontract is het anders helemaal verkeerd gelopen en ik wist van niets, met een "dreig"brief van Fluvius als resultaat.
(Maar ik ken er voor de rest niks van, dus het kan zijn dat een energiecontract regelen en een eindafrekening regelen helemaal anders is.)

mij zien ze toch ook niet meer bij eneco hoor....

eerst hun waanzinnig hoge voorschotbedragen dat ze zelf hebben gekozen,
daarna hun stalkerige manier van me terug te krijgen als klant, gisteren ook weer "we zijn de laatste dag van februari, kom snel terug dan profiteer je nog van wannzinnige kortingen want vanaf maart is het te laat :D ".

ook veel eneco ronselaars hier in de streek die aanbellen en dergelijke...

nee, ik zit nu bij luminus, en ga niet meer naar die kleinere. straks wellicht engie. van die ben je tenminste quasi zeker dat ze niet over kop gaan,

De termijn voor een factuur op te maken is 6 weken. Door de huidige situatie op de markt loopt alles vertraging op.

Je moet geduld hebben, bellen heeft geen zin. Het facturatieproces is een automatisch proces, een medewerker gaat die factuur niet handmatig opmaken voor u. Doordat mensen maar blijven bellen en mailen loopt alles nog meer vertraging op. Ik begrijp dat het vervelend is, maar het is echt nodig dat iedereen geduld heeft.
Is dat niet tegenstrijdig? De facturatie verloopt dus automatisch, maar door te bellen of mailen vertraag je dat proces?

Is dat niet tegenstrijdig? De facturatie verloopt dus automatisch, maar door te bellen of mailen vertraag je dat proces?
Misschien als dan dat proces zou verstoord worden, maar dan moet de persoon waarnaar je belt al een verandering doorvoeren en dat niet gewoon raadplegen, zou ik als leek denken.

Misschien als dan dat proces zou verstoord worden, maar dan moet de persoon waarnaar je belt al een verandering doorvoeren en dat niet gewoon raadplegen, zou ik als leek denken.
Maar als de facturatie correct is, moet er niets veranderd worden. Ik zie toch geen enkele reden om zo extreem traag te zijn met facturatie/klantendienst.

De gegevensuitwisseling in het nieuwe marktmodel loopt...mank. Zonder de details te kennen, zou ik niet uitsluiten dat ze je meterstand gewoon nog niet hebben doorgekregen van de netbeheerder.

Ik sta nog steeds ingeschreven op 2 adressen. Dat is toch gewoon fout? Dat heeft echt niks te maken met mensen die blijven bellen en mailen hoor, komaan.

Ik denk eraan om mijn domicilie bij mijn oud adres stop te zetten, maar dan krijg ik waarschijnlijk weer gezaag via een mail die ik niet kan beantwoorden omdat het van een automatisch e-mailadres is. Zou ik waarschijnlijk nog moeten gaan uitleggen waarom ik niet betaald heb ook of misschien krijg ik wel problemen (en we weten met z'n allen al hoe lastig het is leveranciers te bereiken tegenwoordig... maar blijkbaar hebben we dat volgens sommigen nog aan onszelf te danken ook!)

Ik sta nog steeds ingeschreven op 2 adressen. Dat is toch gewoon fout? Dat heeft echt niks te maken met mensen die blijven bellen en mailen hoor, komaan.

Ik denk eraan om mijn domicilie bij mijn oud adres stop te zetten, maar dan krijg ik waarschijnlijk weer gezaag via een mail die ik niet kan beantwoorden omdat het van een automatisch e-mailadres is. Zou ik waarschijnlijk nog moeten gaan uitleggen waarom ik niet betaald heb ook of misschien krijg ik wel problemen (en we weten met z'n allen al hoe lastig het is leveranciers te bereiken tegenwoordig... maar blijkbaar hebben we dat volgens sommigen nog aan onszelf te danken ook!)
Ik zit tegenwoordig niet meer in met "problemen". Ze moeten hun gelijk maar gaan bewijzen op de rechtbank, maar dat kunnen ze niet. Het is echt absurd hoe het laatste jaar bepaalde leveranciers hun geld proberen te vergaren door druk te zetten op wie van niet beter weet. Het is vooral absurd dat er nog geen enkele overheidsinstantie Mega en consoorten is gaan controleren en beboeten omwille van hun praktijken.

Ik zit tegenwoordig niet meer in met "problemen". Ze moeten hun gelijk maar gaan bewijzen op de rechtbank, maar dat kunnen ze niet. Het is echt absurd hoe het laatste jaar bepaalde leveranciers hun geld proberen te vergaren door druk te zetten op wie van niet beter weet.
Dus het stopzetten van mijn domicilie is geen slecht idee?

Dus het stopzetten van mijn domicilie is geen slecht idee?
Dat sowieso niet. Ik heb dat hier ook stopgezet hoor. Als ze dan een correcte factuur sturen, betaal ik manueel, is hun factuur niet correct, dan krijgen ze een betwisting.
Maar het probleem is tegenwoordig dat ze de betwisting zogezegd te laat lezen en toch uw geld nemen via domiciliering. Als klant ben je dan diegene die op z'n geld moet wachten, terwijl het andersom moet zijn.

Terug
Bovenaan