Energieleveranciers

Ja, en jij weet nog wat je meterstand 1-1,5 jaar geleden was?
Of hoeveel injectie je gedaan hebt van je opgewekte energie
-Ofwel zat je al bij Engie, en kan je je vorige eindafrekening zien (met meterstand). Ofwel kom je van een andere leverancier en heb je ergens een mail voor je switch waar je de meterstand bij leverancierswissel kan zien.
-Je hebt toch een terugdraaiende teller? Hoeveel je injecteert kan je dan gewoon niet weten, maar maakt ook helemaal niets uit in dat geval.

Ik heb vorige maand pas de afrekening gekregen voor de periode tem dec 2020.. (datum installatie zonnepannelen). Voor de periode dec 2020-maart 2021 voorlopig nog niets gehoord (afschaffing virtueel terugdraaiende teller). Ik vermoed dat ik iets teveel aan voorschotten betaal, maar kan het niet lager zetten dan 100 euro helaas (~5000 consumptie, ~5000 injectie).

Is dan blijkbaar normaal bij engie dat het zo lang duurt? :oink:

-Ofwel zat je al bij Engie, en kan je je vorige eindafrekening zien (met meterstand). Ofwel kom je van een andere leverancier en heb je ergens een mail voor je switch waar je de meterstand bij leverancierswissel kan zien.
-Je hebt toch een terugdraaiende teller? Hoeveel je injecteert kan je dan gewoon niet weten, maar maakt ook helemaal niets uit in dat geval.
Ik heb de meterstand van voor de installatie van zonnepanelen ja, maar hoe kan ik zonder gegevens van engie nu weten hoeveel elektriciteit ik effectief verbruikt heb (= betaald heb aan engie), om dan te gaan simuleren in die tools? En dan nog verhuizen we van een huis met EPC 180 naar een E20 woning dus nog moeilijker om verbruik in te schatten

Zou iig handiger zijn met een eindafrekening van vorig jaar, geen idee waarom ik die nog niet heb

Laatst bewerkt:
Nog niet. In theorie kan de prijs inderdaad dusdanig stijgen dat je salaris onvoldoende is om .. :confused:

Kom kom kom. De eerste die elke maand 1000 euro per maand verbruikt, mag rechtstaan. Als je hoort dat het overal paniek is, zet je thermostaat een graadje lager e.

Ik heb een gas contract afgesloten eind oktober wegens verhuis. Variabel contract genomen. Winter is nu gepasseerd en heb meterstand doorgegeven. Luminus heeft voorschot zelfs verlaagd naar 70 euro per maand (~12c per kwh volgens de app). We hebben goeie EPC maar een heel groot huis. Kan me moeilijk inbeelden dat er huizen van dezelfde grootte met een 10x slechtere ECP bestaan....

Dus wie zijn degenen die honderden euro's spenderen per maand?

Dat is zoals een sociaal tarief van 2000/y permanent willen maken. Meer geven aan de dutsen dan een normaal mens per jaar betaalt. Isoleer je kot ipv aan het subsidie infuus te hangen...

Lol, ik zag dit weekend nog 2jarige vaste contracten aan 10c/kwh bij Luminus !

Hier is het 29c/kwh. Is dat met alle heffingen en btw in?

Kan je eventjes een linkje daarnaar geven ?

Want ik ben al de prijslijsten afgegaan, en ik ben geen enkele tegengekomen voor 10c/kwh...

Zelfs het sociaal tarief is aan +/-25c/kwh maar daar is dat dan inclusief de netkosten die je bij al de andere formules nog uit eigen zak moet betalen.

In principe is de enigste die goedkoper lijkt, de luminus essential. Maar ik weet zelfs niet of je die nog kunt afsluiten...

Ja, net gecheckt in de app.

"Contract aanpassen" en dan gewoon "optifix 2 jaar".

GOF2C2.0 als contract referentie

10.81c/kwh (energie + BTW; zonder netkosten)

Ja, maar waar is je link naar dat contract om dat vandaag af te sluiten?
Dat is simpelweg onbestaande.

Euhm dat is bij mijn weten het tarief voor GAS, niet voor elektriciteit (de referentie klopt daar namelijk mee)

De elektriciteitsversie is EOF2C2.0 - https://www.luminus.be/-/media/gene...hash=43C0A99868F08FC4C6DB6123C0FFB6A7407FBCB4
en daar betaal je : Geleverde energie (c€/kWh) 33,04 37,02 29,67 + netkosten etc... (dus dat is in principe slechter dan die 29cent van dat ander aanbod)

Kom kom kom. De eerste die elke maand 1000 euro per maand verbruikt, mag rechtstaan.
Ik sprak over de toekomst, waarom spreek je dan over het heden ??

Als de prijzen hard stijgen dan kan uw 250€/maand in theorie toch gewoon 1000€/maand worden, zonder dat je meer verbruikt.
Dat scenario is onwaarschijnlijk maar worst case echt niet onmogelijk.

De prijzen gaan niet verder stijgen.

Rusland gaat zichzelf niet kapot maken door geen gas te geven. Dan kunnen ze geen kogels meer kopen.

Gas vandaag -30%

Ik google hier even om een idee te krijgen van de injectietarieven.
Ik zie op mijnenergie https://www.mijnenergie.be/blog/injectietarieven/?referrer=https://www.ecosia.org/ dat de injectietarieven voor februari tot 0,22 €/kWh bedragen? Klopt dat?

Verder zie ik dat wanneer ik een prijsofferte wil hebben, dat men gewoon de huidige injectietarieven voor een heel jaar gebruikt; bij Bolt bvb 0.2186 EUR/kWh. Dat is toch gewoon fout? In volle zomer gaan die injectietarieven toch opnieuw kelderen, vermoed ik? En het is dan dat mensen injecteren.

Terug
Bovenaan